Κλείσιμο

Yamaha XT1200Z Super Tenere:Ολοκληρωμένη on – off μοτοσικλέτα!

Η καίνουργια Super Tenere 1200 σχεδιάστηκε από την αρχή για να γίνει η πιο συναρπαστική μοτοσικλέτα επόμενης γενιάς. Συνδυάζει την αξιοπιστία και την ανθεκτικότητα που η Yamaha έχει αποκομίσει από την ενασχόληση της με τους αγώνες Dakar, με τον εύκολο χειρισμό και την προηγμένη τεχνολογία.

Μία μοτοσικλέτα κατασκευασμένη για χωμάτινες επιφάνειες, και όχι μόνο, και ταξίδια πέρα από τον ορίζοντα. Η XT1200 Z ξεχωρίζει για την αξιοπιστία και την ανθεκτικότητά της ενώ ταυτόχρονα είναι φιλική προς τον αναβάτη και ο χειρισμός της είναι εύκολος.

Ανεστραμμένο πιρούνι 43mm, πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις με ικανοποιητική διαδρομή και υδραυλική προφόρτιση πίσω για εύκολη ρύθμιση του sag, ρυθμιζόμενη σέλα και ζελατίνα, δύο χάρτες ανάφλεξης (Sport και Touring), ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συνδυασμένα φρένα με ABS και traction control με δύο επιλογές λειτουργίας (η μια για το δρόμο και η άλλη για το χώμα, όπως στο anti spin των GS της BMW). Όσοι περιμένατε 21” τροχό μπροστά, λυπάμαι, χάσατε. Και ο 19άρης καλός είναι βέβαια, ειδικά στη περίπτωση του Super Tenere που φορά ακτινωτούς τροχούς χωρίς σαμπρέλα από τη στάνταρ έκδοση. Στάνταρ είναι άλλωστε και οι χούφτες και τα μαρσπιέ με τα αφαιρούμενα λαστιχάκια για πιο extreme καταστάσεις.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται με άξονα σε δίμπρατσο ψαλίδι, μέσω ενός εξατάχυτου κιβωτίου. Είδηση αποτελεί το γεγονός ότι η Yamaha επέλεξε τη λύση του σωληνωτού πλαισίου για το μεγάλο Tenere – η οποία ωστόσο δεν βοήθησε σημαντικά στη μείωση του συνολικού βάρους, το οποίο φτάνει τα 261 κιλά γεμάτο, με λάδι και βενζίνη.


Ο κινητήρας του Super Tenere είναι ένας εντελώς καινούριος δικύλινδρος σε σειρά με απόδοση 110 ίππων στις 7.250 σ.α.λ. και 11.6 χλγμ ροπής στις 6.000 σ.α.λ. και διαθέτει traction control δύο ουσιαστικά φάσεων. Παίρνει πληροφορίες από τους σένσορες του ABS και ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει είτε να επεμβαίνει άμεσα μόλις ο πίσω τροχός χάσει πρόσφυση είτε να αφήνει ένα μικρό περιθώριο σπιναρίσματος. Φυσικά υπάρχει η επιλογή πλήρους απενεργοποίησης για όσους επιθυμούν να κινηθούν πιο γρήγορα στο χώμα.

Επίσης το Super Tenere έχει και δύο διαφορετικούς χάρτες ανάφλεξης. Στην επιλογή “Sport” ο κινητήρας γίνεται πιο εύστροφος και άμεσος στην απόκριση ενώ στην θέση “Touring” η απόδοση ομαλοποιείται.

Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το ABS, όπου σένσορες ταχύτητας και στους δύο τροχούς στέλνουν τα δεδομένα στην κεντρική μονάδα. Από εκεί και πέρα μόλις το σύστημα αντιληφθεί ότι πρόκειται να χαθεί η πρόσφυση επεμβαίνει μέσω μίας υδραυλικής αντλίας.

Το σημαντικό είναι ότι όλα αυτά τα ηλεκτρονικά εκτός από την θεωρία λειτουργούν και στην πράξη με εξαιρετικό τρόπο, ακόμα και στο χώμα.

Σε ασφάλτινες διαδρομές το Super Tenere ταξιδεύει πολύ άνετα. Η σέλα κρατάει ξεκούραστους και τους δύο επιβαίνοντες, η ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος ζελατίνα προστατεύει από τον αέρα και το πακέτο αναρτήσεων – πλαισίου δεν αφήνει να παρουσιαστούν ταλαντώσεις ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στα 200 χιλιόμετρα. Ο κινητήρας βγάζει την δύναμη γλυκά από χαμηλά και η απόδοσή του μπορεί με ασφάλεια να χαρακτηριστεί απολύτως τουριστική. Χωρίς να σε βάζει στην πρίζα, έχει τις δυνατότητες να κινήσει την μοτοσικλέτα σε γρήγορους ρυθμούς.

Το Super Tenere όμως πιστεύουμε ότι είναι φτιαγμένο για να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις με ευκολία χωρίς οδηγικές υπερβολές. Ο άξονας μετάδοσης μειώνει τον θόρυβο και τις απαιτήσεις συντήρησης, ο κινητήρας ψιθυρίζει, οι αναρτήσεις απορροφούν όλες τις κακοτεχνίες και γενικώς τα χιλιόμετρα κυλούν αβίαστα.

Έκπληξη αποτελούν οι δυνατότητες που έχει η νέα on – off της Yamaha στο χώμα. Σταματημένη και σε μανούβρες είναι βαριά και θέλει προσοχή, όμως μόλις κυλήσει τους τροχούς της στο χώμα όλα διορθώνονται. Διαθέτει ένα εκπληκτικό traction control, το οποίο τόσο στην άσφαλτο, αλλά πολύ περισσότερο στο χώμα, δεν επεμβαίνει απότομα. Αντίθετα αφήνει το περιθώριο στον αναβάτη να ανοίγει με ορμή το γκάζι και να απολαμβάνει μία διαρκή ελεγχόμενη επιτάχυνση! Το ίδιο συμβαίνει και με το ABS, που πρέπει να είναι από τις λίγες φορές που δεν το απενεργοποίησα σε κάποια μοτοσικλέτα μόλις βρέθηκα σε χωματόδρομο. Όλα αυτά μάλιστα με ασφάλτινα ελαστικά, οπότε με ένα ζευγάρι χωμάτινα η κατάσταση θα είναι ακόμα καλύτερη.  Η τιμή για το μοντέλο 2011 στα 15.300ευρώ.







Πηγή: skai.gr