Πόσο ξοδεύουν οι Αμερικάνοι τη ''Black Friday'' και η ιστορία της

Black Friday είναι το όνομα που δόθηκε στην ημέρα των αγορών μετά την ημέρα των ευχαριστιών. Αρχικά ονομάστηκε ''black'' επειδή ο όγκος των αγοραστών δημιούργησε τροχαία ατυχήματα και μερικές φορές ακόμη και βία. Η αστυνομία χρησιμοποίησε τη φράση για να περιγράψει το κυκλοφοριακό χάος στους αυτοκινητοδρόμους στις εμπορικές περιοχές του κέντρου.


Η μαύρη Παρασκευή ήταν μια κουραστική μέρα αγορών πολύ πριν πάρει το όνομά της . Στη δεκαετία του 1950, οι άνθρωποι άρχισαν να δηλώνουν άρρωστοι την ημέρα μετά την ημέρα των ευχαριστιών για να έχουν  ένα τετραήμερο διακοπών μαζί με το Σαββατοκύριακο


Η αστυνομία της Φιλαδέλφειας χρησιμοποίησε τους όρους Μαύρη Παρασκευή και Μαύρο Σάββατο για να περιγράψει τα προβλήματα στους δρόμους τις δύο μέρες μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Αυτό αναφέρθηκε για πρώτη φορά το 1961 στο News Public Relations.


Το όνομα καταγράφηκε για πρώτη φορά το 1966 από τον Earl Apfelbaum, έναν αντιπρόσωπο σε σπάνιες σφραγίδες. Στην ανακοίνωσή του, είπε: «Η« μαύρη Παρασκευή »είναι το όνομα που έδωσε η αστυνομία της Φιλαδέλφειας την Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών.Η «μαύρη Παρασκευή» ανοίγει επίσημα την εποχή των Χριστουγέννων στο κέντρο αλλά σηματοδοτεί και τη ταλαιπωρία οδηγών και πεζών στα εμπορικά κέντρα των πόλεων.

Στατιστικά αγορών


Σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής (NRF) , περίπου 165,8 εκατομμύρια καταναλωτές αγόρασαν κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του 2018 μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών έως και τη Δευτέρα, με σχεδόν όλα τα ψώνια (95%) να διατίθενται για δώρα και άλλα χριστουγεννιάτικα είδη. Το μέσο ποσό που δαπανήθηκε κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου Σαββατοκύριακου ήταν $ 313.

Στην έκθεση " Holiday 2018 Consumer Trends Report ", η NRF διαπίστωσε ότι το 54% των αγοραστών επισκέφτηκαν τόσο το φυσικό κατάστημα όσο και τον αντίστοιχο ισότοπο , ένα άλμα από το 37% των αγοραστών που ακολούθησαν αυτή τη διαδικασία το 2017.

Αυτοί οι πολυκαναλικοί αγοραστές είναι πιο πολύτιμοι για τους λιανοπωλητές. καθώς δαπάνησαν κατά μέσο όρο 326 δολάρια κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου των Ευχαριστιών, σε σύγκριση με το μέσο όρο των 233 δολαρίων που δαπανήθηκαν από τους Online αγοραστές  και 248 δολάρια που δαπανήθηκαν από tτους αγοραστές που επισκέφτηκαν το φυσικό κατάστημα.

Πότε πρέπει να αναζητούν οι αγοραστές τις προσφορές ; (Αμερική)

Τα καλύτερα ''deals'' της Μαύρης Παρασκευής είναι, παραδόξως, όχι τη Μαύρη Παρασκευή . Πολλοί έμποροι λιανικής πώλησης, -συμπεριλαμβανομένης της Amazon-προσφέρουν συμφωνίες νωρίτερα. 

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι περισσότερες συμφωνίες για ηλεκτρονικά προϊόντα προσφέρονται στις αρχές Νοεμβρίου. Η καλύτερη ημέρα για τη Χριστουγεννιάτικη διακόσμηση είναι 22 Νοεμβρίου. Οι εκπτώσεις είναι 23 τοις εκατό κατά μέσο όρο. Η καλύτερη μέρα για να αγοραστούν  παιχνίδια είναι η μέρα πριν την ημέρα των ευχαριστιών. 

Ο αριθμός των προσφορών έφτασε στο ζενίθ την εβδομάδα πριν την ημέρα των ευχαριστιών. Η μέση έκπτωση στα καταστήματα είναι 20% για ολόκληρη την εβδομάδα. Αυτή η έκπτωση αυξάνεται στο 37 τοις εκατό κατά την ημέρα των ευχαριστιών, την Μαύρη Παρασκευή και το Σάββατο. 

Οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου είναι καλύτερες την Ημέρα των Ευχαριστιών και  όχι την Παρασκευή. Η μέση έκπτωση είναι 24%.  

Η Black Friday ανταγωνίζεται πλέον τη ''Cyber Monday ή Week'' (μία ολόκληρη εβδομάδα Online προσφορών).

Μερικά εντυπωσιακά στοιχεία για την Black Friday στην Αμερική

Το συνολικό ποσό που δαπανήθηκε ήταν $ 6,22 billion το 2018

Το 33,5% αφορούσε αγορές smartphones

Tο app της Amazon είχε 115.000 νέους χρήστες εκείνη την ημέρα

Το 2013 περίπου 141 εκ Αμερικάνοι ψώνισαν τη Black Friday , ενώ το 2017 οι καταναλωτές της συγκεκριμένης ημέρας έφτασαν τους 171 εκ

 

Πηγή: skai.gr