«Μεγάλη επανάσταση»
Αν όμως τα αυτοκίνητα του μέλλοντος εξελιχθούν σε smartphone με τέσσερεις ρόδες, τι σημαίνει αυτό για τη αυτοκινητοβιομηχανία; Την περιορίζει απλά σε ρόλο προμηθευτή πλαισίων και κινητήρων για την Google και την Apple; Ο ειδικός σε ζητήματα αυτοκίνησης Φέρντιναντ Ντούντενχοφερ από το Πανεπιστήμιο Ντούισμπουργκ-Έσσεν εκτιμά ότι βρισκόμαστε ένα βήμα πριν από μια επανάσταση: «Βλέποντας τον επικεφαλής της Daimler Ντίτερ Τσέτσε να δηλώνει ανοιχτός σε συνεργασίες και την BMW να συναντάται με τον πρόεδρο της Apple Τιμ Κουκ συμπεραίνουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια μεγάλη επανάσταση. Όλοι όσοι δεν θα ανέβουν σε αυτό το τραίνο θα βγουν χαμένοι…».
Ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας της Daimler Τόμας Βέμπερ δεν δείχνει πάντως να φοβάται τους κολοσσούς διαδικτυακών υπηρεσιών. «Είμαστε πολύ καλά προετοιμασμένοι στους τομείς της διαδικτυωμένης και αυτοματοποιημένης αυτοκίνησης και έχουμε θέσει τα θεμέλια για ένα επιτυχημένο μέλλον». Προφανώς ο Τόμας Βέμπερ εννοεί την αγορά του συστήματος πλοήγησης Here της φιλανδικής Nokia από την BMW και την Daimler για 2,5 δισ. ευρώ. Αρκεί όμως αυτή η εξαγορά για να διασφαλίσει το μέλλον των δύο γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών; Διότι το ζητούμενο δεν είναι μόνο η ασφαλής μεταφορά από το σημείο Α στο σημείο Β, αλλά οι λύσεις σε μύρια συγκοινωνιακά προβλήματα των μητροπόλεων του κόσμου. Και εδώ μπορεί να φανταστεί κανείς σχετικά εύκολα ένα στόλο μικρών οχημάτων της Google ή της Uber να μεταφέρουν κατοίκους μιας μεγαλούπολης.
Καινούργιες ιδέες, διαφορετικές προσεγγίσεις
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla, η οποία κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα, δείχνει ότι δεν χρειάζεται να φτιάχνεις οχήματα εδώ και 100 χρόνια για να έχεις επιτυχία. Πόσο μάλλον που η εταιρία από την Καλιφόρνια επιδιώκει να επιταχύνει την παγκόσμια καθιέρωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Για το λόγο αυτό δημοσιοποίησε στο διαδίκτυο όλες τις πατέντες για τους κινητήρες και τα φωτοβολταϊκά που είχε στην κατοχή της.
Καινούργιες ιδέες, νέοι παίκτες, νέες τεχνολογίες: Η δήλωση του μάνατζερ της Google Φίλιπ Γιούστους ότι η εταιρία του δεν είναι αυτοκινητοβιομηχανία, μοιάζει με πρόσκληση στους κατασκευαστές οχημάτων για συνεργασία πίσω από την οποία κρύβεται και ένας άλλος λόγος. Η Google ενδιαφέρεται και για το πλήθος των δεδομένων που θα προκύπτουν από τα δικτυωμένα αυτοκίνητα. Και ως γνωστόν, τα δεδομένα είναι ισχυρό νόμισμα την εποχή του ίντερνετ.
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.