Την οργή της Μόσχας προκάλεσε η διαγραφή από το YouTube δυο γερμανόφωνων καναλιών του δικτύου ρωσικού Russia Today, των RT DE και Der Fehlende Part, στα οποία προσάπτεται ρωσική προπαγάνδα. 

Το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε ότι θα ζητήσει από τις ρωσικές κυβερνητικές υπηρεσίες να προβούν σε αντίποινα κατά του YouTube και των γερμανικών μέσων ενημέρωσης μετά την απόφαση της πλατφόρμας να μπλοκάρει τα κανάλια, καθώς εκτιμά ότι η υπόθεση είναι «δάκτυλος» του Βερολίνου.

«Λαμβάνοντας υπόψη τη φύση του περιστατικού, η οποία είναι απόλυτα σύμφωνη με τη λογική του πολέμου πληροφοριών που εξαπολύθηκε εναντίον της Ρωσίας, η λήψη ανταποδοτικών συμμετρικών μέτρων κατά των γερμανικών μέσων ενημέρωσης στη Ρωσία δεν θα ήταν απλώς ένα κατάλληλο, αλλά και απαραίτητο μέτρο, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη ότι [τα γερμανικά ΜΜΕ] εντοπίστηκαν να παρεμβαίνουν στις εσωτερικές υποθέσεις της χώρας μας σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν», ανέφερε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του την Τρίτη. 

«Λαμβάνοντας υπόψη ότι η γερμανική πλευρά αγνόησε πολλά αιτήματα για επιστροφή στη συμμόρφωση με τις διεθνείς υποχρεώσεις για την προστασία των ελευθεριών των μέσων ενημέρωσης και της ελευθερίας του λόγου, θεωρούμε ότι αυτά τα μέτρα είναι ο μόνος δυνατός τρόπος για να ενθαρρύνουμε τους εταίρους μας να συμμετάσχουν σε έναν εποικοδομητικό και ουσιαστικό διάλογο για αυτή η απαράδεκτη κατάσταση». 

«Έχοντας εξετάσει ένα αίτημα RT για προστασία από διακρίσεις, αποφασίστηκε η υποβολή αιτήματος στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ρωσικής Ομοσπονδίας με πρόταση για τη σύνταξη και επιβολή αντιποίνων κατά του YouTube και των γερμανικών μέσων ενημέρωσης», συνεχίζει η δήλωση. 

Το υπουργείο χαρακτήρισε την κίνηση ως «πράξη πρωτοφανούς ‘ενημερωτικής επιθετικότητας’» από την πλατφόρμα φιλοξενίας βίντεο στο YouTube, η οποία διαπράχθηκε με σύμφωνη γνώμη ή ακόμη και μετά από εντολή των γερμανικών αρχών.

Από πλευράς του, το ρωσικό ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο Roskomnadzor απαίτησε να αρθεί η απαγόρευση στα γερμανόφωνα κανάλια στο YouTube 

Σε επιστολή που έστειλε το Roskomnadzor στη μητρική του YouTube Google, ζητείται η άρση του μπλόκου και εξηγήσεις για τον λόγο που τα συγκεκριμένα κανάλια απαγορεύτηκαν. Επισημαίνεται ακόμη ότι η πράξη αυτή του YouTube θεωρείται «λογοκρισία».

«Οι πράξεις του YouTube σε σχέση με τα προαναφερθέντα κανάλια παραβιάζουν τις βασικές αρχές του ελεύθερου διαμοιρασμού και της απρόσκοπτης πρόσβασης στην πληροφορία», αναφέρεται στη σχετική δήλωση.

Tην Τρίτη η διευθύντρια σύνταξης των RT και Rossiya Segodnya, Μαργκαρίτα Σιμονιάν, γνωστοποίησε ότι το YouTube διέγραψε τα δύο κανάλια του γερμανικού RT, χωρίς τη δυνατότητα ανάκτησής τους.

Το RT DE είναι το τέταρτο μεγαλύτερο γερμανόφωνο κανάλι σε επιρροή, φτάνοντας τα 21 εκατομμύρια views τον Ιούνιο.

Η Σιμονιάν έκανε λόγο για «πραγματικό επικοινωνιακό πόλεμο από τη Γερμανία στη Ρωσία».

Τον περασμένο μήνα, το Λουξεμβούργο αρνήθηκε να παραχωρήσει άδεια στο RT για την αναμετάδοση προγράμματος στα γερμανικά αναφέροντας ότι το ρωσικό μέσο «δεν συμμορφώνεται σε τεχνολογικά κριτήρια».
 

Πηγή: tass.com

Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις