Η απαγορευμένη εδώ και 21 χρόνια «σάπια» γέφυρα του Ευρώτα Up'ο ψηλά-Bίντεο

Στην καρδιά της Πελοποννήσου υπάρχει εδώ και 21 χρόνια μια αποδεδειγμένα ακατάλληλη γέφυρα που αποτελεί κύρια οδική αρτηρία καθώς ενώνει την Λακωνία από τη μία όχθη του ποταμού Ευρώτα στην άλλη. 

Πρόκειται για μια μεταλλική γέφυρα παλαιού τύπου που αν βρεθείτε για πρώτη φορά μπροστά της και δεν την διασχίζει εκείνη την στιγμή κάποιος άλλος ακόμα οδηγός το πιο πιθανό είναι να πιστέψετε πως έχετε πάρει λάθος δρόμο. 

Τα σκουριαμένα σίδερα που την αποτελούν καθώς και το κατεστραμμένο οδόστρωμα σε συνδυασμό με τον εκκωφαντικό ήχο που παράγεται όταν την διασχίζουν οχήματα ειδικά βαρέου τύπου την καθιστούν κυριολεκτικά γέφυρα του τρόμου. 

Αν έχετε ειδικά την ατυχία την στιγμή που την διασχίζετε να στριμωχτείτε από κάποιο άλλο όχημα τύπου τρακτέρ ή φορτηγό (αν τελικά χωρέσετε) θα νιώσετε τόσο άβολα που είναι ικανό να σας οδηγήσει ακόμα και στην σκέψη να εγκαταλείψετε το όχημα σας και να τρέξετε στο κοντινότερο άκρο της συγκεκριμένης γέφυρας προκειμένου να νιώσετε ασφαλείς. 

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια όπως λέει και ο λαός και σε συνδυασμό με τις αμείλικτες εικόνες από το drone της ομάδας Up Stories το συμπέρασμα είναι ένα.

Αυτή η γέφυρα Κύριοι των αρμόδιων υπηρεσιών μια μέρα θα πέσει και τότε κανείς μα κανείς δεν θα πρέπει να προσποιηθεί πως έπεσε από τα σύννεφα η πως δεν γνώριζε.

Η απεγνωσμένη έκκληση του Νομάρχη Λακωνίας προς τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας Πελοποννήσου πριν από 13 χρόνια και δέκα χρόνια σχεδόν μετά το πρώτο πόρισμα για άμεση αντικατάσταση της συγκεκριμένης γέφυρας μαρτυρά την σκληρή πραγματικότητα.

Κύριε Γενικέ,

Σε συνέχεια του υπ΄ αριθμ. 467/5-12-2008 εγγράφου μου και της από 11/2/2009 συζήτησης μας, θέλω να σας ενημερώσω ότι θεωρώ επιβεβλημένη την αντικατάσταση της Μεταλλικής Γέφυρας του ποταμού Ευρώτα στην έξοδο της Σκάλας μέσα από το πρόγραμμα «αντιπλημμυρικά έργα στις πυρόπληκτες περιοχές του νομού Λακωνίας», μιας και ο Δήμος Σκάλας είναι πυρόπληκτος.

Η μεταλλική γέφυρα του Ποταμού Ευρώτα στην έξοδο της Σκάλας, εξετάστηκε κατά το έτος 2001 από κλιμάκιο μηχανικών του ΥΠΕΧΩΔΕ και σύμφωνα με το ΔΜΕΟ/γ/496/08-08-01 κρίθηκε σκόπιμο να αντικατασταθεί.

Στις 31/3/2003 με το έγγραφο ΔΜΕΟ/γ/150 του ΥΠΕΧΩΔΕ, μας επισημάνθηκε η άμεση ανάγκη παύσης λειτουργίας της εν λόγω γέφυρας και η αντικατάστασή της ως ακατάλληλης, λόγω επικίνδυνων φθορών, μικρού πλάτους και μικρής κλάσης φορτίων, με νέα προεντεταμένη με πλάτος απαιτούμενο για διπλής κατεύθυνσης κυκλοφορία.

Σημειωτέο είναι ότι η συγκεκριμένη γέφυρα αποτελεί το μοναδικό σημείο προσπέλασης επιβατηγών και βαρέων οχημάτων στη Νότια Λακωνία και κατά τα χρόνια που πέρασαν από το 2001 μέχρι σήμερα πέραν των σημαντικών φθορών στο φορέα και τα βάθρα της έχει υποστεί και ρηγματώσεις στο μεσόβαθρο.

Η μελέτη αυτού του έργου, προϋπολογισμού 2.100.000 ευρώ, είναι ήδη έτοιμη στο Τμήμα Μελετών της Διεύθυνσης Ελέγχου Κατασκευής Έργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, στον κο Κωστόγιαννη.


Αξιότιμε κε Γενικέ,

Με δεδομένο το αμέριστο ενδιαφέρον σας, παρακαλούμε για την παρέμβασή σας για τη χρηματοδότηση της κατασκευής της νέας γέφυρας του Ποταμού Ευρώτα στην έξοδο της Σκάλας, που σήμερα αποτελεί αγκάθι στην κυκλοφοριακή ροή όλης της Νότιας Λακωνίας.


Με εκτίμηση,

Ο ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Πηγή: Up Stories
TAGS: γέφυρα