«Τρεις τύποι που δεν είχαν τίποτα να κάνουν του Αγ. Βαλεντίνου»: Η άγνωστη ιστορία ενός κολοσσού της τεχνολογίας

«Τρεις τύποι που δεν είχαν τίποτα να κάνουν του Αγ. Βαλεντίνου»: Η άγνωστη ιστορία ενός κολοσσού της τεχνολογίας

14 Φεβρουαρίου 2005 
 
Ιδρύεται το YouTube από τους Steve Chen, Chad Hurley και Jawed Karim, τρεις πρώην υπαλλήλους του PayPal. Όπως θα πει αργότερα ο Chen, η εταιρεία που σήμερα υπολογίζεται ότι θα άξιζε έως και 300 δισ. δολάρια εάν πουλιόταν από την Google, δημιουργήθηκε γιατί «τρεις τύποι δεν είχαν τίποτα να κάνουν την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου».

Το YouTube, που τότε λειτουργούσε μέσα από το γκαράζ του Hurley, στο Μένλο Παρκ της Καλιφόρνια, σχεδιάστηκε αρχικά ως σάιτ για online dating. Η ιδέα των τριών συνιδρυτών ήταν να δημιουργήσουν μία πλατφόρμα όπου οι χρήστες θα μπορούσαν να ανεβάσουν βίντεο, παρουσιάζοντας τον εαυτό τους και εξηγώντας τι ψάχνουν μέσα σε μία σχέση.

Όμως, όταν πέρασαν πέντε μέρες και κανείς δεν είχε ανεβάσει έστω ένα βίντεο, οι δημιουργοί του YouTube άλλαξαν γνώμη.  
«Εντάξει, ας ξεχάσουμε την πλευρά του dating. Ας επεκταθούμε απλά σε όλα τα βίντεο», έχει πει ο Chen για εκείνη τη στροφή, που έμελλε να αποδειχθεί και το κλειδί της επιτυχίας.

Το πρώτο βίντεο ανέβηκε στο YouTube στις 23 Απριλίου του 2005, από τον Jawed Karim. Χρησιμοποιώντας το username «jawed», ο ένας εκ των ιδρυτών δημοσίευσε ένα βίντεο μόλις 18 δευτερολέπτων, όπου στέκεται στον ζωολογικό κήπο του Σαν Ντιέγκο, μπροστά από τους ελέφαντες, και μιλά για την προβοσκίδα τους.

Λίγους μήνες αργότερα, τον Οκτώβριο του 2005, ένα βίντεο του YouTube σπάει για πρώτη φορά το φράγμα του 1 εκατ. views. Πρόκειται για μία viral (για τα δεδομένα της εποχής) διαφήμιση της Nike που δείχνει τον Βραζιλιάνο ποδοσφαιριστή Ronaldinho να παραλαμβάνει ένα ζευγάρι «Golden Boots». Η δύναμη που έχει το YouTube στο marketing είναι πλέον ορατή. 

Ένα χρόνο μετά, στις 9 Οκτωβρίου του 2006, και έπειτα από μία μάχη με την Yahoo, η Google αγοράζει το YouTube αντί 1,6 δισ. δολαρίων. Οι τρεις συνιδρυτές βγάζουν ο καθένας σχεδόν 400 εκατ. δολάρια. 

Τον Απρίλιο του 2009, ο Usher συστήνει στο κοινό τον 15χρονο Justin Bieber, μέσω ενός βίντεο στο YouTube. Ο Bieber κυκλοφορεί το μουσικό βίντεο «Baby» τον επόμενο χρόνο. Θα μείνει στην ιστορία ως ένα από τα βίντεο με τα περισσότερα dislikes σε ολόκληρο το YouTube, όμως θα αποδείξει ότι αυτή η πλατφόρμα μπορεί να γεννήσει καριέρες. 

Τον Οκτώβριο του 2009, το YouTube ανακοινώνει ότι έχει σπάσει το φράγμα του 1 δισ. views την ημέρα. Σε αυτή τη φάση, πάνω από 20 ώρες βίντεο ανεβαίνουν στο YouTube κάθε λεπτό που περνά. 

Τον Δεκέμβριο του 2012, το βίντεο του τραγουδιού «Gangnam Style» γίνεται το πρώτο που φτάνει το 1 δισ. views, μόλις πέντε μήνες αφότου ανέβηκε στην πλατφόρμα. Ο Psy «σπάει» το κοντέρ του YouTube.

Τον Μάρτιο του 2013 το YouTube φτάνει στο 1 δισ. μηνιαίους χρήστες και τον Φεβρουάριο του 2014 η Susan Wojcicki αναλαμβάνει CEO. Η 16η υπάλληλος του Google ήταν εκείνη που έπεισε την εταιρεία να εξαγοράσει το YouTube και παραμένει CEO έως σήμερα. 

Πλέον, 500 ώρες περιεχομένου ανεβαίνουν στο YouTube κάθε λεπτό, ενώ το ρεκόρ του βίντεο με τα περισσότερα views κατέχει το «Baby Shark Dance». 

Το YouTube έχει πάνω από 2 δισ. μηνιαίους χρήστες, που παρακολουθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ώρες περιεχομένου κάθε μέρα. 

Πηγή: moneyreview