ΚΑΙΡΟΣ

Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI: Κινητός παιδικός σταθμός...

Το Zafira Tourer είναι το ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο για όσους έχουν μεγάλες μεταφορικές ανάγκες (σε άτομα και αντικείμενα), ιδιαίτερα μάλιστα μεταβαλλόμενες ανάγκες, που εξυπηρετεί πολύ καλά με την ευπλασία του εσωτερικού του, ακριβώς όπως θα περίμενε κανείς από ένα καλό πολυμορφικό. Ταυτόχρονα είναι καλά φτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο, πολύ ικανοποιητικό σε οδική συμπεριφορά άνεση, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση έχει κι έναν εξαιρετικό ντίζελ, από τους κορυφαίους της κατηγορίας του σε απόδοση κι από τους λιγότερο θορυβώδεις, εξασφαλίζοντας και χαμηλό κόστος χρήσης με την χαμηλή κατανάλωσή του. Κι αυτό σήμερα μετράει πολύ.

Το Zafira Tourer είναι ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο (μήκος 4,656 μ.), που απευθύνεται στις μεγάλες οικογένειες και γενικά όσους έχουν αυξημένες μεταφορικές ανάγκες (στην Ελλάδα, άλλωστε, στην οικογένεια σχεδόν πάντα υπολογίζονται, εκτός από τα παιδιά, και οι παππούδες και γιαγιάδες!), προσφέροντας χώρους γενικώς, χώρους για ανθρώπους, πράγματα και... μικροπράγματα, με μία ευελιξία διαμόρφωσης που πραγματικά εντυπωσιάζει. Τα (τρία ανεξάρτητα) καθίσματα της δεύτερη σειράς είναι συρόμενα (και αναδιπλούμενα), τα καθίσματα της τρίτης αναδιπλούμενα μέσα στο δάπεδο, οπότε ανάλογα με τον αριθμό (και το... ύψος) των ατόμων και των όγκο των πραγμάτων που έχετε να μεταφέρετε, επιλέγετε την κατάλληλη διαμόρφωση του εσωτερικού. Ο χώρος αποσκευών είναι επομένως αυξομειούμενος κατά περίπτωση, με μια τεράστια χωρητικότητα 710 λίτρων στην 5θέσια διαμόρφωση, ενώ όταν και τα 7 καθίσματα χρησιμοποιούνται από επιβάτες, η χωρητικότητά του περιορίζεται στα 152 λίτρα, στα επίπεδα δηλαδή ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης. Όλοι αυτοί οι επιβάτες έχουν επίσης ένα σωρό αποθηκευτικούς χώρους

Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, ενώ το πρακτικό πνεύμα των Γερμανών εκφράζεται και με τη σωστή εργονομία και μια καλή θέση οδήγησης, με αρκετές ρυθμίσεις. Θα παρατηρήσουμε πάντως ότι προσφέρει κλιμακωτή και όχι συνεχή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος (μετά τη σχετική «στροφή» της Opel, που επιλέγει πλέον αυτήν τη λύση σε όλα τα νέα μοντέλα της), κάτι που σημαίνει ότι μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια την θέση που τη βολεύει. Θα επισημάνουμε επίσης, μια και μιλάμε για οικογενειακό αυτοκίνητο, ότι όπως συχνά συμβαίνει σε γερμανικά αυτοκίνητα, ακόμα και ακριβά, τα καθίσματα είναι κάπως σκληρά, περισσότερο από αυτά των ξένων ανταγωνιστών της Opel. Το Zafira Tourer 1.6 CDTI κοστίζει από 27.920 ευρώ χωρίς απόσυρση (26.940 με απόσυρση) με εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα με MP3, οθόνη, AUX, κλιματισμό, 7 καθίσματα, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, start and stop και Cruise Control.


Ένα από τα μεγαλύτερα ατού του αυτοκινήτου -και της Opel γενικότερα- είναι ο νέος αλουμινένιος ντίζελ 1.6 CDTI με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και άμεσο ψεκασμό, που αντικατέστησε τον κινητήρα των 1,7 λίτρων. Είναι ο πρώτος κινητήρας της Opel που πληροί τις μελλοντικές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6 και το Zafira Tourer είναι το πρώτο αυτοκίνητο στο οποίο τοποθετείται. Το γεγονός ότι, αν και με 100 κ.εκ. μικρότερη χωρητικότητα από τον πολύ καλό 1.7, έχει μεγαλύτερη απόδοση (135 ίπποι από τις 3.500 ως τις 4.000 στροφές και ροπή 32,6 kgm στις 2.000 στροφές), μικρότερο βάρος κατά 20 κιλά και χαμηλότερη κατανάλωση, είναι ήδη μια πρώτη ένδειξη για τις δυνατότητές τους και την επιτυχία της δουλειάς των μηχανικών της Opel.

Επειδή, όμως, τα νούμερα είναι μόνο ενδείξεις, αυτό που έχει σημασία είναι η λειτουργία του στην πράξη, η οποία πραγματικά μας εντυπωσίασε. Κατ' αρχάς πρόκειται για έναν από τους πιο πολιτισμένους ντίζελ που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή, αν όχι τον κορυφαίο σε επίπεδο έντασης και χροιάς θορύβου. Είναι χαρακτηριστικό, ότι συνεπιβάτης μας σε μετακίνηση κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν κατάλαβε καν ότι επρόκειτο για ντίζελ, τόσο χαμηλό ήταν το επίπεδο θορύβου, από το οποίο λείπει το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» των πετρελαιοκινητήρων. Η δύναμή του είναι απολύτως επαρκής, το μεγάλο αυτοκίνητο επιταχύνει χωρίς δισταγμούς και προσπερνάει με απόλυτη ασφάλεια, ενώ η καλή ροπή του κάνει ξεκούραστη και με λίγες αλλαγές ταχυτήτων την καθημερινή οδήγηση. Η ευστροφία του είναι πολύ καλή, ενώ μία ελαφρά έλλειψη ροπής πολύ χαμηλά είναι πολύ λιγότερο αισθητή απ' ότι σε άλλους κινητήρες της Opel. Συνεργάζεται πολύ καλά με το εξάρι κιβώτιο, που είναι εύχρηστο και με πολύ ικανοποιητική αίσθηση, ενώ οι μακριές σχέσεις δεν γίνονται εδώ ιδιαίτερα αισθητές, γιατί αντισταθμίζονται από την πολύ καλή ροπή του κινητήρα. Όσοι για την κατανάλωση, είναι αρκετά χαμηλή για τόσο μεγάλο αυτοκίνητο, με μια τιμή γύρω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. να είναι απολύτως ρεαλιστική για την πόλη (ίσως και κοντά στα 8 αν προσπαθήσει ο οδηγός να οδηγεί όσο το δυνατό πιο οικονομικά), ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει μέχρι και τα 6 λίτρα/100 χλμ.

Στο δρόμο το 7θέσιο αυτοκίνητο αποδεικνύεται εξαιρετικά ευκολοδήγητο, δεν δείχνει καθόλου τον όγκο του, είναι σωστά στημένο, με καλό κράτημα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και -κυρίως- πολύ προοδευτικές και προβλέψιμες αντιδράσεις. Προφανώς λόγω του αυξημένου ύψους του σε σχέση π.χ. μ' ένα Insignia γέρνει λίγο περισσότερο όταν πιεστεί στις στροφές, χωρίς υπερβολές όμως και χωρίς αυτό να γίνεται δυσάρεστο. Η υποστροφή έρχεται προοδευτικά, δεν μετατρέπεται σε υπερστροφή αν αφήσεις το γκάζι και σε κάθε περίπτωση υπάρχει και το ESP που καραδοκεί για τη διόρθωση υπερβολών και λαθών (εντός των ορίων των φυσικών νόμων πάντα, για να μη ξεχνιόμαστε). Οι μαλακές ρυθμίσεις στην ανάρτηση έχουν ως στόχο και την εξασφάλιση της άνεσης που απαιτείται από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, χωρίς πάντως αυτή να φτάνει στα επίπεδα της γαλλικής σχολής, ιδιαίτερα στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Το αυτοκίνητο πάντως είναι πολιτισμένο κι έχει καλή ποιότητα κύλισης, ενώ η αίσθηση από τα χειριστήρια του -τιμόνι, φρένα κ.λπ.- είναι απολύτως ικανοποιητική για το χαρακτήρα του.

Πηγή: skai.gr