ΚΑΙΡΟΣ

Νέο Opel Insignia

Η προϊοντική επέλαση μοντέλων Opel περνά στο επόμενο επίπεδο με το νέο Opel Insignia που γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο 65ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (12 – 22 Σεπτεμβρίου, 2013). Το λαμπερό top model αποκτά ακόμα πιο ελκυστικό εσωτερικό και εξωτερικό στυλ σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα για τη βραβευμένη σχεδιαστική φιλοσοφία ‘η γλυπτική τέχνη συναντά τη Γερμανική ακρίβεια’.

 Νέοι ισχυροί και υπεραποδοτικοί κινητήρες άμεσου ψεκασμού όπως οι δύο Turbo βενζινοκινητήρες νέας γενιάς και ο Turbo diesel 99 g προστίθενται στην πλούσια γκάμα. Με τόσο χαμηλούς ρύπους, ο νέος 2.0 turbo diesel κατατάσσεται στην κατηγορία απόδοσης A+. Και οι δύο εκδόσεις (88 kW/120 hp και 103 kW/140 hp σύμφωνα με τον κανονισμό EG Nr. 715/2007) καταναλώνουν στα 4θ και 5θ μοντέλα με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και Start/Stop μόλις 3,7 lit / 100 km στο μικτό κύκλο (Sports Tourer: 3.9 l/100 km). Επομένως, το Opel Insignia 2.0 CDTI είναι το πιο αποδοτικό αυτοκίνητο diesel στην κατηγορία του.

Οι διάφορες βελτιώσεις του πλαισίου διασφαλίζουν μεγαλύτερη ευελιξία και άνεση. Εξάλλου, μία νέα γενιά infotainment (σύστημα ήχου και ψυχαγωγίας) διατίθεται τώρα για το Insignia. Αυτή ενσωματώνει πολλές λειτουργίες smartphone μέσα στο αυτοκίνητο και λειτουργεί ‘διαισθητικά’ και απλά μέσω touchpad (επιφάνεια αφής) στην κεντρική κονσόλα.

 Σαφής δομή του cockpit με νέα γενιά infotainment


Η κεντρική κονσόλα αποπνέει μία νέα αίσθηση φινέτσας και διακριτικότητας σε συνδυασμό με την υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογιών και λειτουργιών. Τα πάνελ με φινίρισμα σε black piano lacquer και χρώμιο αποκτούν αισθητά απλούστερη δομή. Ο χειρισμός του συστήματος infotainment όπως και του AC γίνεται γρήγορα και ‘διαισθητικά’ μόνο με τη βοήθεια μερικών μπουτόν.

Η νέα γενιά infotainment του Insignia ελέγχεται μέσω μιας έγχρωμης οθόνης αφής 8” . Από την αρχική οθόνη, ο οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες και τα υπο-μενού όπως ραδιοφωνικοί σταθμοί, τίτλοι τραγουδιών, σύνδεση smartphone ή 3D χάρτες πλοήγησης μέσω μπουτόν, οθόνη αφής, φωνητικοί έλεγχοι ή το νέο touchpad. Το σύστημα infotainment έχει δυνατότητα εξατομίκευσης – μπορούν να αποθηκευτούν μέχρι 60 προσωπικές προτιμήσεις (π.χ. playlists, τηλεφωνικές επαφές, διευθύνσεις πλοήγησης).

Το touchpad είναι εργονομικά ενσωματωμένο στην κεντρική κονσόλα και προσφέρει έναν νέο τρόπο γρήγορης και ‘διαισθητικής’ πρόσβασης στο σύστημα infotainment. Η φωτιζόμενη επιφάνεια αφής αντιδρά άμεσα στις κινήσεις των δακτύλων και με απτή διάδραση (feedback) απλουστεύεται η λειτουργία του infotainment χωρίς να διασπάται η προσοχή του οδηγού. Ακόμα και ατομικοί χαρακτήρες – όπως στην αναζήτηση ενός τίτλου τραγουδιού στη βάση δεδομένων ή μιας πόλης στο σύστημα πλοήγησης – μπορούν να εισαχθούν με την άκρη του δακτύλου στο touchpad.



Επιπλέον, ο οδηγός του Insignia μπορεί να ελέγχει τη νέα γενιά του συστήματος infotainment με νέας φιλοσοφίας, εργονομικά χειριστήρια στο τιμόνι καθώς και με φωνητικές εντολές. Η προηγμένη λειτουργία φωνητικής αναγνώρισης μπορεί να ενεργοποιηθεί με το πάτημα ενός μπουτόν στο τιμόνι και να διεκπεραιώσει πάνω από μία εντολή κάθε φορά. Το μεγάλο εύρος λειτουργικών επιλογών είναι αποτέλεσμα βελτιώσεων της νέας γενιάς infotainment.

Την επικοινωνία ανθρώπου/μηχανής προάγει το νέας σχεδίασης ταμπλό οργάνων με μία έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης 8”. Πέραν των κλασικών ενδείξεων όπως η ταχύτητα, οι στροφές και η στάθμη καυσίμου, περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την πλοήγηση, τη χρήση smartphone και τις επιλογές του ηχοσυστήματος προβάλλονται απευθείας στο πεδίο ορατότητας του οδηγού και μπορούν να ρυθμίζονται.

 Νέα γενιά Turbodiesel 99 g και βενζινοκινητήρας SIDI Turbo


Το νέο Opel Insignia έχει τη δική του άποψη και σε επίπεδο κινητήριων συνόλων και πλαισίου. Ενώ το μεσαίο μοντέλο έχει ήδη λάβει πολυάριθμες διακρίσεις για την οδηγική άνεση, τη συμπεριφορά και το κράτημά του, η νέα έκδοση ‘ανεβαίνει κατηγορία’. Οι μηχανικοί της Opel έκαναν ποικίλες βελτιώσεις στο πλαίσιο – αποσβεστήρες, αντιστρεπτικές δοκοί και σύστημα διεύθυνσης – πετυχαίνοντας μειωμένα επίπεδα θορύβων και κραδασμών, αλλά και υψηλότερη άνεση.

Η πλούσια γκάμα κινητήρων είναι προσανατολισμένη στις επιδόσεις και την άνεση χωρίς συμβιβασμούς. Με το νέο Opel Insignia, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από κινητήρες με τρεις τύπους καυσίμου: βενζίνης, diesel και LPG(Liquefied Petroleum Gas). Η ισχύς τους κυμαίνεται από 81 kW/110 hp μέχρι 239 kW/325 hp.

Το νέο Insignia 2.0 CDTI είναι πρωταθλητής της οικολογίας και της οικονομίας. Χάρη στο νέο 2.0 turbo diesel, οι εκδόσεις 88 kW/120 hp και 103 kW/140 hp εκπέμπουν CO2 μόλις 99 g /km (Sports Tourer: 104 g/km) σύμφωνα με τον κανονισμό EG Nr. 715/2007. Η τιμή αυτή το κατατάσσει στην κατηγορία απόδοσης A+, καθώς τα 4θ και 5θ μοντέλα με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και σύστημα Start/Stop καταναλώνουν μόνο 3,7 lit καυσίμου / 100 km στο μικτό κύκλο (Sports Tourer: 3.9 l/100 km) – βέλτιστες τιμές στην κατηγορία. Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν εξαιρετική ροπή, με τον 88 kW/120 hp Turbo diesel να προσφέρει μέχρι 320 Nm ενώ η έκδοση 103 kW/140 hp μπορεί να φτάσει στα 370 Nm – χάρη σε μία αυτόματη λειτουργία overboost.

Κορυφαίος diesel είναι ο 2.0 BiTurbo CDTI143 kW/195 hp. Αυτός ο κινητήρας υψηλών επιδόσεων με σειριακούς υπερσυμπιεστές δύο σταδίων την εντυπωσιακή ροπή των 400 Nm και ξεχωρίζει από την άμεση απόκρισή του και την υποδειγματική ισχύ σε μία ευρεία κλίμακα στροφών.

Από τους βενζινοκινητήρες ξεχωρίζουν οι δύο υπερτροφοδοτούμενες μονάδες άμεσου ψεκασμού: ο 2.0 SIDI Turbo με 184 kW/250 hp με μέγιστη ροπή 400 Nm και ο 1.6 SIDI Turbo από τη νέα γενιά κινητήρων με 125 kW/170 hp και 260 Nm που φτάνει στα 280 Nm με overboost (SIDI = Spark Ignition Direct Injection). Και οι δύο χαρακτηρίζονται από εξαιρετική καμπύλη ισχύος και ομαλή λειτουργία παράλληλα με υψηλή οικονομία καυσίμου. Συνδυάζονται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και λειτουργία Start/Stop ή με ένα νέο, εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο χαμηλών τριβών. Πέραν της εμπρός κίνησης (FWD), ο 2.0 SIDI Turbo διατίθεται επίσης με all-wheel-drive.

Μία εναλλακτική και πολύ οικονομική επιλογή αποτελεί η έκδοση Opel Insignia 1.4 LPG με 103 kW/140 hp και μέγιστη ροπή 200 Nm. Ο κινητήρας πληροί – όπως και η βενζινοκίνητη έκδοση – τις αυστηρές μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6. Με κατανάλωση 7,6 l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) στο μικτό κύκλο MVEG και χαμηλές εκπομπές CO2 124 g/km (Sports Tourer:129 g/km), το Insignia LPG είναι απαράμιλλο με κατηγορία απόδοσης Α.Πηγή: skai.gr