Διαστημόπλοιο των ωκεανών: Το ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο με τα γιγάντια ηλιακά «φτερά» που θα αποπλεύσει το 2030 (pics)

Για να μειωθεί η εξάρτηση από τις μπαταρίες, όταν φυσάει, τρία ανασυρόμενα πανιά – ή «φτερά» – θα σηκώνονται από το κατάστρωμα, φτάνοντας σε μέγιστο ύψος τα 50 μέτρα – Φωτό του φουτουριστικού πρότζεκτ

Ένα «διαστημόπλοιο των ωκεανών» μπορεί να γίνει σύντομα πραγματικότητα και να μην παραμείνει επιστημονική φαντασία. 

Η εταιρεία κρουαζιέρας περιπέτειας Hurtigruten Norway αποκάλυψε σήμερα Τετάρτη σχέδια για ένα ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο μηδενικών εκπομπών με ανασυρόμενα πανιά καλυμμένα με ηλιακούς συλλέκτες, το οποίο πρόκειται να αποπλεύσει το 2030. 

Η εταιρεία διαθέτει σήμερα στόλο οκτώ πλοίων, το καθένα με χωρητικότητα 500 επιβατών, που ταξιδεύουν κατά μήκος της νορβηγικής ακτής από το Όσλο στον Αρκτικό Κύκλο. Αν και μια σχετικά μικρή εταιρεία, η διευθύνουσα σύμβουλος Hedda Felin ελπίζει ότι αυτή η καινοτομία «μπορεί να εμπνεύσει ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία». 

Κρουαζιερόπλοιο

VARD design


Το φουτουριστικό πρότζεκτ, με την ονομασία «Sea Zero», ανακοινώθηκε αρχικά τον Μάρτιο του 2022 και έκτοτε, η Hurtigruten Norway, μαζί με 12 εταίρους της και το ερευνητικό ινστιτούτο SINTEF με έδρα τη Νορβηγία, διερευνά τεχνολογικές λύσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επίτευξη θαλάσσιων ταξιδιών χωρίς εκπομπές. 

Με βάση τον έως τώρα σχεδιασμό, το κρουαζιερόπλοιο θα λειτουργεί κυρίως με μπαταρίες 60 μεγαβάτ που μπορούν να φορτιστούν στο λιμάνι με καθαρή ενέργεια, καθώς οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αντιπροσωπεύουν το 98% του ηλεκτρικού συστήματος της Νορβηγίας. 

Ο Gerry Larsson-Fedde, αντιπρόεδρος της Hurtigruten Norway, ο οποίος είχε την ιδέα ενός πλοίου μηδενικών εκπομπών, εκτιμά ότι οι μπαταρίες θα έχουν εμβέλεια από 300 έως 350 ναυτικά μίλια, που σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού μετ' επιστροφής 11 ημερών, το σκάφος θα έπρεπε να φορτίσει περίπου επτά ή οκτώ φορές. 

Για να μειωθεί η εξάρτηση από τις μπαταρίες, όταν φυσάει, τρία ανασυρόμενα πανιά – ή «φτερά» – θα σηκώνονται από το κατάστρωμα, φτάνοντας σε μέγιστο ύψος τα 50 μέτρα. Το μέγεθος τους είναι προσαρμοζόμενο ανεξάρτητα, με το μέγεθός τους άλλοτε να συρρικνώνεται για να περάσουν κάτω από γέφυρες ή αλλάζοντας τη γωνία τους για να «πιάσουν» περισσότερο άνεμο, εξηγεί στο CNN ο Larsson-Fedde. 

Κρουαζιερόπλοιο

VARD design


Προσθέτει ότι τα πανιά θα καλύπτονται από συνολικά 1.500 τετραγωνικά μέτρα ηλιακών συλλεκτών που θα παράγουν ενέργεια για την πλήρωση των μπαταριών κατά την πλεύση – και τα επίπεδα της μπαταρίας θα εμφανίζονται στα πλευρά του πλοίου. 

Το πλοίο θα διαθέτει 270 καμπίνες για να χωράει 500 επισκέπτες και 99 άτομα  πλήρωμα,  και το βελτιωμένο αεροδυναμικό σχήμα του θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη αντίσταση αέρα, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση της χρήσης ενέργειας. 

Στο σκάφος οι επισκέπτες θα κληθούν να ελαχιστοποιήσουν το δικό τους «αποτύπωμα» στο κλίμα μέσω μιας διαδραστικής εφαρμογής για κινητά που παρακολουθεί την προσωπική τους κατανάλωση νερού και ενέργειας. «Θέλουμε να τους κάνουμε να συνειδητοποιήσουν πόση περισσότερο ενέργεια καταναλώνουν περνώντας 10 λεπτά παραπάνω στο ντους ή έχοντας τον κλιματισμό στο φουλ», σχολίασε ο Larsson-Fedde.

Πηγή: cnn.com