Μητσοτάκης για νομοσχέδιο για την παιδεία: Ό,τι δεν μπορεί να αλλάζει παραλύει

«Ό,τι δεν μπορεί να αλλάζει παραλύει» τόνισε από τη Βουλή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του ευχαριστώντας τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές και τους γονείς τους που κράτησαν ζωντανή τη μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα του κορωνοϊού. 

«Στη διάρκεια της κρίσης ο κόσμος της γνώσης στην Ελλάδα έδειξε πρωτοφανή προσαρμοστικότητα στις έκτακτες συνθήκες. Διδασκόμενοι αλλά κυρίως διδάσκοντες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, για να κάνουν πράξη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση» σημείωσε ο πρωθυπουργός.

«Η πανδημία δημιούργησε μια παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε για να δυναμώσουμε κι άλλο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε μιλάμε για τη συμπληρωματική επιμόρφωση μαθητών και φοιτητών είτε μιλάμε για την ουσιαστική επιμόρφωση των δασκάλων και των καθηγητών», είπε.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η πανδημία απέδειξε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος χωρίς οι αποφάσεις να εδράζονται στην επιστημονική γνώση. «Αλλά δεν υπάρχουν και υπεύθυνοι πολίτες δίχως γνώση και ανοιχτό μυαλό» είπε και προσέθεσε: «Και όλα αυτά τα προσφέρει ένα σύστημα εκπαίδευσης σύγχρονο, ανοιχτό σε όλους. Ένα σύστημα εκπαίδευσης το οποίο θα δίνει εξίσου μεγάλο βάρος στις θετικές επιστήμες αλλά και στις ανθρωπιστικές σπουδές. Ένα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων».

Θέλουμε ένα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η πανδημία απέδειξε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος χωρίς οι αποφάσεις να εδράζονται στην επιστημονική γνώση. «Αλλά δεν υπάρχουν και υπεύθυνοι πολίτες δίχως γνώση και ανοιχτό μυαλό» είπε και προσέθεσε: «Και όλα αυτά τα προσφέρει ένα σύστημα εκπαίδευσης σύγχρονο, ανοιχτό σε όλους. Ένα σύστημα εκπαίδευσης το οποίο θα δίνει εξίσου μεγάλο βάρος στις θετικές επιστήμες αλλά και στις ανθρωπιστικές σπουδές. Ένα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων».

Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης

Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης τόνισε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε: «Ο λιτός τίτλος του νομοσχεδίου δικαιώνει την ουσία του. Αναβάθμιση του σχολείου, υλική, δομική και θεσμική. Αλλά κυρίως αναβάθμιση ποιοτική. Αναμόρφωση των προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού έργου σε νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια και μια σειρά από σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που αφορούν στα δημόσια πανεπιστήμιά μας».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε, επίσης, ότι η επιδημία του κορονοϊού καθυστέρησε την εισαγωγή του νομοσχεδίου στη Βουλή, αλλά δεν εμπόδισε τον διάλογο με τους φορείς και τη δημόσια διαβούλευση. «Παρά τις ρητορικές εξάρσεις περί δημοκρατίας σε καραντίνα, η δημοκρατία και ο κοινοβουλευτισμός λειτούργησε και λειτουργεί και μπόρεσε στην περίπτωση αυτού του νομοσχεδίου να είναι και αληθινά παραγωγικός», σχολίασε ο πρωθυπουργός.

Οι αλλαγές στην τριτοβάθμια

Αναφέρθηκε επίσης στις προσλήψεις για πρώτη φορά μονίμων εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και στη συνέχεια πέρασε στις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Πρώτα μίλησε για το άσυλο και τον νόμο για την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και στη συνέχεια είπε ότι αυτές οι μεταρρυθμίσεις πλαισιώνονται από τον εκσυγχρονισμό στην εκλογή των διοικήσεων των πανεπιστημίων, στον εξορθολογισμό του πλαισίου των μεταγραφών και στην τόνωση της εξωστρέφειας των ΑΕΙ.

Οι πρυτάνεις είπε θα εκλέγονται για μια, 4ετή θητεία, θα είναι υποψήφιοι σε ενιαίο ψηφοδέλτιο και η ψηφοφορία θα είναι ηλεκτρονική.

Για τις μεταγραφές είπε ότι προβλημάτισε πολύ αυτή η διάταξη σύμφωνα με την οποία θα πρέπει η βαθμολογία στο νέο τμήμα να μην υστερεί πολύ έναντι εκείνης που είχε στο τμήμα που ο φοιτητής είχε εισαχθεί.

Για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων, είπε ότι θα μπορούν να ιδρύουν ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα χωρίς την προηγούμενη έγκριση του υπουργού, ότι θεσμοθετούνται διπλοί κύκλοι σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ιδρυμάτων και πως θέλουμε να προσελκύσουμε στα δημόσια πανεπιστήμιά μας αλλοδαπούς φοιτητές οι οποίοι θα πληρώνουν δίδακτρα και θα κάνουν την Ελλάδα εκπαιδευτικό κέντρο της Μεσογείου.

«Θα ήταν ευχής έργο, αν όχι στο σύνολο, έστω σε κάποιες πτυχές του νομοσχέδιου, να μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε την ανάγκη της απαραίτητης συναίνεσης», είπε και προσέθεσε: «Θα ήθελα να δω τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να έρχεται σε αυτό το βήμα και αντί να ασκεί μόνο κριτική να πει, ναι, υπάρχουν τρία, τέσσερα, πέντε σημεία στα οποία μπορούμε να συμφωνήσουμε».

Ολοκληρώνοντας διάβασε λόγια ενός άλλου πεφωτισμένου μεταρρυθμιστή από το χώρο της Αριστεράς, του Αλέξανδρου Δελμούζου το 1925 ο οποίος έλεγε μεταξύ άλλων ότι «το σχολείο στέκει πάνω από κάθε πρόσκαιρη κομματική διαπάλη».

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ