ΚΑΙΡΟΣ

Εναλλακτικές ποινές για τους παραβάτες του ΚΟΚ προτείνουν στον ΣΥΡΙΖΑ

Επιπλέον μέτρα για την οδική ασφάλεια και τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας, ζητούν από τους Υπουργούς Υποδομών, Εσωτερικών και Παιδείας, 42 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα στην εθνικό οδό Αθηνών-Λαμίας, που συγκλόνισε το πανελλήνιο.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι ίδιοι για την επίτευξη της αλλαγής οδηγικής κουλτούρας των Ελλήνων, προτείνουν ένα εναλλακτικό ποινολόγιο πέραν των προστίμων για τους παραβάτες και την επιβράβευση των συνετών οδηγών, προωθώντας έτι περαιτέρω την ιδέα που είχε ρίξει στο τραπέζι πρόσφατα ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Μαυραγάνης για «κοινωνική θητεία» σε συνδυασμό με «ταξικά» πρόστιμα.

Ενδεικτικά οι 42 βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος με επικεφαλής την Αννέτα Καββαδία, προτείνουν για τους σοβαρούς παραβάτες των διατάξεων του ΚΟΚ την επιβολή κοινωνικής εργασίας και συγκεκριμένα ποινές που να αντιστοιχούν σε κοινωνικές υπηρεσίες όπως για παράδειγμα σε νοσοκομεία που εφημερεύουν και δέχονται θύματα τροχαίων ή σε προγράμματα εξυπηρέτησης ανθρώπων που έχουν υποστεί σωματικές βλάβες από τροχαία καθώς και την υποχρέωση παρακολούθησης σεμιναρίων, ενώ αντίστροφα για την επιβράβευση των συνετών οδηγών που δεν υποπίπτουν σε παραβάσεις προτείνουν τη μείωση των τελών κυκλοφορίας.

Στην ερώτησή τους, παραθέτουν τα ανησυχητικά στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας σχετικά με το «φόρο αίματος» που «πληρώνεται» ετησίως στους ελληνικούς δρόμους και τους τραυματισμούς από τροχαία, τονίζοντας ότι «τα περιθώρια δράσης της Πολιτείας στο συγκεκριμένο πρόβλημα είναι μεγάλα και είναι δυνατόν να υπάρξουν διάφορες σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες» για τον περιορισμό των τροχαίων στο ελάχιστο.

Σε αυτό το πλαίσιο οι ερωτώντες βουλευτές της πλειοψηφίας καλούν τους συναρμόδιους υπουργούς να προχωρήσουν μεταξύ άλλων στη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής διδασκαλίας της Κυκλοφοριακής Αγωγής που θα ενταχθεί στο μάθημα της Αγωγής Υγείας, καθώς και να προωθήσουν μέτρα επιμόρφωσης κι ευαισθητοποίησης των πολιτών για τις συνέπειες της παραβατικής και αμελούς ή επικίνδυνης οδήγησης.

Παράλληλα, ζητούν τη λήψη περαιτέρω μέτρων ελέγχου και συντήρησης του οδικού δικτύου της χώρας με στόχο τον περιορισμό των κινδύνων των τροχαίων ατυχημάτων, την κατάρτιση βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων προγραμμάτων σε ενιαίο επιτελικό συντονισμό των συναρμόδιων υπουργείων, καθώς και τη συγκρότηση Ενιαίου Επιτελικού Κέντρου σε ανώτατο δυνατό κυβερνητικό και υπηρεσιακό επίπεδο με αρμοδιότητα τον έλεγχο και την εφαρμογή 5ετών σχεδίων για την οδική ασφάλεια.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:


Πηγή: Ναντίν Χαρδαλιά