Ο Σβαρτσενέγκερ, ο ρινόκερος κι οι ανεμβολίαστοι

Του Στέλιου Κάνδια
 

"Στο διάολο οι ελευθερίες σου!"

Η πρόσφατη τηλεοπτική δήλωση του Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ (σε ελεύθερη μετάφραση, στην πράξη είναι λίγο πιο σόκιν...) για τους αρνητές μάσκας και εμβολιασμού σήκωσε κύματα οργής ειδικά σε αυτούς που θεωρούνται πιστότεροι οπαδοί του (Ρεπουμπλικανοί τε και ”κτιστοί" μποντιμπίλντερ). Ο Σβαρτσενέγκερ κατηγορήθηκε εν ολίγοις ότι έγινε RINO δηλαδή... όχι πια Ρεπουμπλικανός (Republican No More – βλέπετε οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι λατρεύουν τα αρκτικόλεξα), λέξη ομόηχη του rhino (ρινόκερος) με πολλούς ομοϊδεάτες(;) του να του προσάπτουν ουσιαστικά “παχυδερμισμό” έναντι του “συνταγματικού δικαιώματος των πολιτών στην “ελευθερία επιλογής”. Στο YouTube μπορείτε να παρακολουθήσετε φαινομενικά απολαυστικά στη γραφικότητά τους βίντεο διάφορων γομαριών που σκίζουν και πετούν στον κάλαθο των αχρήστων αφίσες του άλλοτε παιδικού ειδώλου τους. Όμως σε δεύτερη ανάγνωση αυτή η βίαιη αποκαθήλωση από τα σάρκινα βιοχημικά εργαστήρια που αρνούνται τον... εμβολιασμό φέρνει άλλες πολύ λιγότερο γραφικές εικόνες στο μυαλό που παραπέμπουν στον ολοκληρωτισμό.

Η δήλωση του “Άρνι” υπέστη την κοπτοραπτική των κοινωνικών μήδεια, συρρικνώθηκε σε μερικά δευτέρα και απομονώθηκε από το ευρύτερο πλαίσιό της, αλλά αυτό είναι αλλουνού Αμβροσίου Ευαγγέλιο και αντικείμενο μεγαλύτερης συζήτησης. Πάντως η ουσία των λεγομένων του Αυστροαμερικανού ηθοποιού και πρώην κυβερνήτη είναι ότι δεν είναι συνταγματική σου ελευθερία να είσαι επικίνδυνος για τη δημόσια υγεία. "Δεν μπορείς να πεις, 'Κανείς δεν θα μού πει να σταματήσω σε αυτό το φανάρι εγώ θα περάσω' Ναι, τότε σκοτώνεις κάποιον άλλο και μετά είναι δικό σου φταίξιμο" τόνισε. Η ελευθερία δε συνιστά ελευθεριότητα, και τα συνταγματικά δικαιώματα ενέχουν και συνακόλουθες υποχρεώσεις, δεν είναι λευκή επιταγή.

Σε μια πανδημία, η "ελευθερία" ενός ατόμου μπορεί να σημαίνει το θάνατο ενός άλλου, σχολίασαν οι New York Times σε ένα σύντομο, αλλά καθηλωτικό τηλεοπτικό ρεπορτάζ γνώμης που τιτλοφορείται “Πεθαίνοντας στο όνομα της ελευθερίας από το εμβόλιο” που μπορείτε να δείτε εδώ. “Έτσι μοιάζει η ελευθερία στην Αμερική σήμερα” σχολιάζουν πικρά στο ρεπορτάζ τους οι NYT δείχνοντας μια ΜΕΘ κάπου στις μεσοδυτικές πολιτείες. “Αυτή η χώρα ιδρύθηκε με την ιδέα ότι η κυβέρνηση θα έπρεπε να μας προστατεύει”.

Το ρεπορτάζ αναδεικνύει τη στρεβλή ερμηνεία του συντάγματος περί προσωπικής ελευθερίας από ένα μάτσο Ρεπουμπλικανούς γερουσιαστές και κυβερνήτες, μια ερμηνεία τόσο στρεβλή, που παραπέμπει στην ερμηνεία του Κορανίου από τους Ταλιμπάν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα χαμηλά ποσοστά ανοσίας σε αρκετές πολιτείες, αφού ανάβουν “κόκκινο” όχι μόνο στον υποχρεωτικό εμβολιασμό επαγγελματικών ομάδων όπως οι υγειονομικοί, όχι μόνο στην υποχρεωτική χρήση μάσκας σε δημόσιους χώρους, αλλά και στην ίδια την ενημερωτική εκστρατεία για τον εμβολιασμό, προκαλώντας την απόγνωση πολλών υγειονομικών. Συγκλονιστικότερες όλων στο ρεπορτάζ οι συνεντεύξεις αρνητών εμβολίου στην εντατική. Ειδικά ένας 53χρονος, ο Κρίστοφερ Γκριν, έρχεται οδυνηρά αντιμέτωπος με τις μέχρι πρότινος βεβαιότητές του όσο και με το θάνατο. Εννιά μέρες μετά η νοσοκομειακή κλίνη μετατρέπεται σε νεκροκρέβατο για τον Γκριν. Όπως ακριβώς έγινε και με μια συνομήλική του στην Ελλάδα η οποία μέχρι τέλους της δεν ήθελε διασωλήνωση.

Η ελληνική κυβέρνηση, με όλα τα λάθη και τις παλινωδίες της, έλαβε μια απόφαση με πολιτικό κόστος σε ό,τι αφορά τον υποχρεωτικό εμβολιασμό ομάδων πρώτης γραμμής την ώρα που η αντιπολίτευση (και ειδικά η αξιωματική αντιπολίτευση) ακολουθούσε τη γνώριμη τακτική με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ. Πολυτέλεια για τέτοια μέτρα άλλες χώρες όπως οι ΗΠΑ, θεωρητικά πολύ πιο ανεπτυγμένες, για ποικίλους λόγους δεν έχουν.

Σε τελική ανάλυση η ελευθερία ενός ατόμου μπορεί να σημαίνει και το δικό του θάνατο. Στη σκιά του θανάτου ενός αθάνατου εμείς καλούμαστε να συνεχίσουμε να δίνουμε με κάθε τρόπο τον αγώνα για τη ζωή.