Του Βασίλη Χιώτη

Ο σεισμός στον Τύρναβο αποκάλυψε μια πολύ όμορφη ιστορία. Η οποία όμως με το που έγινε γνωστή, εξέθεσε ανεπανόρθωτα την συνδικαλιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών, που αυτή την περίοδο αρνούνται κάθε διαδικασία αξιολόγησης των σχολείων.

Τον μόνο που δεν βρήκε απροετοίμαστο το χτύπημα των έξι ρίχτερ, ήταν ο διευθυντής του δημοτικού σχολείου Δαμασίου, ο οποίος επειδή είναι δάσκαλος με «Δ» κεφαλαίο, είχε κάνει όλα όσα πρέπει να κάνουν όλοι οι δάσκαλοί στα σχολεία.

Αν και δεν εργαζόταν σε σεισμογενή περιοχή, έκανε ασκήσεις για σεισμό κάθε τρεις μήνες στους μαθητές. Κι όταν χτύπησε ο σεισμός, τα παιδιά και οι δάσκαλοι γνώριζαν τι ακριβώς πρέπει να κάνουν.
Ταυτόχρονα, ο επί εννέα χρόνια διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Δαμασίου, είχε δημιουργήσει σταδιακά ένα σχολείο-πρότυπο εκπαίδευσης, στην άκρη του πουθενά! 

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΧΙΩΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΟΤΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ ΣΤΟΝ ΣΚΑΪ 100,3

Τάξεις με διαδραστικούς πίνακες, μαθήματα με τρόπο ελκυστικό για μαθητές δημοτικού και συμμετοχές σε διαγωνισμούς, που μια ημέρα πριν τον σεισμό, είχαν φέρει στο σχολείο μια σημαντική τιμητική διάκριση.

Ο ίδιος διευθυντής, μια μέρα μετά τον σεισμό, ζήτησε από την ΕΜΑΚ να μπουν στο σχολείο που κρίθηκε κατεδαφιστέο και να σώσουν ότι μπορεί να σωθεί από τον πλούσιο εξοπλισμό του για να μεταφερθεί εκεί που οι μαθητές θα στεγαστούν προσωρινά.

Με λίγα λόγια, ένας επικίνδυνος σεισμός, έκανε γνωστό στο πανελλήνιο, ότι σε ένα χωριό έξω από τον Τύρναβο, λειτουργεί ένα σχολείο – υπόδειγμα για τα ελληνικά δεδομένα, με ένα διευθυντή- υπόδειγμα.