Σίγουρα θα έχεις πιάσει τον εαυτό σου να λέει “θα το κάνω μετά”, “έχω χρόνο θα το τελειώσω αργότερα” και άλλες παρόμοιες φράσεις. Θα έχεις αναβάλει για αργότερα πράγματα τα οποία δεν ήθελες να ολοκληρώσεις εκείνη τη στιγμή. Για παράδειγμα όταν έχεις να παραδόσεις μια εργασία ή να ολοκληρώσεις μια δουλειά που σου έχει ζητήσει το αφεντικό σου, αλλά δεν θέλεις. Χρονοτριβείς, βρίσκεις χιλιάδες άλλα πράγματα να κάνεις ενδιάμεσα τα οποία σου παίρνουν τελικά όλο το χρόνο, θυμάσαι να κάνεις τις δουλειές του σπιτιού, να κάνεις ένα πολύ “σημαντικό” τηλεφώνημα και άλλα πολλά.

Από την άλλη όταν είναι να βγεις έξω με την παρέα σου, να πας cinema, ή να κάνεις τέλος πάντων κάτι που σε ευχαριστεί, η αναβλητικότητά σου εξαφανίζεται.

Αν καθίσεις με τον εαυτό σου και σκεφτείς μια κατάσταση ή και μερικές περιπτώσεις όπου ανέβαλλες κάτι θα “δεις” πως πίσω από την αναβλητικότητά σου κρύβεται κάποιο συναίσθημα. Συνήθως κάποιο αρνητικό συναίσθημα το οποίο σε διαπερνά και δεν σε αφήνει να κάνεις αυτό που πρέπει ή θέλεις να κάνεις.

Ίσως να ανησυχείς, να φοβάσαι. Ότι θα αποτύχεις, ότι δεν θα αρέσει ο τρόπος που το διαχειρίστηκες ή το αποτέλεσμα σε κάποιον/κάποιους και θα σε αποδοκιμάσουν, ακόμα και το φόβο ότι αν πας πολύ καλά θα έχουν ακόμα μεγαλύτερες προσδοκίες από εσένα στο μέλλον.

Ίσως να έχεις θυμώσει πολύ με αυτόν που σου έχει αναθέσει τη δουλειά και ως εκδίκηση να θέλεις να το καθυστερήσεις. Να έχει υποτιμήσει τη δουλειά σου στο παρελθόν για παράδειγμα και γνωρίζοντας ότι θέλει κάτι σε συγκεκριμένη στιγμή να το καθυστερείς για να του δημιουργήσεις δυσφορία ή ακόμη και να επιβεβαιώσεις το χαρακτηριστικό που σου “φόρεσε” ότι δεν τα καταφέρνεις.

Ίσως απλώς να βαριέσαι αυτή την υποχρέωση. Να μην θες να το κάνεις γιατί απλώς σου φαίνεται βαρετό και όλη η διαδικασία της σκέψης του πόσο βαρετό είναι σου ρουφάει όλη την ενέργεια και απλώς το αναβάλλεις.

Ίσως να ντρέπεσαι. Να ντρέπεσαι να εκτεθείς σε κόσμο, να ντρέπεσαι για μια ενδεχόμενη αποτυχία (πόσο μάλλον αν έχεις αποτύχει στο παρελθόν, ξυπνάνε αναμνήσεις και συναισθήματα).

Ίσως κάτι άλλο να σου τρώει ενέργεια. Να συμβαίνει κάτι άλλο στη ζωή σου την ίδια περίοδο και είτε επειδή είναι πολύ καλό, είτε επειδή είναι αρνητικό να σου παίρνει όλη την ενέργεια και την προσοχή.

Σαφώς δεν είναι όλες οι περιπτώσεις το ίδιο για αυτό θα μπορούσες -εάν και όσο είναι εφικτό- σε κάθε περίπτωση να βρίσκεις τι είναι αυτό που σε οδηγεί στο αναβάλλεις αυτό που είναι να κάνεις. Αφού εντοπίσεις τι συναίσθημα σου ανακινεί, αποδέξου το, προσπάθησε να το δεις από μια άλλη οπτική και να το απαλύνεις.

Ακόμα και την αναβλητικότητα να αφήσουμε για λίγο στην άκρη, και μόνο το γεγονός ότι θα “καθαρίσεις” τον εαυτό σου -ακόμα και σε μικρό βαθμό- από τα αρνητικά συναισθήματα μόνο ευεργετικό μπορεί να είναι για εσένα.

Διαβάστε ακόμα:

- 5 σκέψεις που κάναμε βλέποντας τη νέα ‘Cruella’

- 5 πρακτικές που θα σε βοηθήσουν να βρεις την εσωτερική σου ηρεμία

Πηγή: savoirville.gr