ΚΑΙΡΟΣ

Κατ' οίκον εμβολιασμός: Ποιοι εξαιρούνται από το πρόγραμμά-Εγκύκλιος του Υπουργείου Υγείας

Εκτός του προγράμματος για κατ' οίκον εμβομιασμό μένουν όσοι πόλίτες έχουν αιτηθεί τον κατ' οίκον εμβολιασμό τους μέχρι την 16.01.2022, αλλά με δική τους υπαιτιότητα αυτός δεν έχει πραγματοποιηθεί.

Αναλυτικά όσα ανακοίνωσε το Υπουργείο Υγείας για την απένταξη όσων καθυστερούν το πρόγραμμα

Προκειμένου να συνεχισθεί απρόσκοπτα το Εμβολιαστικό Πρόγραμμα για τον εμβολιασμό του πληθυσμού κατά του κορωνοϊού COVID-19 και εν σχέσει με τους αιτηθέντες πολίτες για εμβολιασμό κατ' οίκον, σας επισημαίνουμε τα εξής:

1. Δυνάμει της διατάξεως του άρθρου 52A N. 4764/2020 ο εμβολιασμός κατ' οίκον διενεργείται μόνο για τους πολίτες που αδυνατούν να προσέλθουν στα εμβολιαστικά κέντρα λόγω αδυναμίας και πληρούν τα κριτήρια της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, αφού υποβληθεί αίτηση από τον θεράποντα ιατρό στη λειτουργούσα οικεία ηλεκτρονική πλατφόρμα. Επιπλέον δυνάμει της υπ' αριθμ. ΓΠ.οικ. 7586/07.02.2022 ΚΥΑ (Β' 608) των Υπουργών, Οικονομικών, Υγείας, Επικρατείας και του Διοικητή της ΑΑΔΕ περί "Καθορισμός διαδικασίας προσδιορισμού των υπόχρεων προσώπων και επιβολής του διοικητικού προστίμου της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4865/2021 (Α'238)" καθορίζονται τα ειδικότερα ζητήματα σχετικά με τον προσδιορισμό των υπόχρεων φυσικών προσώπων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν.4865/2021 και τη διαδικασία διαπίστωσης, βεβαίωσης και είσπραξης του διοικητικού προστίμου σύμφωνα με την παρ. 4 του ίδιου άρθρου. 

2. Ήδη σήμερα εκκρεμούν στο σύστημα υποβληθείσες αιτήσεις για εμβολιασμό πολιτών κατ' οίκον, για τις οποίες δεν έχει διενεργηθεί εμβολιασμός. Συγκεκριμένως, για όσους πολίτες, οι οποίοι έχουν αιτηθεί τον κατ' οίκον εμβολιασμό τους μέχρι την 16.01.2022, αλλά αυτός δεν έχει πραγματοποιηθεί με δική τους υπαιτιότητα, αφού παρά τις τηλεφωνικές κλήσεις του ΚΥ, προκειμένου να προγραμματισθεί ο εμβολιασμός, αυτοί δεν αποδέχονται το ραντεβού επικαλούμενοι διάφορες δικαιολογίες ή αρνούνται να εμβολιασθούν, είτε τα δηλωθέντα στοιχεία επικοινωνίας είναι εσφαλμένα, συστήνεται να ακολουθούνται αναλόγως/εναλλακτικώς οι εξής διαδικασίες απεντάξεως των πολιτών αυτών από το Πρόγραμμα Κατ' οίκον Εμβολιασμού :

Ι. α) Το ΚΥ καλεί/επικοινωνεί με τον πολίτη με κάθε πρόσφορο μέσο και του προτείνει νέο συγκεκριμένο ραντεβού (ημέρα και ώρα) τηρώντας αρχείο για την ώρα και την ημέρα της κλήσεως, καθώς και το ονοματεπώνυμο του καλούντος,
β) Σε περίπτωση αρνήσεως ή αδυναμίας του πολίτη για την προτεινόμενη συγκεκριμένη ημέρα και ώρα το ΚΥ επαναλαμβάνει μετά τρείς ημέρες την επικοινωνία/κλήση και προτείνει νέα ημέρα και ώρα στον πολίτη για την διενέργεια του εμβολιασμού του τηρώντας αρχείο για την ώρα και την ημέρα της κλήσεως, καθώς και το ονοματεπώνυμο του καλούντος,
γ) Σε περίπτωση που και πάλι δεν επιτευχθεί η οριστικοποίηση ραντεβού και ο εμβολιασμός λόγω αρνήσεως του πολίτη, το ΚΥ ενημερώνει την ίδια στιγμή τον πολίτη για την απένταξή του από το Πρόγραμμα τηρώντας αρχείο για την ώρα και την ημέρα της κλήσεως, καθώς και το ονοματεπώνυμο του καλούντος,
δ) Οι ΥΠΕ δημιουργούν χωριστό αρχείο για τους πολίτες που δεν διενέργησαν εμβολιασμό παρά την σχετική αίτησή τους και μετά την άνω περιγραφόμενη διαδικασία, το οποίο αποστέλλεται στο συντονιστικό κέντρο (emvinfo@moh.gov.gr) κάθε Τετάρτη και Παρασκευή,
ε) Οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί για κατ' οίκον εμβολιασμό των πολιτών που συμπεριλαμβάνονται στο αρχείο αυτό καθίστανται ανενεργές και δεν υπολογίζονται στον προγραμματισμό, ενώ οι πολίτες απεντάσσονται αυτομάτως από το Πρόγραμμα κατ' οίκον Εμβολιασμού,
στ) Ο πολίτης του οποίου η αίτηση απεντάχθηκε δύναται να υποβάλει νέα αίτηση σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία. Σε περίπτωση που έχουν δηλωθεί εσφαλμένα στοιχεία επικοινωνίας και δεν καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τον πολίτη η αίτηση απεντάσσεται.

ΙΙ. α) Το ΚΥ καλεί/επικοινωνεί με τον πολίτη με κάθε πρόσφορο μέσο και του προτείνει νέο συγκεκριμένο ραντεβού (ημέρα και ώρα) τηρώντας αρχείο για την ώρα και την ημέρα της κλήσεως, καθώς και το ονοματεπώνυμο του καλούντος,
β) Σε περίπτωση αρνήσεως ή αδυναμίας του πολίτη για την προτεινόμενη συγκεκριμένη ημέρα και ώρα το ΚΥ επαναλαμβάνει μετά τρείς ημέρες την επικοινωνία/κλήση και προτείνει νέα ημέρα και ώρα στον πολίτη για την διενέργεια του εμβολιασμού του τηρώντας αρχείο για την ώρα και την ημέρα της κλήσεως, καθώς και το ονοματεπώνυμο του καλούντος,
γ) Σε περίπτωση που και πάλι δεν επιτευχθεί η οριστικοποίηση ραντεβού και ο εμβολιασμός λόγω αρνήσεως του πολίτη, ο χρήστης από το ΚΥ επιλέγει συστημικά την επιλογή ''αφαίρεση λόγω άρνησης'' και η αίτηση διαγράφεται κρατώντας συστημικά τα στοιχεία του χρήστη που έκανε την επιλογή.

ΙΙΙ. α) Το ΚΥ καλεί/επικοινωνεί με τον πολίτη με κάθε πρόσφορο μέσο και του προτείνει νέο συγκεκριμένο ραντεβού (ημέρα και ώρα) τηρώντας αρχείο για την ώρα και την ημέρα της κλήσεως, καθώς και το ονοματεπώνυμο του καλούντος και τον ενημερώνει για το αυτόματο από το σύστημα ραντεβού, β) Σε περίπτωση αρνήσεως ή αδυναμίας του πολίτη για την προτεινόμενη συγκεκριμένη ημέρα και ώρα το ΚΥ επαναλαμβάνει μετά τρείς ημέρες την επικοινωνία/κλήση και προτείνει νέα ημέρα και ώρα στον πολίτη για την διενέργεια του εμβολιασμού και τοποθετεί νέο ραντεβού στο σύστημα, τηρώντας αρχείο για την ώρα και την ημέρα της κλήσεως, καθώς και το ονοματεπώνυμο του καλούντος, γ) Σε περίπτωση που και πάλι δεν επιτευχθεί το ραντεβού και ο εμβολιασμός λόγω αρνήσεως του πολίτη, ο χρήστης από το ΚΥ επιλέγει συστημικά την επιλογή ''αφαίρεση λόγω άρνησης'' και η αίτηση διαγράφεται κρατώντας συστημικά τα στοιχεία του χρήστη που έκανε την επιλογή.

3. Κατά την εφαρμογή της παρούσης εφιστούμε την προσοχή για την τήρηση της νομοθεσίας περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και ιδίως για την τήρηση όλων των θεμελιωδών αρχών επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που κατοχυρώνει το άρθρο 5 του GDPR.

Άπαντες οι εμπλεκόμενοι στην διαδικασία κατ' αρμοδιότητα καλούνται να προβούν στην πλήρη εφαρμογή των οριζομένων στην παρούσα.
 

Πηγή: skai.gr