Το σχέδιο της ΣΤΑΣΥ για συχνότερα δρομολόγια στο Μετρό

Tου Δημήτρη Λάππα

Νέα σελίδα ανοίγει για την ΣΤΑΣΥ ΑΕ (Σταθερές Συγκοινωνίες) με την περαιτέρω αναβάθμιση του παρεχόμενου στο επιβατικό κοινό,  έργου, την ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων, την αξιοποίηση των περιουσιακών της στοιχείων, τις συνεργασίες με ελληνικά Πανεπιστήμια, την ανάπτυξη δράσεων που θα συμβάλλουν στην οικονομική τόνωση του εμπορικού κέντρου, αλλά και την καθιέρωση «μέρας κοινωνικής ευθύνης», με την εθελοντική συμμετοχή και παροχή εργασίας των εργαζομένων σε ένα κοινωφελές ίδρυμα. 

Εντός των προσεχών ημερών, όπως έκανε γνωστό μιλώντας στο skai.gr, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Γιώργος Θωμόπουλος, μπαίνουν στις γραμμές του Μετρό οι πρώτοι ανακαινισμένοι συρμοί της Γραμμής 2, ενώ έχει δρομολογηθεί, μέσω της Αττικό Μετρό η παραγγελία επτά διερευματικών συρμών (ηλεκτροδοτουνται και από την βάση του συρμού και από το επάνω μέρος του αμαξώματος) για την εξυπηρέτηση των δρομολογίων προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», ενώ 1η Νοεμβρίου μπαίνουν στην Γραμμή 2 του Μετρό, κατά τις ώρες αιχμής, δύο ακόμη συρμοί, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό στους 18, με περαιτέρω μείωση του χρόνου αναμονής στους Σταθμούς.

Παράλληλα, έχουν αρχίσει τα πρώτα πιλοτικά (μη επιβατικά) δρομολόγια του Τραμ στον Πειραιά, στο πλαίσιο επέκτασης της Γραμμής προς το  μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ενώ σημαντικά βήματα εξωστρέφειας έχει να επιδείξει η  ΣΤΑΣΥ ΑΕ (Σταθερές Συγκοινωνίες) και με την τελευταία συμμετοχή της σε διεθνείς διαγωνισμούς για την ανάληψη μεσω των κοινοπρακτικών σχημάτων στα οποία μετέχει, έργων στο εξωτερικό, όπως αυτό στο Ισραήλ, για την διαχείριση της Μωβ και της Πράσινης Γραμμής του ελαφρύ σιδηροδρόμου του Τελ Αβίβ.
Η φιλοσοφία της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, όπως την περιέγραψε στο skai.gr, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Γιώργος Θωμόπουλος, με βάση και τις κατευθύνσεις που έχουν δοθεί από τον υπουργό Υποδομών και Δικτύων, Κώστα Καραμανλή, μπορεί να αποδοθεί επιγραμματικά μέσα από το τρίπτυχο: συνεχής αναβάθμιση του παρεχόμενου έργου, με επίκεντρο τον επιβάτη, διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και αξιοποίηση και των κανόνων της ιδιωτικής οικονομίας, όπως  για παράδειγμα καλύτερη εκμετάλλευση εμπορικών πάγιων και χώρων διαφήμισης της εταιρίας, εξωστρέφεια, επένδυση στην καινοτομία κλπ.

Στο πλαίσιο, με βάση και τις κατευθύνσεις και οδηγίες της Ελληνικής Εταιρίας Συμμετοχών Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) και του ΟΑΣΑ (αποτελεί την μητρική εταιρία της ΣΤΑΣΥ ΑΕ), προωθείται μια νέα εταιρική κουλτούρα, βασιζόμενη στην συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, την ικανοποίηση επιβατών και εργαζομένων και την δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας. Υπό το πρίσμα αυτό, υιοθετεί  σύγχρονα μοντέλα διοικητικής λειτουργίας, επενδύει στην ψηφιακή τεχνολογία και εφαρμόζει κανόνες διαφάνειας και καινοτόμες πρακτικές εταιρικής διακυβέρνησης.
Αναλυτικά:

Σε επίπεδο βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις που δόθηκαν από τον υπουργό Υποδομών:

- ολοκληρώνεται, σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό, η ανακαίνιση του τροχαίου υλικού του στόλου των οχημάτων 8ης παραλαβής της Γραμμής 1 (κατασκευής του 1985),
- δρομολογείται η απόκτηση επτά (7) διερευματικών συρμών για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δρομολογίων προς το αεροδρόμιο της Αθήνας,
- βελτιώθηκε (και θα συνεχίσει να βελτιώνεται) η συχνότητας των δρομολογίων των Γραμμών 2 και 3, με έμφαση στις ώρες αιχμής
- παρατείνεται η λειτουργία του Μετρό την εορταστική περίοδο και σε μεγάλες δημόσιες εκδηλώσεις για την διευκόλυνση και οικονομική μετάβαση των πολιτών σε αυτές
- αυξάνεται η συχνότητα δρομολογίων και τις Κυριακές με εμπορικές δράσεις, για την στήριξη του εμπορικού τριγώνου.

Αλλά επειδή τίποτα δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς πόρους και για να μην επιβαρυνθεί αυτή την αναγκαιότητα, το επιβατικό κοινό, η ΣΤΑΣΥ ΑΕ, υλοποιεί (σε συνεργασία με εξειδικευμένο συνεργάτη), το έργο καταγραφής και αποτίμησης της ακίνητης περιουσίας της, για την καλύτερη αξιολόγηση και εκμετάλλευση των παγίων της. Και παράλληλα, υλοποιεί την δημιουργία αρχείου επενδυτικών έργων και την παρακολούθηση προσκλήσεων / χρηματοδοτήσεων μέσω ΕΣΠΑ.
Στο πεδίο εταιρικής διακυβέρνησης, τώρα, η εταιρία έχει να επιδείξει εφαρμογή υψηλών προδιαγραφών χρηματοοικονομικές αναφορές και εκθέσεις, την εφαρμογή ενός πλαισίου παρακολούθησης της απόδοσης, με εργαλεία συμφωνημένους Δείκτες Απόδοσης (KPIs) και πλήρη προσαρμογή κι εναρμόνιση με την υφιστάμενη νομοθεσία, σε θέματα διαδικασιών στις διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες.

Παράλληλα προωθούνται επενδύσεις στην ψηφιακή τεχνολογία, με σειρά επενδύσεων και πράξεων όπως οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες και πληρωμές (e-payments), πιλοτική διακίνηση εγγράφων με ψηφιακές υπογραφές των αρμόδιων στελεχών, αναβάθμιση του ιστότοπου της ΣΤΑ.ΣΥ A.E. και «φόρτωση» όλων των σταθμών του Μετρό μέσω τρισδιάστατων απεικονίσεων στα Google maps, κάτι που επιτρέπει σε έναν ταξιδιώτη να έχει εικόνα για τους σταθμούς και τις εξόδους του Μετρό πριν επισκεφθεί την χώρα μας. Να σημεθιωθεί, ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή στον Σταθμό Σύνταγμα, το πρώτο δίμηνο λειτουργίας της, είχε άνω  των 400.000 views.

Κι επειδή η γνώση για μια εταιρία είναι πολύ σημαντικό κεφάλαιο, η ΣΤΑΣΥ ΑΕ αναπτύσσει συνεργασίες με ελληνικά Πανεπιστήμια και παράλληλα προωθεί την παροχή εκπαίδευσης στους εργαζόμενους στο υπό σχεδιασμό ΚΕΚ-ΣΤΑΣΥ

Η ΣΤΑΣΥ, όμως, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Γιώργο Θωμόπουλο, έχει να επιδείξει και σημαντικά βήματα εξωστρέφειας, μετέχοντας στο κοινοπρακτικό σχήμα που διεκδικεί την Μωβ και Πράσινη Γραμμή του ελαφρύ σιδηροδρόμου του Τελ Αβίβ, προετοιμάζοντας (στο τομέα δραστηριοποίησής της) την τεχνικοοικονομική προσφορά που πρόκειται να κατατεθεί, εντός του 2020. Αλλά και στο εσωτερικό, διερευνά την δυνατότητα παροχής υπηρεσιών συμβούλου σε ότι αφορά την λειτουργία και συντήρηση στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Τέλος, πέρα από την συνεχή και αδιάλειπτη προβολή κοινωνικών δομών και εκδηλώσεων σε σταθμούς και συρμούς, το νέο βήμα της ΣTΑΣΥ ΑΕ, αναφορικά με την συνεχιζόμενη κοινωνική προσφορά της εταιρίας, είναι η καθιέρωση «μέρας κοινωνικής ευθύνης», με την εθελοντική συμμετοχή και παροχή εργασίας των εργαζομένων. προς ένα κοινωφελές ίδρυμα.