Της Ναντίν Χαρδαλιά

Στο μισό δισεκατομμύριο ευρώ εκτιμάται ότι θα ανέλθουν δυνητικά οι απώλειες για τον ελληνικό τουρισμό την επόμενη χρονιά εξαιτίας της κατάρρευσης του τουριστικού ομίλου Thomas Cook, σύμφωνα με τον Υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη.

Ενημερώνοντας τα μέλη των αρμόδιων Επιτροπών της Βουλής, ο κ. Θεοχάρης επισήμανε ότι το Υπουργείο και η κυβέρνηση προωθεί δέσμη μέτρων και επιδίδεται σε συνεχείς επαφές, εστιάζοντας στον ισοσκελισμό των ζημιών και την ταχύτατη αναπλήρωση όλων των δυνητικά χαμένων αεροποριών θέσεων λόγω της Thomas Cook για το 2020.

«Στο πλαίσιο αυτό είμαστε σε ανοικτή επικοινωνία με την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων, με εκπροσώπους αεροπορικών εταιρειών, τους ανθρώπους των: Aegean, Jet2, British Airways, EasyJet», σημείωσε ο Υπουργός.

Αναφορικά με τις απώλειες που υπέστησαν τα ξενοδοχεία της χώρας, ο Χάρης Θεοχάρης, έκανε λόγο για ζημιά που αποτιμάται στα 315 εκατομμύρια ευρώ, επικαλούμενος την έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, που διενεργήθηκε για το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος.

Ο Υπουργός Τουρισμού είχε και αντιπαράθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ, τον οποίο κατηγόρησε ότι ως κυβέρνηση είχε μετατρέψει την Thomas Cook σε στρατηγικό συνεργάτη της χώρας, αναφέροντας ότι παρά το καμπανάκι των ορκωτών λογιστών τον περασμένο Μάιο για την εταιρία ο ΕΟΤ της έδωσε 1,5 εκατομμύριο ευρώ μέσω διαφημιστικών προγραμμάτων. Ο ίδιος πάντως στη συνέχεια παραδέχτηκε ότι κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει το ξαφνικό θάνατο της εταιρίας.

Τα πυρά αντέστρεψε η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ, Κατερίνα Νοτοπούλου, ξεκαθαρίζοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε δώσει διαφήμιση στην Thomas Cook καθώς είχε αυξήσει κατά 1 εκατομμύριο τους επισκέπτες στη χώρα μας, ενώ κατηγόρησε τον κ. Θεοχάρη ότι προχωρά χωρίς σχέδιο, σχολιάζοντας δηκτικά ότι «ποτέ ένας υπουργός δεν έκανε τόση ζημιά σε τόσο λίγο χρόνο.

Συμπερασματικά ο Υπουργός Τουρισμού επισήμανε ότι: «από την κατάρρευση της Thomas Cook πήραμε ένα μάθημα. Πως η εξάρτηση του τουριστικού μας προϊόντος από έναν πελάτη ενέχει κινδύνους. Επίσης ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν, ως ένας ζωντανός οργανισμός που είναι, πρέπει να μετεξελιχθεί. Και τώρα είναι η ευκαιρία μας να αλλάξουμε την τουριστική μας στρατηγική. Αυτό είναι στο χέρι όλων μας».