Τέμπη: Νέα ανατριχιαστικά ηχητικά ντοκουμέντα - Οι «στοιχειωμένες» συμβάσεις και το ελλιπές δίκτυο

Εγκληματικοί χειρισμοί και παραλείψεις που οδήγησαν στον θάνατο 57 ανθρώπους βγαίνουν στην επιφάνεια - Συνταρακτικές αποκαλύψεις κάνει ο μέχρι πρόσφατα σταθμάρχης Βόλου και Λάρισας

Άφωνους αφήνουν το πανελλήνιο τα ηχητικά ντοκουμέντα με τους διαλόγους του μοιραίου σταθμάρχη, συναδέλφων του και άλλων υπαλλήλων πριν, κατά τη διάρκεια, και αμέσως μετά την τραγωδία των Τεμπών. Το χάος που επικρατεί είναι αδιανόητο. Αλλά προπαντός η καταφανής έλλειψη κάθε επαφής με την πραγματικότητα από τον σταθμάρχη.

Εγκληματικοί χειρισμοί και παραλείψεις που οδήγησαν στον θάνατο 57 ανθρώπους βγαίνουν στην επιφάνεια. 

Αλλά υπάρχουν και άλλα ηχητικά ντοκουμέντα, στα οποία καταγράφονται απίστευτοι διάλογοι που δείχνουν ότι οι άνθρωποι δεν είχαν το μυαλό τους στην εργασία τους, μιλώντας για σουβλατζίδικα και για τα ερωτικά τους...

Αλλά πέρα από τα εγκληματικά λάθη, τις ανεπάρκειες του δικτύου, τις διαβάσεις και το φωτοσύστημα, δεν έχει λειτουργήσει και το σύστημα ασύρματης επικοινωνίας, το περιβόητο GSMR. Αποτέλεσμα ήταν ότι ο μηχανοδηγός της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας, δεν μπορούσε να επικοινωνήσει απευθείας με τον συνάδελφό του της εμπορικής που κατερχόταν. Το κινητό τηλέφωνο δεν μπορεί να το υποκαταστήσει, ενώ συχνά δεν υπάρχει καν σήμα. 

17 ΧΡΟΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΣΥΣΤΗΜΑ GSM-R 

2006

1η σύμβαση: 57 εκατ. ευρώ
Παραδόθηκε 10 χρόνια μετά, τοποθετήθηκε, αλλά δεν λειτούργησε ποτέ. 

2018

Νέα σύμβαση: 7,14 εκατ. ευρώ
Διάρκεια τριών ετών
Δεν λειτούργησε. 

2023 

O ΟΣΕ αναζητά νέο ανάδοχο 
Προϋπολογισμός 11,47 εκατ. ευρώ 

Την ίδια στιγμή, έκθεση-κόλαφος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αποκαλύπτει τις ολιγωρίες, τις παραλείψεις και τις ευθύνες για τη στοιχειωμένη σύμβαση 717 που προέβλεπε την εγκατάσταση και λειτουργία της τηλεματικής στο σιδηρόδρομο, χωρίς τόσα χρόνια να έχει ολοκληρωθεί. Αλλά και τα εκατομμύρια που έχουν δαπανηθεί.

Συνταρακτικές αποκαλύψεις για τις παθογένειες και τη νοοτροπία που επικρατεί εδώ και χρόνια στον ΟΣΕ κάνει ο μέχρι πρόσφατα σταθμάρχης Βόλου και Λάρισας Γιώργος Αποστολέρης. Μιλώντας στον δημοσιογράφο του ΣΚΑΪ Χρήστο Νικολαϊδη εξήγησε γιατί οι έμπειροι σταθμάρχες προτιμούν τους μικρούς σταθμούς και όχι τους κεντρικούς, όπως της Λάρισας για να εισπράττουν εκτός έδρας επιμίσθιο. Και δηλώνει ανοιχτά ότι ο ΟΣΕ διοικείται από τα συνδικάτα.

Πηγή: skai.gr