Κλείσιμο

Συγκλονίζουν οι έλληνες ναυτικοί που είναι εγκλωβισμένοι μεσοπέλαγα για μήνες λόγω κορωνοϊού

Δεν έχει τέλος η περιπέτεια χιλιάδων ελλήνων ναυτικών, οι οποίοι λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού δε μπορούν να ξεμπαρκάρουν.

Αρκετές είναι οι χώρες που έχουν ακόμη κλειστά λιμάνια και αεροδρόμια, με αποτέλεσμα να βρίσκονται εν πλω πολλούς μήνες.

Παγκοσμίως οι ναυτικοί που είναι εγκλωβισμένοι στα πλοία τους υπολογίζονται περί τους 150.000. Κάποιοι από αυτούς είναι εγκλωβισμένοι για πάνω από 17 μήνες.

Ο καπετάνιος Ιωσήφ Μαρκούτσης βρίσκεται, ακόμα, στην Ινδονησία.. και ελπίζει να γυρίσει από Σεπτέμβριο.

«Έχουμε φοβερό φουσκοθάλασσο, δυσκολία στον ύπνο. Χωρίς να βλέπεις λιμάνι, χωρίς να βλέπεις γη κ ουρανό επί 10 μήνες, είναι κάπως… Θέλει γερά νεύρα.» δήλωσε ο κ. Μαρκούτσης.

Χιλιάδες Έλληνες ναυτικοί, βρίσκονται σε απόγνωση επειδή η αντικατάστασή τους, από άλλα πληρώματα, είναι αδύνατη, λόγω του κορωνοϊού.

Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες των ναυτικών που βρίσκονται μακριά από τις οικογένειές τους για πάνω από 12 μήνες.

Ο πλοίαρχος Γιάννης Γαζής είπε:

«Να σέβεστε εμάς σαν ανθρώπους, σαν ναυτικούς, τις οικογένειές μας. Είμαστε εδώ μέσα 15 μήνες άλλα παιδιά, 14 μήνες, 13 μήνες, 17 μήνες. Έχουμε περάσει 4 μήνες από τη στιγμή που ξέσπασε ο κορωνοϊός και τα lockdown στις πιο πολλές χώρες του κόσμου. Αυτό μας έχει διαλύσει.»

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Ναυτιλίας, 120 με 150 χιλιάδες ναυτικοί παγκοσμίως βρίσκονται εγκλωβισμένοι στα πλοία τους. Κάποιοι εξ' αυτών για 17 ολόκληρους μήνες.

Άλλοι τόσοι, βρίσκονται εγκλωβισμένοι στα σπίτια τους και δεν μπορούν να πάνε να αλλάξουν τους συναδέλφους τους και να εργαστούν.

Ο πλοίαρχος Θανάσης Μόσχος δήλωσε:

«Αυτό που περνάμε είναι κάτι πρωτόγνωρο, είναι κάτι το οποίο δεν έχουμε εκπαιδευτεί, δεν έχουμε ξαναβιώσει. Μας έχει κουράσει και ψυχολογικά και σωματικά και πολλές φορές οδηγούμαστε σε ανθρώπινα λάθη. Και όταν ένας έχει φτάσει στα όριά του της ανθρώπινης κούρασης, δεν μπορείς να τον πιέσεις παραπάνω.»

Ο όμιλος Τσάκος, σε σχετική εκδήλωση, κάλεσε τις κυβερνήσεις να συνεργαστούν και ν' αποσυνδέσουν τους ναυτικούς, από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς κάθε χώρας.

Ο «καπετάν» Παναγιώτης Τσάκος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου πως εφόσον δεν επαναπατριστούν άμεσα οι ναυτικοί, κρίνεται το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας και οικονομίας.

Το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην Κίνα, την Σιγκαπούρη, τη Νότια Αφρική και τα Εμιράτα, όπου λόγω του κορωνοϊού, δεν επιτρέπονται οι αντικαταστάσεις πληρωμάτων.
 

Πηγή: skai.gr