«Ο τοίχος διδάσκει» σε σχολείο της Καλαμάτας και κερδίζει τις εντυπώσεις

Στους τοίχους του σχολείου, ακόμη και στο εξωτερικό δάπεδο του προαυλίου, έχουν φιλοτεχνηθεί διάφορα γεωμετρικά σχήματα, ρητά, γνωμικά μαθημάτων που διδάσκονται τα παιδιά

Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα δράσης εφαρμόστηκε στο 5ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας με τίτλο «Ο τοίχος διδάσκει», στο πλαίσιο εφαρμογής πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης.

Στο συγκεκριμένο σχολείο, κάθε τοίχος έχει το δικό του μάθημα. Ακόμη και στο εξωτερικό δάπεδο του προαυλίου, έχουν φιλοτεχνηθεί διάφορα γεωμετρικά σχήματα, ρητά, γνωμικά από τα αντικείμενα των αρχαιογνωστικών μαθημάτων, των θετικών μαθημάτων και των άλλων γνωστικών αντικειμένων που διδάσκονται.

Η πρωτοβουλία ανήκει σε όλους τους καθηγητές των περασμένων σχολικών χρόνων, οι οποίοι συνεχώς υποστηρίζουν δράσεις για την ανάπτυξη των μαθησιακών ικανοτήτων των μαθητών και προβαίνουν σε εκπαιδευτικές καινοτομίες.

Το καλλιτεχνικό μέρος ανέλαβε ο Γιάννης Τσιμόγιαννης, ο οποίος αμισθί δημιούργησε μεταξύ άλλων σχήματα τα οποία δεν διδάσκονται πλέον αναλυτικά, αποτελώντας σε κάθε περίπτωση “κληρονομιά” για τους νεότερους.

Ο ίδιος, στο διάστημα του 2ου lockdown το 2021, είχε εκφράσει το καλλιτεχνικό του ταλέντο στην οδό Ηφαίστου, στο Ιστορικό Κέντρο, μετονομάζοντάς την σε οδό
«Ευκλείδειας Γεωμετρίας».

Διαφορετικός τρόπος διδασκαλίας

Για τη δράση αυτή η διευθύντρια του 5ου ΓΕΛ Γεωργία Παπαθανασοπούλου δήλωσε στην “Ε” πως οι αντιδράσεις των παιδιών από τη στιγμή που υλοποιήθηκε μέχρι σήμερα είναι πολύ θετικές, όπως θετικές ήταν και των γονέων, βλέποντας μεταξύ άλλων μηνύματα που μεταφράζονται ως διαφορετικός τρόπος μετάδοσης και διδασκαλίας. «Μέσω της διαδικασίας αυτής τα παιδιά πλέον προσεγγίζουν με καλύτερο τρόπο τα Μαθηματικά, αλλά και επιπλέον μαθήματα, καθώς στους τοίχους προβάλλονται επιγραφές με λόγια σοφών, φιλοσόφων και αρχαία ρητά» σημείωσε. Παράλληλα τόνισε πως κατά κύριο λόγο με τη βοήθεια του κ. Τσιμόγιαννη αλλά και μέσα από τη συνεργασία των μαθητών η εικόνα του σχολείου διαμορφώθηκε ανάλογα. Η ίδια έκανε λόγο για μια πρακτική καινοτομία, στο πλαίσιο των σχετικών προγραμμάτων που “τρέχουν” σε όλα τα σχολεία. «Ηταν μια συνεργασία, που έγινε κυρίως με την προηγούμενη διεύθυνση του Ιωάννη Μπουγά» συμπλήρωσε, σχολιάζοντας πως η δράση αυτή μπορεί να λειτουργήσει ως πρότυπο στην εκπαιδευτική κοινότητα, παίρνοντας το κάθε σχολείο παράδειγμα απ’ το άλλο, όπως έχει γίνει και στο παρελθόν.