Μέσα στο 2018 αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα για την ανέγερση του Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.

Το πρωί συνεδρίασε η αρμόδια επιτροπή διαγωνισμού του υπουργείου υποδομών, η οποία ομόφωνα έκρινε πλήρη τον Α φάκελο που έχει υποβληθεί από το κοινοπρακτικό σχήμα, το οποίο αποτελείται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τον ινδικό όμιλο GMR.

Πλέον ακολουθεί η τεχνική αξιολόγηση, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε περίπου 2 εβδομάδες και στη συνέχεια θα υποβληθεί η οικονομική προσφορά για την κατασκευή και λειτουργία του νέου αεροδρομίου.

Ο διεθνής διαγωνισμός για την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου στο Καστέλι, ολοκληρώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, μετά από 13 αναβολές.

Η μοναδική προσφορά υπεβλήθη από το κοινοπρακτικό σχήμα που αποτελείται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τον ινδικό όμιλο GMR, ο οποίος δραστηριοποιείται στη διαχείριση αεροδρομίων, στις κατασκευές και στα ορυχεία, και έχει ετήσιο κύκλο εργασιών ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Το κόστος κατασκευής του νέου αεροδρομίου, που μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει εμπορικό και συνεδριακό κέντρο, θα ανέλθει σε περίπου 850 εκατομμύρια ευρώ με την περίοδο κατασκευής να προσδιορίζεται σε πέντε
έτη.

Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - GMR θα αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του νέου αεροδρομίου για 32 έτη, θα έχει το management της εταιρείας που θα αναλάβει την παραχώρηση του αερολιμένα, ενώ το ποσοστό του δημοσίου στην εταιρεία θα κυμαίνεται από 45% έως 55%.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου στο έργο θα είναι της τάξεως των 220 εκατομμυρίων ευρώ, πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να είναι εν τέλει
σημαντικά χαμηλότερη.

Το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε περίπου 2 μήνες, ενώ στη συνέχεια θα πρέπει να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης, η οποία θα πρέπει να εγκριθεί τόσο από το ελεγκτικό συνέδριο όσο και από τη Βουλή.

Πηγή: skai.gr - Αχιλλέας Τόπας