«Μαύρο» στην Black Friday από ΣΥΡΙΖΑ & Αυγή - Κοσμοσυρροή στις πόλεις

Επίσημη «πρεμιέρα» κάνει σήμερα Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, η Μαύρη Παρασκευή (Black Friday) με πολλές αλυσίδες καταστημάτων να προχωρούν σε προσφορές, εκπτώσεις αλλά και εκδηλώσεις. Μέχρι στιγμής παρατηρείται μεγάλη κίνηση στα αστικά κέντρα της χώρας. 

Στη Θεσσαλονίκη η Black Friday έχει ξεκινήσει ήδη από την Πέμπτη, και μάλιστα με επιτυχία, που συνεχίζεται και σήμερα, με ουρές έξω από πολυκαταστήματα της Θεσσαλονίκης. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα το πρωί η Τσιμισκή είναι πλημμυρισμένη από νεαρόκοσμο που περιμένει υπομονετικά για να αξιοποιήσει προσφορές σε ηλεκτρονικά προϊόντα, ενώ χθες Πέμπτη, εντύπωση προκαλούσαν οι ουρές έξω από κατάστημα καλλυντικών στην Αγίας Σοφίας. 

Όσον αφορά
την Κρήτη, σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ, από τις 7 πρωί σε ορισμένα καταστήματα καταναλωτές είχαν κάνει ουρά για να πάρουν προϊόντα, σε ορισμένες δε περιπτώσεις δεν έλειψαν και οι εντάσεις!

Στο onlarissa.gr καταγράφει επίσης ουρές. Πολλοί Λαρισαίοι πριν ακόμη ανοίξουν τα πολυκαταστήματα
στη Λάρισα για την Black Friday εκπτώσεις, περίμεναν υπομονετικά έξω από πολυκατάστημα ηλεκτρονικών προϊόντων.

Πάντως, ΣΥΡΙΖΑ και Αυγή ρίχνουν… «μαύρο» στη Μαύρη Παρασκευή. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας του κυβερνώντος κόμματος η Μαύρη Παρασκευή είναι πρώτο θέμα, (με τίτλο «Η μαύρη όψη της κατανάλωσης»), ενώ οι δύο νεκροί στον καταυλισμό της Μόριας δεύτερο.



Σημειώνεται ότι η Black Friday είναι ένας θεσμός που έχει πρωτοκαθιερώθηκε στις ΗΠΑ εδώ και αρκετά χρόνια, ενώ ο θεσμός εξαπλώθηκε με επιτυχία και σε άλλες χώρες της Δύσης, και όχι μόνο.

Ωστόσο, ΣΥΡΙΖΑ και Αυγή βάλλουν κατά του θεσμού, κάνοντας λόγο για «αμερικανιά».

ΣΥΡΙΖΑ: «Αμερικανιά»


«Η προσπάθεια επιβολής καταναλωτικών συνηθειών της πατρίδας της υπερκατανάλωσης, των ΗΠΑ, στον υπόλοιπο κόσμο, συνεχίζεται δυναμικά με στόχευση αυτήν τη φορά τους νεόπτωχους της παλιάς μεσαίας τάξης» αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Μικρομεσαίων του ΣΥΡΙΖΑ.

«Τώρα και στην Ελλάδα μια "αμερικανιά", το Black Friday, που εξυπηρετεί μόνο τις πολυεθνικές αλυσίδες παραγωγής και εμπορίου, οι οποίες δημιουργούν μια ακόμη ευκαιρία να ξεπουλήσουν το μεγάλο τους στοκ, που μόνο αυτές έχουν την δυνατότητα να διατηρούν και με προφανή στόχο τη μεγαλύτερη συρρίκνωση των επιχειρηματικών δυνατοτήτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων», προσθέτει στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ.



Σύμφωνα με το κόμμα «στην περίοδο της επταετούς ύφεσης και λιτότητας, οι πολυεθνικές αλυσίδες αποδεδειγμένα είναι οι μόνες που παρουσιάζουν άνοδο στον όγκο λιανικών πωλήσεων ενώ οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις διαρκώς συρρικνώνονται».

Η Αυγή: «Όταν οι ουρές επιβάλλονται ως... έθιμο»

Από την πλευρά της, η Αυγή υποστηρίζει πως «μαυρίζοντας ακόμη πιο πολύ τη ζωή των εργαζομένων, μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων και παραρτήματα πολυεθνικών κολοσσών εισάγουν στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης έναν θεσμό καταναλωτικού παροξυσμού».
«Σε μια εποχή που η μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών έχει μετατρέψει την πλειονότητα των καταναλωτών σε ‘‘κυνηγό προσφορών’’, τα πολυκαταστήματα εφαρμόζουν τον θεσμό της Black Friday σε μια προσπάθεια να ξεπουλήσουν το μεγάλο τους στοκ, το οποίο μόνο αυτές έχουν τη δυνατότητα να διατηρούν, στοχεύοντας παράλληλα στον ακόμα μεγαλύτερο περιορισμό του μεριδίου των ‘‘μικρών’’ ανταγωνιστών τους» προσθέτει η κομματική εφημερίδα. 

Ιδιωτικοί Υπάλληλοι: «Εντελώς αμερικάνικος θεσμός»


Η Αυγή φιλοξενεί και τις αντιδράσεις της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΥΙΕ) για τη Μαύρη Παρασκευή.

Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία δηλώνει πως «η Μαύρη Παρασκευή είναι εντελώς αμερικάνικος θεσμός, ο οποίος υποτίθεται ότι κηρύσσει την έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών και προκαλεί υστερία στους καταναλωτές (κυρίως χαμηλής αγοραστικής δύναμης) με τις ‘‘απίθανες προσφορές’’.

Στην ουσία, συνεχίζει η ΟΙΥΕ, η Μαύρη Παρασκευή στοιβάζει αξημέρωτα έξω από τα καταστήματα πλήθη καταναλωτών, που στο τέλος ποδοπατούνται μεταξύ τους για να αγοράσουν, ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται να είναι ακόμα μια φορά τα εξιλαστήρια θύματα της εργασιακής δουλείας. «Όλα αυτά στο βωμό του κέρδους και του ανταγωνισμού των μεγάλων εμπόρων, οι οποίοι θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο τζίρο από μια αγορά που δεν έχει εισοδήματα, από μια αγορά όπου η φτώχεια και η ανεργία κάνουν τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών ''κυνηγό προσφορών''».

«Η Ομοσπονδία καταγγέλλει αυτές τις ξενόφερτες και επιθετικές στρατηγικές πωλήσεων, τύπου Black Friday, ‘‘που εισάγουν οι μεγαλοεργοδότες’’, και οι οποίες, όχι μόνο καταστρέφουν τον υγιή ανταγωνισμό στον κλάδο, αλλά επιπλέον εκμεταλλεύονται καταναλωτές και εργαζόμενους, που καλούνται να είναι συνεχώς ελαστικά εργαζόμενοι» συνεχίζεται στην ανακοίνωση.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΟΥΙΕ «δεσμεύεται ότι μαζί με τα σωματεία και τους εργαζόμενους, θα συνεχίσει να αγωνίζεται για να υπάρξει ισορροπημένη, ορθολογική και δίκαιη ρύθμιση της λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά και ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων μέσα από την επαναφορά της ΕΓΣΣΕ και των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων, που θα είναι υποχρεωτικές για όλους τους εργοδότες».
Πηγή: skai.gr