Από τέλη Ιουνίου σε εφαρμογή μέτρα για τη λαθρεπιβίβαση

Από τα τέλη Ιουνίου θα δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να επιβιβάζονται στα λεωφορεία και τα τρόλεϋ από την μπροστινή θύρα και να προμηθεύονται εισιτήρια από τους οδηγούς, προκειμένου να καταπολεμηθεί η λαθρεπιβίβαση, όπως ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, μετά τη λήξη της σύσκεψης με τους επικεφαλής των συγκοινωνιακών φορέων.

Οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν μόνο ενιαία εισιτήρια, τα οποία κοστίζουν 1 ευρώ και 40 λεπτά, από τους οδηγούς αυξημένα κατά 10 λεπτά, υιοθετώντας ουσιαστικά αυτό που ισχύει και στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, καθώς οι επιβάτες που αγοράζουν εισιτήρια από τον οδηγό στη Θεσσαλονίκη τα πληρώνουν 90 λεπτά αντί για 80 που κοστίζουν κανονικά.

Στο πλαίσιο του περιορισμού της λαθρεπιβίβασης ο ΟΑΣΑ αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα πρόγραμμα ανταλλαξιμότητας χρησιμοποιημένων εισιτηρίων, όπου στους πολίτες θα επιστρέφεται η εναπομείνουσα αξία χρησιμοποιημένων εισιτηρίων.

Για τον ίδιο λόγο (πάταξη λαθρεπιβίβασης) θα ενισχυθούν τα σώματα ελεγκτών στις αστικές συγκοινωνίες και ήδη στις Σταθερές Συγκοινωνίες (μετρό, ΤΡΑΜ, ΗΣΑΠ) 150 εργαζόμενοι έχουν μεταφερθεί στον τομέα των ελέγχων από τις διοικητικές υπηρεσίες ενώ άλλοι 60 στα εκδοτήρια.

Σε ό,τι αφορά τις Οδικές Συγκοινωνίες (λεωφορεία, τρόλεϋ) έως το τέλος της εβδομάδας ο αριθμός των εργαζομένων στον τομέα των ελέγχων θα αυξηθεί σε 230 συνολικά.

Ο στόχος είναι να μειωθούν τα επίπεδα λαθρεπιβίβασης σε ποσοστό 10% ή και χαμηλότερα στις οδικές συγκοινωνίες και σε ποσοστό 5% στις σταθερές συγκοινωνίες, που σε συνδυασμό με μεσοσταθμική αύξηση των πωλήσεων εισιτηρίων και καρτών κατά 10% θα επιτρέψει στο υπουργείο μεταφορών να μην αυξήσει την τιμή των εισιτηρίων στις συγκοινωνίες. Εκτιμάται ότι θα χρειαστεί να εξοικονομηθούν περίπου 120 εκατομμύρια ευρώ ετησίως προκειμένου να μην αυξηθούν τα εισιτήρια. Η συζήτηση με την τρόικα για το ζήτημα αυτό (της αύξησης) αναμένεται να διεξαχθεί εκ νέου τον επόμενο Σεπτέμβριο.

Πάντως η εξυγίανση των συγκοινωνιακών φορέων αναμένεται να επιτευχθεί έως τα τέλη του 2014 όταν και θα έχει τεθεί σε εφαρμογή το μέτρο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων και την τοποθέτηση ειδικών μπαρών στις εισόδους των σταθμών του μετρό, του ΗΣΑΠ και του ΤΡΑΜ.

Τους τελευταίους μήνες τόσο οι πωλήσεις εισιτηρίων όσο και τα πρόστιμα παρουσιάζουν αυξητική τάση συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο το 2012. Συγκεκριμένα στο μετρό τα πρόστιμα το 2013 εκτιμάται ότι έχουν αυξηθεί κατά περίπου 20% το 2013 συγκριτικά με το 2012 ενώ στις οδικές συγκοινωνίες τον Ιανουάριο του 2013 κόπηκαν 5.080 πρόστιμα ύψους 272.000 ευρώ, το Φεβρουάριο 4.022 πρόστιμα ύψους 206.000 ευρώ, το Μάρτιο 9.870 ύψους 506.000 και έως τις 17 Απριλίου 6.335 πρόστιμα ύψους 322.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΥ (Οδικές συγκοινωνίες) Γιάννη Οικονόμου περίπου το 35% των προστίμων εισπράττεται.

Όπως ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας μεταφορών αναμένεται να ζητηθεί η συνδρομή της δημοτικής αστυνομίας για την προστασία οδηγών και λεωφορείων που εκτελούν δρομολόγια σε περιοχές με υψηλά επίπεδα παραβατικότητας.
Πηγή: Αχιλλέας Τόπας