ΚΑΙΡΟΣ

Πρώτη δοκιμή του ανανεωμένου Dacia Duster στο Παρίσι

Στο Παρίσι, πραγματοποιήθηκε σήμερα η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου Dacia Duster. Το SUV της ρουμάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας που ανήκει στο χαρτοφυλάκιο της Renault, είναι το πιο σημαντικό μοντέλο της Dacia, στον τομέα των πωλήσεων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, που ανακοίνωσε η αυτοκινητοβιομηχανία κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης, στη γαλλική πρωτεύουσα, από το 2010 που κυκλοφόρησε η πρώτη γενιά του Duster, μέχρι τώρα έχουν πουληθεί πάνω από 1,9 εκατ. μονάδες.

Καθοριστικό ρολό στην εμπορική επιτυχία του SUV που κατασκευάζεται με την τεχνογνωσία της Renault, παίζει η δεύτερη γενιά που διατίθεται τώρα στην αγορά. Το Duster δεύτερης γενιάς κατέκτησε την 1η θέση στις πωλήσεις της κατηγορίας του στην ευρωπαϊκή αγορά, από το 2019.

Ακολουθώντας τα χνάρια των προηγούμενων γενεών, το ανανεωμένο Duster απευθύνεται στους καταναλωτές που αναζητούν ένα SUV με σχετικά χαμηλή τιμή πώλησης με compact διαστάσεις, ενώ ικανοποιεί και τις απαιτήσεις όσων αναζητούν ένα 4x4.

Στη πρώτη εμφάνιση του ανανεωμένου Dacia Duster, επιλέχθηκε το νέο χρώμα «Arizona Orange», γιατί οι ντιζάινερς της μάρκας εκτιμούν ότι τονίζει περισσότερο την σχεδίαση του και τις αλλαγές που έγιναν. Η αισθητική του αναβάθμιση εξυπηρετεί και τη βελτίωση της αεροδυναμικής του αμαξώματος που συμβάλει, με τη σειρά της, στον περιορισμό της κατανάλωσης.

Υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα νέα Sandero Streetway & Sandero Stepway. Τα νέα φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν και τα φώτα ημέρας σε σχήμα πλάγιου «Y», ένα χαρακτηριστικό μοτίβο από το οποίο πήρε την έμπνευσή της και η σχεδίαση της νέας τρισδιάστατης χρωμιωμένης μάσκας.

Τα εμπρός φώτα (τύπου ECOLED), αλλά και τα πίσω, ενσωματώνουν τη νέα φωτιστική υπογραφή της μάρκας. Το Duster είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που εξοπλίζεται με εμπρός φλάς τεχνολογίας LED. Η ίδια τεχνολογία χρησιμοποιείται και στα φώτα πορείας (που διαθέτουν στάνταρ αυτόματη ενεργοποίηση) και σε αυτά που φωτίζουν την πινακίδα κυκλοφορίας. Πέρα από τη χαμηλότερη κατανάλωση ηλεκτρικής ενεργείας, η τεχνολογία LED προσφέρει καλύτερο φωτισμό και καλύτερη ορατότητα, τόσο για τον οδηγό όσο και για τους άλλους χρήστες του δρόμου.

Χάρη στη συνεργασία σχεδιαστών και μηχανικών, η αεροδυναμική εξελίχθηκε παράλληλα με τη σχεδίασή του. Το νέο πίσω σπόιλερ και οι νέες ζάντες αλουμινίου, 16 και 17 ιντσών, έχουν δοκιμαστεί στην αεροδυναμική σήραγγα. Οι βελτιώσεις στον τομέα του περιορισμού των εκπομπών του CO2 (νέες πλήμνες τροχών και ελαστικά, φωτισμός LED) καθώς και ο χαμηλότερος συντελεστής οπισθέλκουσας (SCx) επιτυγχάνουν μείωση των εκπομπών του CO2, της τάξης των 5,8 γρ./χλμ. (έκδοση 4WD). Η μείωση των εκπομπών CO2 σημαίνει και χαμηλότερη κατανάλωση.

Προσφέρει βελτιωμένο επίπεδο άνεσης στους επιβάτες. Το εσωτερικό, διαθέτει νέες ταπετσαρίες, νέα προσκέφαλα και μία ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα με φαρδύ, συρόμενο υποβραχιόνιο. Προσφέρει επίσης δύο νέα συστήματα πολυμέσων, με νέα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 8".

Οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι καινούργιες. Τόσο το ύφασμα όσο και το σχήμα των νέων προσκέφαλων προσφέρουν καλύτερη εργονομία, ενώ καθαρίζονται πολύ εύκολα. Η λεπτή γραμμή τους βελτιώνει την ορατότητα των πίσω επιβατών προς τα εμπρός και των εμπρός προς τα πίσω.

Σημαντικό νέο χαρακτηριστικό είναι η ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα με το φαρδύ υποβραχιόνιο, το οποίο μπορεί να σύρεται κατά 70 χιλιοστά. Στο εσωτερικό του διαθέτει χώρο για φύλαξη φιάλης 1,1 λίτρου, αλλά και δύο θύρες USB στο πίσω μέρος του, για φόρτιση των φορητών συσκευών των πίσω επιβατών (ανάλογα την έκδοση).

Εκτός από το ηχοσύστημα Dacia Plug & Radio (radio, MP3, USB και Bluetooth), εξοπλίζεται με δύο νέο συστήματα πολυμέσων: το Media Display και το Media Nav, με οθόνη αφής 8".

Το Media Display, περιλαμβάνει 6 ηχεία (2 ηχεία "boomer" και 2 tweeters εμπρός), DAB radio, συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth, δύο θύρες USB και ενσύρματη αντιστοίχιση του smartphone συμβατού με Apple CarPlay και Android Auto. Τα χειριστήρια στο τιμόνι χρησιμοποιούνται για την ενεργοποίηση των φωνητικών εντολών, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα χειρισμού ενός smartphone iOS ή της εφαρμογής Google assistant, μέσω φωνητικών εντολών.

Το Media Nav, είναι ένα σύστημα πολυμέσων με λειτουργία πλοήγησης και δυνατότητα δικτύωσης μέσω Wi-Fi για συσκευές συμβατές με Apple CarPlay και Android Auto. Το Media Display και το Media Nav περιλαμβάνει και το σύστημα 4x4 Monitor - για τις εκδόσεις 4WD - που περιλαμβάνει υψόμετρο, κλισιόμετρο και πυξίδα. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τα νέα ελαστικά, και το 4x4 Monitor (στην έκδοση 4WD), συμβάλουν στην κίνηση του αυτοκίνητου και στο off road περιορισμένης δυσκολίας.

Η έκδοση 4x4 που είναι εφοδιασμένη με το σύστημα infotainment Media Display ή το Media Nav, περιλαμβάνει επίσης και το 4x4 Monitor που εμφανίζει πληθώρα πληροφοριών στην κεντρική οθόνη του ταμπλό:

• Πλευρικό κλισιόμετρο: που εμφανίζει τη γωνία κλίσης δεξιά-αριστερά και αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανώμαλο έδαφος

• Διαμήκης κλίση: λαμβάνει τα δεδομένα από το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist) και το αντίστοιχο σύστημα υποβοήθησης κατάβασης (Adaptive Hill Descent Control) ενημερώνοντας τον οδηγό για την κλίση του δρόμου.

• Πυξίδα: διαθέσιμη ακόμα και με το αυτοκίνητο σταματημένο, βοηθά τον οδηγό στο προσανατολισμό του.

• Υψόμετρο: το υψόμετρο απεικονίζεται σε μία πλευρά της οθόνης, ενώ στην άλλη πλευρά εμφανίζονται τα στοιχεία ανάβασης-κατάβασης.

Μετά από μία διαδρομή εκτός δρόμου, το 4x4 Monitor εμφανίζει τη σύνοψη των δεδομένων που καταγράφηκαν στην συγκεκριμένη πορεία.

Διατίθεται με ανανεωμένη γκάμα κινητήρων που περιορίζει τις εκπομπές CO2. Διατίθεται και με αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο EDC, σε συνδυασμό με τον κινητήρα TCe 150, ενώ η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ της έκδοσης διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG) έχει αυξηθεί κατά 50%. Η έκδοση 2WD εφοδιάζεται πλέον με αυτόματο κιβώτιο EDC 6 σχέσεων, που συνδυάζεται με τον κινητήρα 1.3 TCe 150.

Το κιβώτιο EDC μειώνει το άσκοπο ανέβασμα των στροφών του κινητήρα, διασφαλίζοντας ότι, σε κάθε περίσταση έχει επιλεγεί η μεγαλύτερη δυνατή σχέση για τη δεδομένη ταχύτητα κίνησης, ελέγχοντας έτσι την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.

Εξοπλίζεται με γκάμα κινητήρων, προδιαγραφών Euro 6D Full. Πιο συγκεκριμένα: Ντιζελ 1.5 Blue dCi 115 ίππων (2WD ή 4WD), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Βενζίνης:1.0 TCe 90 (2WD), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. 1.3 TCe 150 (2WD), που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, EDC, 6 σχέσεων. 1.0 TCe 100 LPG (2WD), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Η Dacia είναι ο μόνος κατασκευαστής που προσφέρει την επιλογή κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG) σε ολόκληρη τη γκάμα των μοντέλων της. Η εργοστασιακή τοποθέτηση του συστήματος υγραεριοκίνησης προσφέρει εγγυημένη ασφάλεια και αξιοπιστία. Η διάρκεια της εργοστασιακής εγγύησης, τα διαστήματα τακτικής συντήρησης και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, είναι ίδια με την απλή βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 TCe. Όταν λειτουργεί με υγραέριο, το Duster 1.0 TCe 100 LPG εκπέμπει κατά μέσο όρο 9,5% λιγότερο CO2 από το αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα. Επιπλέον, προσφέρει αυτονομία που ξεπερνά τα 1.235 χλμ. χάρη στο συνδυασμό της τροφοδοσίας από δύο ρεζερβουάρ χωρητικότητας σχεδόν 100 λίτρων: 50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG (62 λίτρα συνολικά). Η μεγαλύτερη δεξαμενή καυσίμου LPG, κατά 16,2 λίτρα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά του Duster με LPG, επιτυγχάνει αύξηση της αυτονομίας που ξεπερνά τα 250 χλμ.

Διαθέτει πλήθος συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS).

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΤΥΦΛΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ (Blind Spot Warning)

Ενεργό από τα 30-140 χλμ/ώρα., το σύστημα προειδοποίησης τυφλών σημείων ενημερώνει τον οδηγό για πιθανή σύγκρουση με άλλο όχημα που κινείται πλευρικά στα τυφλά σημεία του αυτοκινήτου του.

ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ (Park Assist)

Τέσσερις αισθητήρες υπερήχων τοποθετημένοι στον πίσω προφυλακτήρα ενεργοποιούν, κατά τη διάρκεια των ελιγμών, ένα ηχητικό σήμα. Ανάλογα την έκδοση, μπορούν να συνοδεύονται και από κάμερα οπισθοπορείας.

ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΣΕ ΑΝΗΦΟΡΑ (Hill Start Assist)

Κατά την εκκίνηση μετά από σταμάτημα σε ανηφόρα, το συγκεκριμένο σύστημα αποτρέπει την προς τα πίσω κύλιση, κρατώντας ακίνητο το όχημα για περισσότερο από δύο δευτερόλεπτα, χρόνος που χρειάζεται μέχρι ο οδηγός να τραβήξει το πόδι του από το φρένο και να πατήσει το γκάζι.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΚΑΤΑΒΑΣΗΣ - 4WD (Adaptive Hill Descent Control)

Ιδιαίτερα χρήσιμο στην οδήγηση εκτός δρόμου ή σε απότομες καταβάσεις, αυτό το σύστημα, το οποίο ενεργοποιείται από το ταμπλό, επεμβαίνει στα φρένα για να αποτρέψει την εκτροπή του αυτοκινήτου και εξασφαλίζει μια προσαρμοσμένη ταχύτητα οδήγησης (ανάλογα με τις εντολές του οδηγού).

MULTIVIEW CAMERA

Το σύστημα Multiview Camera (τέσσερεις κάμερες: μία στο μπροστινό μέρος, μία σε κάθε πλευρά και μία στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου) ενημερώνουν τον οδηγό δίνοντας εικόνα από το περιβάλλον γύρω από το όχημα. Κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του ανανεωμένου Dacia Duster, στο Παρίσι, οδηγήσαμε την έκδοση 1.3 TCE 150 ίππων EDC.

Όπως διαπιστώθηκε, το πρόγραμμα αναβάθμισης έχει επηρεάσει θετικά όλα τα τμήματα του αυτοκινήτου. Αξίζει να τονισθεί η βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς. Ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες παρατηρήθηκε η ικανότητα του αυτοκινήτου να στέκεται πολύ καλά στο δρόμο χωρίς να προβληματίζει τον οδηγό.

Οι παρεμβάσεις στο πλαίσιο, στις αναρτήσεις και στο σύστημα διεύθυνσης συνέβαλαν στη καλύτερη οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου ακόμη και σε πλακόστρωτους δρόμους. Όσον αφορά τον κινητήρα, η απόδοση του είναι υπεραρκετή. Χωρίς να πιεστεί αποδίδει υψηλή ποσότητα ενέργειας. Το επίπεδο θορύβου στη καμπίνα παραμένει σε χαμηλό επίπεδο.

Ο τιμοκατάλογος του ανανεωμένου Dacia Duster ξεκίνα από τα 15.990 ευρώ(1.0 TCe 90 ίππων Ambiance 4x2.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ