Οδήγηση στο χιόνι ή στον πάγο: Τι πρέπει να προσέχουμε 

Τετραπλασίαζουμε την απόσταση ασφαλείας - Αλυσίδες – χιονοκουβέρτες: Μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς, ενώ η ανώτατη ταχύτητα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα

Η οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή. Τα χιόνια που ήδη έχουν πέσει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας δημιουργούν παγίδες στο οδόστρωμα τις οποίες ο οδηγός κατά τη διάρκεια της οδήγησης θα πρέπει να έχει στο μυαλό του.

- Όταν οδηγούμε στα χιόνια πρέπει να έχει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του γεμάτο με καύσιμα – ποτέ δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι αν και για πόσο μπορεί να εγκλωβιστούμε. 

- Στο φρενάρισμα θα πρέπει να έχουμε υπόψιν μας ότι η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και τον πάγο είναι 10 φορές υψηλότερη από ό,τι είναι στο στεγνό οδόστρωμα. 
Έτσι πρέπει να τετραπλασιάσουμε την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, προκειμένου να αποφύγουμε μια σύγκρουση. 

- Τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) πρέπει αν είναι πάντα αναμμένα, ώστε να μας βλέπουν, αλλά και για να μην πιάνουν χιόνι.

Αλυσίδες – χιονοκουβέρτες: Μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς, ενώ η ανώτατη ταχύτητα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.
Οπωσδήποτε πρέπει να γνωρίζουμε εκ των προτέρων πώς τοποθετούνται και όχι την ώρα που θα παραστεί ανάγκη, εν μέσω κακοκαιρίας, σε έναν χιονισμένο δρόμο. 
Το καλοριφέρ πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και να φροντίσει να έχει ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα.

Πώς ξεκινάμε το αυτοκίνητο και πώς οδηγούμε 

Ο οδηγός πάντα όταν ξεκινάει πρέπει να πατάει λίγο γκάζι, ενώ καλό είναι όταν αλλάζει ταχύτητα ο κινητήρας να έχει λίγες στροφές. Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, οι χειρισμοί πρέπει να είναι αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι και ειδικά στον πάγο η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη.

Αν δεν μπορεί ο οδηγός να προσπεράσει με ασφάλεια, καλό είναι να αφήσει το προπορευόμενο όχημα να φύγει μπροστά.

Όταν το αυτοκίνητο γλιστράει στο χιόνι, ο οδηγός πρέπει να οδηγεί προς την πλευρά τις ολίσθησης (ανάποδο τιμόνι), να μη φρενάρει απότομα και να προσπαθήσει να διορθώσει την πορεία με απαλές κινήσεις στο τιμόνι.

Ο κάθε οδηγός πρέπει να κρατάει καθαρό του αυτοκίνητό του, γιατί με αυτό τον τρόπο θα μειώσει τη διάβρωσή του, κυρίως από το αλάτι που υπάρχει στο δρόμο. Επίσης οφείλει να φροντίσει για τη σωστή ορατότητα κρατώντας τα φώτα αναμμένα και το παρμπρίζ καθαρό.

Δείχνουμε μεγάλη προσοχή στις γέφυρες και τις άνω διαβάσεις καθώς εκεί ο πάγος σχηματίζεται γρηγορότερα.

Πώς προστατεύουμε το σταθμευμένο όχημα


Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσουμε για ώρες το αυτοκίνητό μας, καλό είναι μην τραβάμε πολύ το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται. Εναλλακτικά χρησιμοποιούμε τάκους κάτω από τις ρόδες. 

Πριν χιονίσει, σηκώνουμε τους υαλοκαθαριστήρες από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν με τον πάγο.

Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ξεχάστε τα «πιτσιλιστήρια». Το νερό, ακόμα και με αντιπηκτικό, παγώνει ακαριαία, γίνεται φιλμ πάγου και χρειάζεται ειδική ξέστρα ή να περιμένουμε αρκετή ώρα να δουλέψει το καλοριφέρ για να λιώσουν οι πάγοι στα τζάμια.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ