Κλείσιμο

Βασίλης Αϊβαλής υποψήφιος δήμαρχος Πατρέων: H καθημερινότητα του πολίτη το πρώτο μας μέλημα πριν από οποιονδήποτε άλλο σχεδιασμό

«Ριχτήκαμε στη μάχη για να ανακόψουμε την επέλαση της φθοράς στην πόλη μας και να την επαναφέρουμε σε έναν δρόμο ανάπτυξης με επίκεντρο τον άνθρωπο», τόνισε σε συνέντευξή του ο κ. Αϊβαλής    

«Ριχτήκαμε στη μάχη για να ανακόψουμε την επέλαση της φθοράς στην πόλη μας και για να σχεδιάσουμε ένα μέλλον για την Πάτρα», τονίζει σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υποψήφιος δήμαρχος Πατρέων, Βασίλης Αϊβαλής.

Επίσης, όπως προσθέτει ο επικεφαλής της παράταξης, «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι», «θέλουμε να επαναφέρουμε την Πάτρα σε έναν δρόμο ανάπτυξης με επίκεντρο τον άνθρωπο που θα της δώσει ξανά τη χαμένη της αίγλη και θα την κάνει σπουδαία και πάλι».

Ασκώντας κριτική στην σημερινή δημοτική Αρχή, σημειώνει ότι «η διαχείριση που έγινε τα τελευταία 9 χρόνια από τη δημοτική αρχή του Κώστα Πελετίδη και του ΚΚΕ, υπηρέτησε στενά κομματικές αντιλήψεις περί ανάπτυξης και κινήθηκε εν πολλοίς με ιδεοληψίες που παρήγαγαν στασιμότητα, κάνοντας παρεμβάσεις σε μικρή κλίμακα και προκαλώντας εσωστρέφεια, η οποία με τη σειρά της οδήγησε σε παρακμή».

Όσον αφορά στο ποιες θα είναι οι άμεσες προτεραιότητές του, εφ όσον εκλεγεί δήμαρχος Πατρέων, ο Βασίλης Αϊβαλής, υπογραμμίζει ότι «η καθημερινότητα του πολίτη θα είναι ξεκάθαρα το πρώτο μας μέλημα πριν από οποιονδήποτε άλλο σχεδιασμό».

Ακολουθεί η συνέντευξη στο ΑΠΕ - ΜΠΕ και τον δημοσιογράφο Ηλία Κάνιστρα, του υποψήφιου δημάρχου Πατρέων, Βασίλη Αϊβαλή

ΕΡ: Γιατί αποφασίσατε να θέσετε υποψηφιότητα για τον δήμο Πατρέων;

ΑΠ: «Είμαι ένας εργαζόμενος Πατρινός, 48 ετών. Ζω στην Πάτρα και καθημερινά έρχομαι αντιμέτωπος με την πραγματικότητά της. Με μια καθημερινότητα, η οποία, επιτρέψτε μου να πω, είναι ασφυκτική. Μιλάμε για κυκλοφοριακό εκτός ελέγχου σε κέντρο και συνοικίες, έλλειψη καθαριότητας, άθλια εικόνα του δημόσιου χώρου, έλλειψη κινήτρων και διεξόδων προς τους πολίτες και ιδίως, τη νέα γενιά και παντελή έλλειψη αναπτυξιακής προοπτικής γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα άλλες μικρότερες πόλεις να προσπερνούν την Πάτρα τα τελευταία χρόνια και να την αφήνουν πίσω σε καίριας σημασίας τομείς, όπως οι υποδομές, η ενέργεια, ο ψηφιακός κόσμος κ.α.

Η ίδια η κατάσταση που βιώνουν οι Πατρινοί ήταν αυτή που με οδήγησε να λάβω την απόφαση να θέσω υποψηφιότητα για τον Δήμο Πατρέων. Η σκέψη ότι δεν πάει άλλο και ότι νέοι άνθρωποι, επιστήμονες, εργαζόμενοι, πολίτες με εγνωσμένες ικανότητες, επιτυχημένη διαδρομή και κοινωνική προσφορά, πρέπει να βγούμε μπροστά για να κάνουμε κάτι για αυτή την πόλη. Να βάλουμε τέλος στον μαρασμό, ο οποίος αποτυπώνεται πλέον σε όλο του το μεγαλείο στην εικόνα της πόλης αλλά και στις ευκαιρίες για τους ανθρώπους της που δεν υπάρχουν. Η Πάτρα, χάνει τα νέα παιδιά της, φεύγουν για άλλες πόλεις, καθώς δεν υπάρχουν εδώ προοπτικές και κίνητρα. Σε αυτήν μου την απόφαση συνέβαλε και η παρακίνηση που είχα από τους πολίτες της Πάτρας, οι οποίοι αναζητούν μια άλλη 'ματιά' για την πόλη και θέλουν να έχουν ελπίδα για το αύριο. Σε αυτή την άλλη 'ματιά' είναι καθοριστικός ο χώρος της αυτοδιοίκησης αν θέλουμε να εκπληρώνει το ρόλο της ως ο θεσμός που βρίσκεται σε άμεση επαφή με τον πολίτη και άρα έχει πλήρη εικόνα των προβλημάτων του.

Με λίγα λόγια, ριχτήκαμε στη μάχη για να ανακόψουμε την επέλαση της φθοράς στην πόλη μας και για να σχεδιάσουμε ένα μέλλον για την Πάτρα».

ΕΡ: Το όνομα του συνδυασμού σας είναι «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι». Γιατί επιλέξατε αυτόν τον τίτλο;

ΑΠ: «Η Πάτρα είναι μια πόλη με μακρά ιστορική διαδρομή, η οποία μάλιστα πέρασε και μεγάλη περίοδο ακμής κυρίως λόγω του λιμανιού της, και του ρόλου της ως πύλης της χώρας προς τη δύση. Η αποβιομηχάνιση έφερε το πρώτο μεγάλο πλήγμα στην οικονομία της με όλες τις αλυσιδωτές οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες που ακολουθούν μια τέτοια εξέλιξη. Στο πέρας των χρόνων η Πάτρα έχασε την ταυτότητά της, το στίγμα της. Δεν υπήρξε ένας στρατηγικός σχεδιασμός με τη συμμετοχή όλων των φορέων της και με τον δήμο μπροστάρη, ώστε να συμφωνηθεί τι πόλη θέλουμε, με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τα πλεονεκτήματα, τις ανάγκες της και φυσικά με βάση με τις σύγχρονες προκλήσεις.

Η δε διαχείριση που έγινε τα τελευταία 9 χρόνια από τη δημοτική αρχή του Κώστα Πελετίδη και του ΚΚΕ, υπηρέτησε στενά κομματικές αντιλήψεις περί ανάπτυξης και κινήθηκε εν πολλοίς με ιδεοληψίες που παρήγαγαν στασιμότητα, κάνοντας παρεμβάσεις σε μικρή κλίμακα και προκαλώντας εσωστρέφεια, η οποία με τη σειρά της οδήγησε σε παρακμή. Η πόλη παλιώνει χωρίς να ανανεώνει τα δημιουργικά της κύτταρα, χωρίς να αξιοποιεί το πολύ σημαντικό ανθρώπινο δυναμικό της, τους επιστήμονες, τους φοιτητές, της νεολαία της, τα ερευνητικά της κέντρα, τα εκπαιδευτικά της ιδρύματα και χωρίς να ξέρει που θέλει να πάει και με ποιο τρόπο θα το επιτύχει.

Ο τίτλος που αναζητήσαμε λοιπόν θέλαμε να αποτυπώνει την επαναφορά της Πάτρας σε έναν δρόμο ανάπτυξης με επίκεντρο τον άνθρωπο που θα της δώσει ξανά τη χαμένη της αίγλη και θα την κάνει Σπουδαία και Πάλι».

ΕΡ: Βρίσκονται σε εκκρεμότητα δύο μεγάλα έργα. Η έλευση του σύγχρονου τρένου και η αξιοποίηση του θαλασσίου μετώπου. Τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει, ώστε να προχωρήσει η υλοποίησή τους;

ΑΠ: «Δεν μιλάμε απλά για δύο έργα. Μιλάμε για δύο από τα βασικότερα έργα από τα οποία εξαρτάται η ανάπτυξη της Πάτρας. Και το τρένο και το θαλάσσιο μέτωπο είναι άμεσα συνυφασμένα με την ιστορία της πόλης. Σήμερα, το έτος 2023, η Πάτρα δεν έχει τρένο. Δεν έχει δηλαδή το δημοφιλέστερο και το φιλικότερο προς το περιβάλλον, μεταφορικό μέσο στην Ευρώπη και τον κόσμο. Δεν έχει τρένο που να τη συνδέει με την Αθήνα και την Πελοπόννησο και δεν έχει τρένο που να φτάνει στο λιμάνι της. Και παράλληλα δεν διαθέτει πρόσβαση προς τη θάλασσα. Μια πόλη με τόσο μεγάλο θαλάσσιο μέτωπο είναι εγκλωβισμένη ακόμη μέσα στα κάγκελα του παλιού της λιμανιού και οι πολίτες της δεν μπορούν να απολαύσουν τη θάλασσά τους. Διεκδικούσαμε επί χρόνια το θαλάσσιο μέτωπο, μας παραχωρήθηκε και τι έκανε η Δημοτική Αρχή; Το μετέτρεψε σε ένα απέραντο πάρκινγκ δίπλα στη θάλασσα. Είναι το μόνο που κατάφερε όλα αυτά τα χρόνια.

Όσο για το τρένο, οι διαπραγματεύσεις της δημοτικής αρχής ήταν τέτοιες, που οδήγησαν σε αδιέξοδο και βάλτωμα.

Δεν αρκεί να διεκδικείς. Πρέπει να ξέρεις και πώς να το κάνεις, ώστε να γίνει το έργο και όχι να πηγαίνει από τις καλένδες στις καλένδες. Πρέπει να καταλάβουμε σε αυτή τη πόλη ότι δεν μπορεί να 'χτυπάει' ο καθένας στο δικό του ρυθμό. Πρέπει επιτέλους οι φορείς να συνεργαστούν, να δημιουργηθεί ένα ισχυρό λόμπι με επικεφαλής το δήμο που θα προωθεί σε όλα τα επίπεδα τις διεκδικήσεις της περιοχής. Δεν είναι κανείς μας ούτε φωτεινός παντογνώστης ούτε υπερήρωας για να πορεύεται σε σχέση με τα μεγάλα ζητήματα της πόλης έχοντας κλειστά αυτιά χωρίς να ρωτάει κανέναν, ή ρωτώντας μόνο το κόμμα του, όπως κάνει ο κ. Πελετίδης.

Η θέση της παράταξής μας είναι η μέγιστη υπογειοποίηση του τρένου, σε κάθε περίπτωση εντός του βασικού δομημένου αστικού ιστού της πόλης. Προφανώς και θα διεκδικήσουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη υπογειοποίηση. Εμείς ξέρουμε και πώς να το διεκδικήσουμε αυτό και πώς να το κάνουμε πράξη. Για την υπογειοποίηση από το Ρίο έως την Κανελλοπούλου, το επίμαχο τμήμα δηλαδή, εφόσον μπορεί να χρηματοδοτηθεί, είμαστε θετικοί. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορούμε να σταματήσουμε το τρένο στο Ρίο.

Με το θαλάσσιο μέτωπο τώρα, για μας είναι άμεση προτεραιότητα της πόλης. Θα προβούμε στη διάνοιξη του θαλασσίου μετώπου ρίχνοντας τις αντίστοιχες μάντρες έτσι ώστε να έχει επαφή πλέον η Πάτρα με τη θάλασσά της και να πάψουμε να έχουμε τεράστιο πάρκινγκ στην πρόσοψη της πόλης μας. Και βεβαίως θα αναπλάσουμε το θαλάσσιο μέτωπο με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει η Πάτρα προορισμός για όλους. Φαντάζομαι το θαλάσσιο μέτωπο χωρίς μάντρα, χωρίς στηθαίο, με ανάπλαση όλων των προσόψεων των κτιρίων προς τη θάλασσα, ως προσβάσιμο χώρο αναψυχής για όλους με ελεύθερες δράσεις, με αξιοποίηση και όχι κατεδάφιση του παλιού κτιρίου των υπηρεσιών λιμένα, το οποίο όπως έχουν πει οι αρχιτέκτονες αποτελεί τεκμήριο της μοντέρνας ιστορίας της πόλης κ.α. Η ανάπλαση του θαλασσίου μετώπου της Πάτρας θα πρέπει να σεβαστεί τον διαχρονικό χαρακτήρα της περιοχής και τη σύγχρονη φυσιογνωμία της. Για να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου, πρέπει απλά κάποιος να ασχοληθεί σοβαρά και όχι να κάνει έκθεση μακετών και μετά να το αφήνει στην τύχη του, όπως συμβαίνει σήμερα. Δεν είναι έκθεση ζωγραφικής. Είναι το μέλλον της Πάτρας».

ΕΡ: Ποια ζητήματα της πόλης είναι στις άμεσες προτεραιότητες σας, εφ όσον εκλεγείτε δήμαρχος Πατρέων;

ΑΠ: «Η καθημερινότητα του πολίτη θα είναι ξεκάθαρα το πρώτο μας μέλημα πριν από οποιονδήποτε άλλο σχεδιασμό. Η καθημερινότητα και η κοινωνική πολιτική με έμφαση στις γυναίκες, τα παιδιά και τους κοινωνικά αδυνάμους. Είναι πολλά αυτά που περιλαμβάνει το πρόγραμμά μας και σίγουρα δεν χωράνε σε μια συνέντευξη.

Θα πω ορισμένα μόνο από αυτά που σχεδιάζουμε: Πάρκα τσέπης σε κάθε γειτονιά, δενδροφυτεύσεις στο κέντρο και τις συνοικίες, αποκατάσταση της μαρίνας, η οποία συνιστά διαρκή δυσφήμιση της πόλης μας στους επισκέπτες της, παρεμβάσεις σε όλη την παραλιακή ζώνη από τα Καμίνια έως τον Ψαθόπυργο, παρεμβάσεις σε δρόμους, πεζοδρόμια, κοινόχρηστους χώρους σε κέντρο και συνοικίες, πρόγραμμα συλλογής ειδικών ρευμάτων από μεγάλους καταναλωτές με ραντεβού, εφαρμογή σχεδίου διαχείρισης βιοαποβλήτων - τροφίμων αποβλήτων και συλλογή μέσω καφέ κάδων, εφαρμογή του μέτρου 'Πληρώνω όσο Πετάω - Κερδίζω όσο Ανακυκλώνω'.

Επίσης, οικονομική ενίσχυση του πρώτου παιδιού σε κάθε οικογένεια οικονομικά αδύναμων Πατρινών, ενίσχυση των ΚΑΠΗ και δημιουργία συμβουλευτικών σταθμών για την άνοια, στεγαστική πρόβλεψη για τα άτομα με ψυχική αναπηρία, μειωμένα δημοτικά τέλη σε νεοφυείς επιχειρήσεις, ένταξη όλων των παιδιών σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, βελτίωση των υποδομών για τη μεταφορά και τη μετακίνηση των ατόμων με αναπηρία, επαναφορά του θεσμού του σχολικού φύλακα, κολατσιό για όλα τα παιδιά και δωρεάν ιατρική κάλυψη των ατομικών δελτίων υγείας του μαθητή με πλήρη εμβολιασμό τους, ολοκλήρωση της επέκτασης του ήδη υπάρχοντος δημοτικού καταφυγίου αδέσποτων ζώων στο Δρέπανο, δημιουργία επίσημου δημοτικού μητρώου πολιτών φροντιστών - αναδόχων αδέσποτων ζώων κ.α. Και φυσικά στις άμεσες παρεμβάσεις μας θα είναι τα μέτρα για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τα μεγάλα έργα στόχοι μας είναι:

-Η ολοκλήρωση του δικτύου φυσικού αερίου για οικιακούς καταναλωτές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις - Κάθε σπίτι πρέπει να έχει πρόσβαση στο αέριο και ο Δήμος της Πάτρας θα πρέπει να πρωταγωνιστεί σε αυτό με πρωτοβουλίες και όχι με αφορισμούς.

-Ο διαβαθμικός φορέας διαχείρισης του φράγματος Πείρου - Παραπείρου - Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό και δεν το δίνουμε στους ιδιώτες, όπως κάνει σήμερα έμμεσα η δημοτική αρχή, παρά τις σχετικές αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου τις οποίες περιφρονεί.

-Η μελέτη και κατασκευή δυο γραμμών τραμ, μια προς το Πανεπιστήμιο και το νοσοκομείο και η άλλη στις νότιες συνοικίες προς το πρώην ΑΤΕΙ.

-Η ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων ανάδειξη των κάστρων της Πάτρας και του Ρίου, παρεμβάσεις πέριξ της Βούντενης και του αρχαίου ιππόδρομου και πολιτιστική διαδρομή Μειλίχου.

-Η αποκατάσταση της μαρίνας και εκσυγχρονισμός της λειτουργίας της.

-Η μετασκευή νέου ανοικτού θεάτρου

-Η αξιοποίηση κτιρίου Οργανισμού Λιμένα

-Η ανάπλαση και αξιοποίηση της περιοχής γύρω από τον 'Αγιο Ανδρέα».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ