Κλείσιμο

Επίσημη διαμαρτυρία για διαφήμιση του περιοδικού Spectator

Αντιπαράθεση σε υψηλούς τόνους έχει προκαλέσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη Βρετανία η διαφήμιση της συντηρητικής πολιτικής επιθεώρησης The Spectator που αναφέρει: «Οι περισσότεροι Γερμανοί έχουν στην κατοχή τους και μια δεύτερη ιδιοκτησία. Ονομάζεται Ελλάδα».

Η συγκεκριμένη διαφήμιση που έχει αναρτηθεί μεταξύ άλλων με αφίσες σε μέσα μαζικής μεταφοράς και σε σιδηροδρομικούς σταθμούς, καθώς και στο διαδίκτυο, εντάσσεται στο πλαίσιο της νέας διαφημιστικής εκστρατείας του περιοδικού (που έχει ξεκινήσει εδώ και ενάμιση χρόνο) με αμφιλεγόμενες δηλώσεις που αποσκοπούν στην πρόκληση διαλόγου.

Εμπνευστής της διαφημιστικής εκστρατείας είναι η εταιρεία Ogilvy & Mather, με σκοπό την αποτύπωση της δεδηλωμένης αποστολής του ηλικίας 182 ετών περιοδικού «να προκαλεί δημόσια συζήτηση μέσα από κομψά γραμμένα σχόλια με ισχυρή άποψη». Το Spectator πουλά 70.000 αντίτυπα κάθε εβδομάδα.

Η διαφήμιση προκάλεσε την αντίδραση του Έλληνα πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Αριστείδη Σάνδη. Σε επιστολή διαμαρτυρίας του προς το περιοδικό, ο Έλληνας πρέσβης δηλώνει «έκπληξη και εκνευρισμό» από την «προκλητική» διαφήμιση. Χαρακτηρίζει τη δήλωση της διαφήμισης «ανακριβή», «τουλάχιστον ατυχή» και «προσβλητική, όπως θα ήταν για κάθε περήφανο και κυρίαρχο έθνος». Αφού συνοψίζει τις θυσίες του ελληνικού λαού, ο κ. Σάνδης σημειώνει ότι οι θυσίες αυτές αξίζουν το σεβασμό όλων.

Κατηγορεί το περιοδικό Spectator για «εξαιρετικά ασαφή και αμφιλεγόμενη διαφήμιση» και προσθέτει ότι μία τέτοια ηθελημένα προκλητική φράση σίγουρα προσελκύει το ενδιαφέρον, αλλά παράλληλα καταστρατηγεί τους ηθικούς κανόνες του Τύπου.

Η επιστολή διαμαρτυρίας καταλήγει με το αίτημα απόσυρσης της διαφήμισης «στο όνομα της ηθικής, ακριβούς και υπεύθυνης δημοσιογραφίας».
Πηγή: Θανάσης Γκαβός, Λονδίνο