Κλείσιμο

Οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν το μέλλον των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών

Τις σημαντικές αλλαγές που έχουν ήδη επιφέρει οι Fintechs και η καινοτομία στον κλάδο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, καθώς και τη δυναμική που αναμένεται να προσδώσουν στο μέλλον, εξετάζουν η Deloitte και το World Economic Forum, σε σχετική έκθεσή τους. 

Το πόνημα εστιάζει σε στοιχεία που προέκυψαν μετά από τριετή έρευνα πάνω στο μετασχηματιστικό ρόλο των fintechs στον κλάδο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.

Η παρουσία των ψηφιακών πλατφορμών, η χρηματοοικονομική αποκέντρωση ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες της εκάστοτε αγοράς, καθώς και οι συνεχώς αναπτυσσόμενες νέες τεχνολογίες που εφαρμόζονται στον κλάδο, αποτελούν κινητήριες δυνάμεις για μια σημαντική αναμόρφωση του παγκόσμιου συστήματος χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.

«Είναι πραγματικότητα ότι οι εταιρίες Fintech έχουν επηρεάσει το ρυθμό καινοτομίας στον χρηματοπιστωτικό τομέα, διαμορφώνοντας τις προσδοκίες των πελατών για νέες υπηρεσίες παγκοσμίως, θέτοντας τις βάσεις για μελλοντικές τεχνολογικές διαταραχές του χώρου», σχολιάζει η Κατερίνα Γλαβά, Principal στο τμήμα FSI Consulting της Deloitte.

«Παράλληλα, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στην Ελλάδα, έχουν δείξει έντονο ενδιαφέρον για συνεργασία με τέτοιες εταιρείες ώστε να βελτιώσουν το επίπεδο ψηφιακών υπηρεσιών προς τους πελάτες τους και να παραμείνουν ανταγωνιστικά με χαμηλότερο κόστος και ταχύτερη προσαρμογή στα νέα ψηφιακά δεδομένα».

Χρηματοοικονομική αποκέντρωση

Οι συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των πελατών για την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών, οι όλο και μεγαλύτερες τεχνολογικές δυνατότητες, αλλά και οι διαφορετικές ανάγκες της εκάστοτε αγοράς, καθιστούν απαραίτητο το έδαφος για περιφερειακά μοντέλα χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών προσαρμοσμένων στις τοπικές συνθήκες.

Ακόμη και οι παγκόσμιες επιχειρήσεις μπορεί να χρειαστούν ξεχωριστές στρατηγικές για να εξειδικεύσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να ενσωματωθούν με τα τοπικά οικοσυστήματα.

Νέες ταχέως αναπτυσσόμενες τεχνολογίες

Όπως αναφέρει η έρευνα, οι προσπάθειες των τραπεζών να μιμηθούν τις βασικές ικανότητες των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας θα οδηγήσουν πιθανώς σε μια αυξανόμενη εξάρτηση από αυτές.

Για παράδειγμα, καθώς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα επιδιώκουν να βελτιώσουν την ψηφιακή εμπειρία των πελατών τους διευκολύνοντας τις διαδικασίες, αυξάνοντας παράλληλα τα έσοδά τους, εξαρτώνται όλο και περισσότερο από την υποδομή που βασίζεται στην τεχνολογία και την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης ως υπηρεσίας.
Πηγή: skai.gr