Τρόπος εκμάθησης αγγλικών για μαθητές με δυσλεξία

Δεν πρόκειται για κάποιου είδους νοητική στέρηση, αλλά για διαφορετικότητα, καθώς ουσιαστικά, τα άτομα με δυσλεξία έχουν εγκέφαλο με διαφορετική δομή. Κυρίαρχη είναι η δεξιά πλευρά του εγκεφάλου, εκεί δηλαδή όπου βρίσκονται η φαντασία, η ανατρεπτική σκέψη και ο δημιουργικός νους. Και αυτό σε σχέση με το αριστερό ημισφαίριο,όπου βρίσκεται η γλώσσα και η μνήμη που μας βοηθούν στην αποκωδικοποίηση του γραπτού και προφορικού λόγου. 

Φανταστείτε ένα παιδί που έχει δυσκολίες να μάθει να γράφει και να διαβάζει τη δική του γλώσσα και που δέχεται κριτική ότι τεμπελιάζει ή ότι δεν είναι έξυπνο. Αν ισχύουν όλα αυτά για τη δική του γλώσσα, πόσο δύσκολα θα μπορέσει να ανταποκριθεί ένα παιδί, ένας έφηβος ή ένας ενήλικος στις δυσκολίες για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας;

Στο ερώτημα αυτό, την απάντηση δίνει η κα. Αγγελική Παππά, εμπνεύστρια και δημιουργός της πρότασης «Ilovedyslexia» (ILD), ενός καινοτόμου και διεθνώς αναγνωρισμένου εξειδικευμένου προγράμματος εκμάθησης Αγγλικών, ως ξένη γλώσσα για μαθητές (και όχι μόνο) με δυσλεξία και μαθησιακές διαφορετικότητες.

Η διδασκαλία στο ILD βασίζεται σε πολυ-αισθητηριακή και project-based διδασκαλία, με «διαφοροποιημένες» μεθόδους, νέες τεχνολογίες, καθώς και στην καλλιέργεια του δημιουργικού νου και των ζωτικών δεξιοτήτων μελέτης και ζωής, προετοιμάζοντας τους μαθητές να αντιμετωπίσουν σειρά απαιτήσεων. Μαθαίνουν παίζοντας με εικόνες, συνδέοντας γράμματα και λέξεις με αντικείμενα και εφευρίσκοντας ιδέες ο καθένας για τον εαυτό του. 

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης που εφαρμόζεται είναι ένας συνδυασμός κατάλληλων τεχνικών διδασκαλίας και εξειδικευμένων λογισμικών που χρησιμοποιούνται σε διαδραστικούς πίνακες και υπολογιστές. Ανανεώνεται, προσαρμόζεται και τροποποιείται με τέτοιο τρόπο, που να καλύπτει τις ανάγκες του κάθε μαθητή ξεχωριστά. 

Το ΙLDείναι o πρώτος στην Ελλάδα -και από τους ελάχιστους σε όλο τον κόσμο- εξειδικευμένος χώρος βιωματικής εκμάθησης αγγλικών για παιδιά, έφηβους ή ενήλικες με δυσλεξία.
Το κυριότερο όμως είναι ότι το ILDεπεκτείνεται στην εκπαίδευση των καθηγητών στους πρότυπους ολιστικούς τρόπους εκπαίδευσης μαθητών µε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στη μάθηση των αγγλικών ως ξένη γλώσσα. 

Η χρήση τελευταίων τεχνολογιών και η διαμόρφωση του χώρου στο ILD ενώνουν την αρχιτεκτονική µε την εκπαίδευση, δημιουργώντας ένα μοναδικό μικροσύμπαν, που αποτελεί εργαλείο απαραίτητο για την υποστήριξη και υλοποίηση αυτού του καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος.Τα προγράμματα εκπαίδευσης καθηγητών έρχονται σε συνέχεια τωνworkshops για γονείς και μαθητές. 

Σύμφωνα με την εμπνεύστρια του ILD κα. Αγγελική Παππά, «στόχος ήταν πάντα να αποτελούμε έναν πρότυπο χώρο ολιστικής εκπαίδευσης, που μπορεί να προσαρμόζεται και να αναπτύσσεται τόσο γρήγορα και πολυμορφικά, όσο και ο κόσμος γύρω του. Μια πρόκληση στο συμβατικό βιομηχανικό προφίλ εκπαίδευσης. Εξάλλου το ήθος και η φιλοσοφία που σκιαγραφεί τις δραστηριότητες του I lovedyslexia έχουν τις ρίζες τους στον σεβασμό της διαφορετικότητας του κάθε ανθρώπου».

Όσο για τους λόγους που η κα. Αγγελική Παππά κατέθεσε υποψηφιότητα για ένα πρόγραμμα που έχει ήδη εξασφαλίσει την έκδοση βιβλίου σε 40 χώρες και πρόκειται να εξαχθεί στην Ευρώπη, μέσω χρηματοδοτούμενων ευρωπαϊκών προγραμμάτων, είναι σαφής: ο Διαγωνισμός «Η Ελλάδα Καινοτομεί!» και «η έντονη προβολή των διακριθέντων καινοτόμων προτάσεων στα ΜΜΕ, είναι βέβαιο ότι μπορεί να βοηθήσει εξαιρετικά στην ευρύτερη γνωστοποίηση της δυνατότητας που παρέχεται στους μαθητές με δυσλεξία στο ελληνικό έδαφος για επιτυχία στην τόσο απαραίτητη δεξιότητα της κατάκτησης της ξένης γλώσσας». 


Πηγή: skai.gr