Κλείσιμο

Τα τάμπλετ χάνουν τον «πόλεμο των πωλήσεων» από τα smartphones

Καθοδικά κινήθηκε, για τέταρτο συνεχές τρίμηνο, η παγκόσμια αγορά των υπολογιστών-ταμπλετών (tablets), σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών IDC. Οι πωλήσεις υποχώρησαν διεθνώς στην περίοδο Ιουνίου-Σεπτεμβρίου κατά 12,6%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο με τις συνολικές πωλήσεις να ανέρχονται στα 48,7 εκατομμύρια τεμάχια.

Η αγορά των ταμπλετών επηρεάζεται αρνητικά από τον ολοένα μεγαλύτερο ανταγωνισμό από άλλες συσκευές, όπως τα «έξυπνα κινητά» (smartphones) με μεγάλη οθόνη και οι πολύ λεπτοί και ελαφροί φορητοί υπολογιστές (laptops).

Επιπλέον, σύμφωνα με την IDC, οι καταναλωτές τείνουν πλέον να κρατούν μια συσκευή tablet για περισσότερα από τέσσερα χρόνια.

Οι δύο ηγέτες του κλάδου, η αμερικανική Apple και η νοτιοκορεατική Samsung, είδαν τα μερίδια αγοράς τους να μειώνονται. Η Apple, που διατήρησε την πρώτη θέση, διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 9,9 εκατομμύρια συσκευές έναντι 12,3 εκατομμυρίων την αντίστοιχη περσινή περίοδο σημειώνοντας πτώση 19,7%, με το μερίδιο αγοράς της διαμορφώθηκε στο 20,3%.

Η δεύτερη Samsung είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 17,1% και να διαμορφώνονται σε 8 εκατομμύρια τεμάχια, ενώ το μερίδιο της μειώθηκε στο 16,5%.

Στην τρίτη θέση παρέμεινε η κινεζική Lenovo με πωλήσεις 3,1 εκατ. και μερίδιο 6,3%, η Asus ήταν τέταρτη με πωλήσεις 1,9 εκατ. και μερίδιο 4%, ενώ η κινεζική Huawei συμπλήρωσε την πεντάδα με πωλήσεις 1,8 εκατ. και μερίδιο 3,7%.

Την ίδια περίοδο Ιουνίου - Σεπτεμβρίου 2015, οι πωλήσεις των smarphones ενισχύθηκαν κατά 6,8% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2014 και να φτάνουν τα 355,2 εκατομμύρια. Σύμφωνα με την IDC, πρόκειται για τη δεύτερη καλύτερη επίδοση της εν λόγω αγοράς από πλευράς πωλήσεων.

Ο ανταγωνισμός παραμένει ιδιαίτερα έντονος σε αυτή την κατηγορία των συσκευών, με αποτέλεσμα να αμφισβητείται η κυριαρχία των Samsung και Apple στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς των smartphones.

Στα κινητά, η Samsung διατήρησε την πρώτη θέση της αγοράς, με πωλήσεις 84,5 εκατομμύρια συσκευών (αύξηση 6,1% σε σχέση με πέρυσι) και μερίδιο αγοράς 23,8%. Στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρέθηκε η Apple, που διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 48 εκατομμύρια συσκευές (αύξηση 22,2%) και το μερίδιο αγοράς της διαμορφώθηκε σε 13,5% έναντι 11,8% ένα χρόνο νωρίτερα.

Την τρίτη θέση κατέλαβε η Huawei με 26,5 εκατομμύρια συσκευές (αυξημένες κατά 60,9% σε σχέση με το περασμένο έτος), με το μερίδιο της να διευρύνεται στο 7,5% από 5% πέρυσι.

Η Lenovo κατέλαβε την τέταρτη θέση με πωλήσεις 18,8 εκατ. συσκευών (αυξημένες κατά 11,1%) και με μερίδιο 5,3%. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η επίσης κινεζική Xiaomi, με πωλήσεις 18,3 εκατ. συσκευών και μερίδιο αγοράς 5,2%.
Πηγή: skai.gr