Εφαρμογή για τα δικαιώματα των ταξιδιωτών από την Κομισιόν

Οι αποκλεισμένοι επιβάτες σε ένα αεροδρόμιο ή οι επιβάτες που περιμένουν απωλεσθέντες αποσκευές μπορούν πλέον να χρησιμοποιήσουν μία εφαρμογή για να ενημερωθούν άμεσα για τα δικαιώματά τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κυκλοφόρησε μία εφαρμογή για smartphones η οποία καλύπτει τις αεροπορικές και σιδηροδρομικές μετακινήσεις και τρέχει σε τέσσερα λειτουργικά συστήματα: Apple iPhone και iPad, Google Android, RIM Blackberry και Microsoft Windows Phone 7.

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε 22 ευρωπαϊκές γλώσσες και αν και πρός το παρόν καλύπτει μόνο αεροπορικές και σιδηροδρομικές μετακινήσεις, πρόκειται να επεκταθεί στα λεωφορεία και στα θαλάσσια μέσα, ως το 2013, όταν τα δικαιώματα αυτά τεθούν σε εφαρμογή.

Ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Siim Kallas, υπεύθυνος στον τομέα των Μεταφορών ανέφερε σχετικά: “Πόσοι από εμάς δεν έχουμε σταθεί σε ένα αεροδρόμιο και αισθανθήκαμε την ακύρωση από ανθρώπους που μας είπαν ότι δεν έχεις δικαιώματα, όταν γνωρίζεις ότι έχεις! Με αυτή την εφαρμογή εκατομμύρια ταξιδιώτες μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση στις σωστές πληροφορίες, σχετικά με τα δικαιώματά τους ως επιβάτες, τη στιγμή που το χρειάζονται πραγματικά, όταν απρόοπτες καταστάσεις προκύπτουν”.

Ένα ταξίδι που δεν πηγαίνει όπως ακριβώς θα περιμέναμε, μπορεί συχνά να αποτελέσει μία αγχωτική εμπειρία. Ακόμα κι αν μία πτήση ακυρωθεί, ένα πακέτο διακοπών σε ξενοδοχείο δεν είναι όπως διαφημίζεται ή το δρομολόγιο ενός τραίνου έχει αλλάξει ώρα, η κατάσταση αντιμετωπίζεται πολύ ευκολότερα εφόσον ο επιβάτης γνωρίζει τα δικαιώματά του.

Για κάθε πιθανό πρόβλημα, η εφαρμογή εξηγεί τα δικαιώματα του επιβάτη.
Για παράδειγμα, αν ακυρωθεί μία πτήση και κατά συνέπεια, ο επιβάτης αρνείται να επιβιβαστεί σε άλλη, δικαιούται να αξιώσει αποζημίωση ύψους μεταξύ 125 και 600 ευρώ. Εάν η αποσκευή σας φθαρεί ή καταστραφεί, ώς αποτέλεσμα ατυχήματος, δικαιούστε αποζημίωση. Καλό είναι επίσης να γνωρίζετε ότι οι αεροπορικές και οι σιδηροδρομικές εταιρείες υποχρεούνται να παρέχουν διαφανείς πληροφορίες σχετικά με την τιμολόγηση και να βοηθούν τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα.

Εαν αισθάνεστε ότι τα δικαιωματά σας δεν τυγχάνουν του απαραίτητου σεβασμού, η εφαρμογή παρέχει πληροφορίες επικοινωνίας κατευθυνόντάς σας στον αρμόδιο, στον οποίο μπορείτε να απευθυνθείτε για να εκφράσετε τα παραπονά σας.

Κατά τη διάρκεια μίας έκτακτης κατάστασης μεγάλης κλίμακας, όπως για παράδειγμα συνέβη μετά την κρίση που προκλήθηκε από την ισλανδική ηφαιστειακή τέφρα το 2010, η εφαρμογή είναι σε θέση να προβάλλει ταξιδιωτικές πληροφορίες και συμβουλές από την Κομισιόν.

Η εφαρμογή αποτελεί μέρος της καμπάνιας της Κομισιόν με τίτλο: “Τα δικαιώματα του επιβάτη στο χέρι σας”.

Όλοι οι χρήστες smartphones μπορούν να μεταβούν στη σελίδα μεταφόρτωσης της εφαρμογής μέσω του QR code:

Πηγή: Επιμέλεια: Δημήτρης Αϋφαντής