«Για τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, η ιδέα ενός υπολογιστή ταμπλέτας εμπεριέχεται στο iPad. Η συσκευή αυτή γέννησε την κατηγορία και της έδωσε ζωή», λέει ο Τζος Ντέιβις, προϊστάμενος καταστήματος ηλεκτρονικών ειδών στο Σικάγο. Ολες οι εταιρίες φιλοδοξούν να ταυτίσουν το όνομά τους με εκείνο καταναλωτικού προϊόντος. Η Apple, όμως, που έχει πετύχει κάτι τέτοιο, πρέπει τώρα να προσέξει ώστε το όνομά της να μη γίνει συνώνυμο με την παρακμή της μάρκας.
«Τα νομικά τμήματα των εταιριών προειδοποιούν ότι η μεγάλη αναγνωρισιμότητα μπορεί να προκαλέσει απογοήτευση και εντέλει αηδία στον καταναλωτή. Από την άλλη, όμως, τα τμήματα μάρκετινγκ ωθούν τη διασπορά της μάρκας», λέει ο Μάικλ Ατκινς, δικηγόρος ειδικευμένος σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας στο Σιάτλ των ΗΠΑ.
Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, όμως, συχνά. Μόλις 5% των αμερικανικών ονομάτων μαρκών διεισδύουν στην καθομιλούμενη, ενώ αυτές που το πετυχαίνουν είναι συνήθως εφευρέσεις ή προϊόντα που αντιμετωπίζουν κάποια ήδη υπάρχουσα ανάγκη. Ενας από τους μεγαλύτερος φόβους των εταιριών, όμως, είναι το όνομα του προϊόντος τους να γίνει τόσο δημοφιλές, που η δικαιοσύνη να αποφανθεί ότι η δημόσια χρήση του επιτρέπεται ακόμη και από ανταγωνιστικά -και υποδεέστερα- προϊόντα.
Ορισμένες εταιρίες, όμως, ασπάζονται την εξέλιξη αυτή, όπως έκανε η Google, το όνομα της οποίας έχει καταστεί πλέον συνώνυμο με τις αναζητήσεις στο Διαδίκτυο για να γίνει ακόμη και κακόηχο ρήμα: «γκουγκλάρω».
www.kathimerini.gr με στοιχεία από AP
Πηγή: skai.gr
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.