Την απόλυτη αναγνωρισιμότητα εξασφαλίζει το iPad στο χώρο των tablets

Πολλές μάρκες πέτυχαν στην ιστορία της ανθρώπινης κατανάλωσης να υποκαταστήσουν το προϊόν τους. Ετσι έγινε με την Ασπιρίνη, τα χαρτομάντηλα Kleenex και τα τσιρότα BandAid. Αν σήμερα θέλετε να αγοράσετε μία συσκευή τάμπλετ, το πιθανότερο είναι ότι γνωρίζετε μόνο ένα όνομα για αυτή: iPad.

«Για τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, η ιδέα ενός υπολογιστή ταμπλέτας εμπεριέχεται στο iPad. Η συσκευή αυτή γέννησε την κατηγορία και της έδωσε ζωή», λέει ο Τζος Ντέιβις, προϊστάμενος καταστήματος ηλεκτρονικών ειδών στο Σικάγο. Ολες οι εταιρίες φιλοδοξούν να ταυτίσουν το όνομά τους με εκείνο καταναλωτικού προϊόντος. Η Apple, όμως, που έχει πετύχει κάτι τέτοιο, πρέπει τώρα να προσέξει ώστε το όνομά της να μη γίνει συνώνυμο με την παρακμή της μάρκας.

«Τα νομικά τμήματα των εταιριών προειδοποιούν ότι η μεγάλη αναγνωρισιμότητα μπορεί να προκαλέσει απογοήτευση και εντέλει αηδία στον καταναλωτή. Από την άλλη, όμως, τα τμήματα μάρκετινγκ ωθούν τη διασπορά της μάρκας», λέει ο Μάικλ Ατκινς, δικηγόρος ειδικευμένος σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας στο Σιάτλ των ΗΠΑ.

Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, όμως, συχνά. Μόλις 5% των αμερικανικών ονομάτων μαρκών διεισδύουν στην καθομιλούμενη, ενώ αυτές που το πετυχαίνουν είναι συνήθως εφευρέσεις ή προϊόντα που αντιμετωπίζουν κάποια ήδη υπάρχουσα ανάγκη. Ενας από τους μεγαλύτερος φόβους των εταιριών, όμως, είναι το όνομα του προϊόντος τους να γίνει τόσο δημοφιλές, που η δικαιοσύνη να αποφανθεί ότι η δημόσια χρήση του επιτρέπεται ακόμη και από ανταγωνιστικά -και υποδεέστερα- προϊόντα.

Ορισμένες εταιρίες, όμως, ασπάζονται την εξέλιξη αυτή, όπως έκανε η Google, το όνομα της οποίας έχει καταστεί πλέον συνώνυμο με τις αναζητήσεις στο Διαδίκτυο για να γίνει ακόμη και κακόηχο ρήμα: «γκουγκλάρω».

www.kathimerini.gr με στοιχεία από AP
Πηγή: skai.gr