Δελτίο Τύπου Τεχνικής Ολυμπιακής

Σχετικά με τις πρόσφατες δημοσιεύσεις και εκπομπές στα μέσα μαζικής ενημέρωσης για το ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ, ο Όμιλος της ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ανακοινώνει τα εξής:
Α. Ποιος είναι ο Όμιλος.
Πρόκειται για επιχείρηση που δραστηριοποιείται από το 1965 στα Δημόσια έργα και έχει αναπτυχθεί σε Όμιλο επιχειρήσεων με δραστηριότητες και στο εξωτερικό. Από το 1999 δραστηριοποιείται και στον τουριστικό τομέα με την αγορά του ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ. Με βάση τα στοιχεία της λογιστικής κατάστασης 30/9/2003, η συμμετοχή του ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ στον κύκλο εργασιών του Ομίλου ανέρχεται σε ποσοστό 1,36% και στα κέρδη προ φορών σε ποσοστό 1,11%. Παρά την μικρή συμμετοχή του ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ στις δραστηριότητές του ο Όμιλος δίνει ιδιαίτερη σημασία στο επενδυτικό του πρόγραμμα στο συγκρότημα, θεωρώντας ότι συμβάλει στην ανάπτυξη του τόπου και της Εθνικής Οικονομίας εν γένει.
Β. Τι γίνεται στο ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ.
Ο Όμιλος έχει εκπονήσει και υλοποιεί μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα στο Πόρτο ΚΑΡΡΑΣ τάξεως 450 εκατομμυρίων ευρώ, μέρος των οποίων προέρχεται από εισαγόμενο συνάλλαγμα. Η επένδυση έχει ήδη απορροφήσει 250 εκατομμύρια ευρώ από ίδια κεφάλαια του Ομίλου για την αγορά του συγκροτήματος, για ανακαίνιση των ξενοδοχείων, έργα και μελέτες επέκτασης των τουριστικών δραστηριοτήτων, ανανέωση του οινοπαραγωγικού κλάδου κλπ. Στόχος είναι η αύξηση της τουριστικής δραστηριότητας, τόσο αριθμητικά όσο και χρονικά. Ηδη, μέρος του συγκροτήματος λειτουργεί σε δωδεκάμηνη βάση, προσφέροντας εργασία σε εκατοντάδες εργαζομένους. Σήμερα - εκτός τουριστικής περιόδου - απασχολούνται στο ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ 526 άτομα, ενώ στην προηγούμενη περίοδο τουριστικής αιχμής εργάστηκαν 1.400 άτομα, με προοπτική σημαντικών σταδιακών αυξήσεων των θέσεων εργασίας με την ολοκλήρωση της επενδύσεως.
Γ. Το ακίνητο του ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ δεν είναι δασικό βάσει νόμων (των ετών 1968, 1977, 1987, 1996). Είναι οικοδομήσιμο βάσει διατάγματος (έτους 1976).
1. Το συγκρότημα, που έχει έκταση 17.630 στρέμματα, αγοράσθηκε τον Ιανουάριο 1999 από την εταιρεία ΠΟΤΙΔΑΙΑ, θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας, αντί έντεκα δισεκατομμυρίων δραχμών. Στο σχετικό συμβόλαιο συμμετέχει (δια του τότε Υπουργού Μακεδονίας Θράκης, Ι. Μαγκριώτη) και το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο συμφωνεί και αποδέχεται τη διενέργεια επενδυτικού προγράμματος σχετικά με τα μεταβιβαζόμενα στοιχεία.
2. Το Δεκέμβριο του ίδιου έτους (1999) η Εθνική Τράπεζα, η ΕΤΒΑ και η ΕΤΕΒΑ μεταβίβασαν με διεθνή διαγωνισμό την εταιρεία ΠΟΤΙΔΑΙΑ στον Όμιλο της ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ, που ήταν πλειοδότης, αντί τριάντα τριών δισεκατομμυρίων δραχμών. Ο Όμιλος έδωσε προσφορά μεγαλύτερη από τον Όμιλο άλλων δέκα επιχειρήσεων (Τράπεζα Πειραιώς, Hyatt, Grecotel κλπ.) που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Με τη σχετική Διακήρυξη του διαγωνισμού ("ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΠΩΛΗΣΗΣ» του Νοεμβρίου 1999 της πωλήτριας Κρατικής Τράπεζας), οι ενδιαφερόμενοι πληροφορούνται τα εξής:
Ότι από τα 17.630 στρέμματα, τα 4.360 στρέμματα έχουν δασική βλάστηση, ενώ τα υπόλοιπα καλύπτονται από τουριστικές εγκαταστάσεις, αγροτικές καλλιέργειες (αμπελώνες κλπ.), ή είναι χέρσα.
Ότι ολόκληρη η έκταση των 17.630 στρεμμάτων έχει χαρακτηριστεί με νόμο μη δασική και δεν έχουν σε αυτή ισχύ οι διατάξεις του δασικού κώδικα ούτε άλλη διάταξη που έχει σχέση με δάση, χορτολιβαδικές, μερικώς δασοσκεπείς ή λιβαδικές εκτάσεις.
Ότι η ιδιοκτησία έχει ήδη ενεργοποιηθεί πολεοδομικά με π.δ. της 30-9-1976, με βάση το Ν.Δ. 8 «Περί Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού» (ΦΕΚ 124 Α‹/9-6-1973).
Ότι η περαιτέρω ανάπτυξη της ιδιοκτησίας είναι δυνατή, σύμφωνα με το σύστημα της ελεύθερης δόμησης, στο οποίο έχει υπαχθεί με το ανωτέρω Π.Δ. της 30-9-1976. Ο επιτρεπόμενος συντελεστής δόμησης για ολόκληρη την έκταση είναι 2% και το ποσοστό κάλυψης είναι 1%. Ο αγοραστής - επενδυτής μπορεί να αξιοποιήσει τον μη εξαντλημένο συντελεστή δόμησης και την αντίστοιχη εναπομένουσα κάλυψη. Λαμβάνοντας υπόψη τα υφιστάμενα κτίσματα, απομένουν προς αξιοποίηση συντελεστής δόμησης 1,3% και κάλυψη 0,75%, δηλαδή κτίσματα συνολικής επιφάνειας ορόφων 221.191 τ.μ., με αντίστοιχη κάλυψη 132.870 τ.μ.
Ότι τα σχέδια του πρώην ιδιοκτήτη του ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ αφορούσαν στην κατασκευή και πώληση κατοικιών με την ονομασία «Ανω Χωριό», στην περιοχή γύρω από τη μαρίνα και ήδη είχε αρχίσει η κατασκευή πολλών κατοικιών (που παρέμειναν ημιτελείς), χωρίς να υπάρξει απαγόρευση ή αμφισβήτηση η δε πραγματοποίηση ενός αναλόγου έργου με βάση τα σύγχρονα αρχιτεκτονικά και κατασκευαστικά δεδομένα θα μετέβαλε την εικόνα του συγκροτήματος, αφού το συνεχώς διευρυνόμενο διεθνές ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές τουρισμού παρέχει επιπλέον ευκαιρίες αξιοποίησης ευρύτερων τμημάτων της ιδιοκτησίας.
3. Ο Όμιλος είχε υπόψη του ότι τα κίνητρα της επενδύσεως κατοχυρώνονται αφενός μεν με το ανωτέρω π.δ. της 30-9-1976, που εκδόθηκε αφού γνωμοδότησε υπέρ της νομιμότητάς του το Συμβούλιο της Επικρατείας, αφετέρου δε με σειρά διαταγμάτων που έχουν αυξημένη τυπική ισχύ σύμφωνα με το Σύνταγμα και το ν.2687/1953, που αφορά την εισαγωγή κεφαλαίων εξωτερικού και με συμβάσεις επενδύσεων μεταξύ του προηγούμενου ιδιοκτήτη του συγκροτήματος και του Ελληνικού Δημοσίου, που έχουν κυρωθεί με νόμους της Ελληνικής Βουλής, τους οποίους τιμούν με τις υπογραφές τους οι προσωπικότητες των Παναγιώτη Παπαληγούρα, Κωνσταντίνου Στεφανάκη, (ν.664/1977 επί πρωθυπουργίας Κων/νου Καραμανλή), Απόστολου Κακλαμάνη, Κώστα Σημίτη, Δημητρίου Τσοβόλα, Ελευθ. Βερυβάκη, Γιάννη Ποττάκη, Αναστασίου Πεπονή, Παναγ. Ρουμελιώτη, Κώστα Μπαντουβά, Στάθη Αλεξανδρή, (ν.1682/1987 επί πρωθυπουργίας Ανδρέα Παπανδρέου), Γιάννη Παπαντωνίου, Βάσως Παπανδρέου, Δημήτρη Ρέππα, Ευαγ. Βενιζέλου (ν.2438/1996 επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη, ύστερα μάλιστα από γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους του 1995). Οι νόμοι αυτοί διατηρούν σε ισχύ το χαρακτηρισμό της όλης έκτασης έως μη δασικής.
Όλες οι παραπάνω διατάξεις ισχύουν μέχρι σήμερα. Η Σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του αρχικού επενδυτή όπως και οι τροποποιήσεις, που όλες κυρώθηκαν με τους προαναφερόμενους Νόμους, ρητά προβλέπουν ότι η τροποποίηση ή κατάργηση διατάξεων της συμβάσεως είναι δυνατή μόνο με συμφωνία μεταξύ των συμβαλλομένων. Συνεπώς, εάν το κράτος επιθυμούσε την τροποποίηση ή κατάργηση κάποιων διατάξεων της συμβάσεως (όπως τον ισχύοντα χαρακτηρισμό της όλης έκτασης ως μη δασικής), είχε κάθε δυνατότητα, όταν το συγκρότημα ανήκε (από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο 1999) στον όμιλο της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος, ελεγχόμενης από το κράτος, να τροποποιήσει τη σύμβαση και εν συνεχεία να διεξαχθεί ο Διεθνής Πλειοδοτικός Διαγωνισμός, ώστε κάθε ενδιαφερόμενος να αποφασίζει γνωρίζοντας την κατάργηση αυτή, αν θα συμμετέχει στο διαγωνισμό και ποιο τίμημα θα προσφέρει. Στην περίπτωση αυτή βέβαια, αν ο Όμιλος απεφάσιζε την συμμετοχή του, δεν θα έδιδε αυτή την προσφορά, με την οποία η Εθνική Τράπεζα Ελλάδος, μέτοχος της οποίας είναι το Κράτος, εντός έντεκα μηνών, αποκόμισε καθαρά κέρδη 22 σχεδόν δισεκατομμυρίων δραχμών σε μετρητά.
Αν η ανάπτυξη του συγκροτήματος με βάση τις ανωτέρω διατάξεις και η εκμετάλλευση του υπόλοιπου συντελεστή δόμησης και κάλυψης ήταν παράνομη, είναι βέβαιο ότι τα αρμόδια Υπουργεία (Γεωργίας, ΥΠΕΧΩΔΕ, Ανάπτυξης), θα είχαν επέμβει για να σταματήσουν μία ανακριβή ή παραπλανητική διακήρυξη πώλησης.
4. Λαμβάνοντας υπόψη τα κατασκευασθέντα κτίρια, απομένει σήμερα προς αξιοποίηση συντελεστής δόμησης που αντιστοιχεί σε 211 στρέμματα. Επειδή τα κτίσματα θα είναι κατά την συντριπτική τους πλειοψηφία διώροφα, η παραπάνω δόμηση αντιστοιχεί σε μέγιστη κάλυψη 110 στρέμματα σε σύνολο έκτασης 17.630 στρεμμάτων, δηλαδή σε ποσοστό μόλις έξι τοις χιλίοις. Όλη δε η παραπάνω κάλυψη θα γίνει κατά προτίμηση στις υφιστάμενες αγροτικές ή χέρσες εκτάσεις του συγκροτήματος που υπερβαίνουν τα 8.000 στρέμματα περίπου, για την αποφυγή κοπής δέντρων. Η προστασία του δάσους αποτελεί βασική προτεραιότητα του ομίλου της ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ και το πολυτιμότερο κεφάλαιο της επένδυσης, για τη διαφύλαξη του οποίου δαπανώνται από τον Όμιλο τεράστια ποσά.
Δ. Τι εξυπηρετεί η τροπολογία.
Ο Όμιλος ζήτησε την έκδοση οικοδομικών αδειών για 469 τουριστικές κατοικίες, με κάλυψη ανάλογου μέρους των 110 στρεμμάτων, σύμφωνα με το π.δ. της 30-9-1976. Αντιμετώπισε όμως ορισμένες αδικαιολόγητες αμφισβητήσεις, αν οι νόμοι αυτοί και γενικώς τα κίνητρα στα οποία στηρίχθηκε για να μετάσχει στο διαγωνισμό και να προσφέρει τα 33 δισεκατομμύρια δρχ. ισχύουν ή καταργήθηκαν, όταν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης εκπλήρωσε τις δικές του υποχρεώσεις από τις συμβάσεις επενδύσεων. Ύστερα από πολύμηνες άκαρπες προσπάθειες και αφού μάταια περίμενε επί 2 χρόνια να εκδοθεί οικοδομική άδεια, χωρίς να λαμβάνει καμία απάντηση, ο Όμιλος ενημέρωσε για το πρόβλημα όλους τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων, τους αρμόδιους Υπουργούς και βουλευτές όλων των παρατάξεων και για την ανάγκη σωστής ερμηνείας και εφαρμογής των διατάξεων που αμφισβητήθηκαν. Ζήτησε επίσης να ισχύσουν στο Πόρτο Καρράς οι νόμοι 2830/2000 και 3105/2003 που ισχύουν για όλη τη χώρα και άδικα αμφισβητείται η εφαρμογή τους στο ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ.
Ε. Ψεύδη και συκοφαντίες κατά του Ομίλου.
1. Με ψεύδη και με την χρησιμοποίηση τηλεφωνικών δήθεν «καταγγελιών» επιχειρείται να εμφανιστεί η προσπάθεια να αναδειχθεί το ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ σε σύγχρονη πρότυπη τουριστική επένδυση, ως παράνομη ενέργεια και προϊόν αθέμιτης συναλλαγής.
2. Είναι ψευδή και συκοφαντικά τα περί καταστροφής του δάσους, περί οικοπεδοποίησης του συγκροτήματος, ανεγέρσεως 5.000 κατοικιών, περί απάτης στο Χρηματιστήριο, περί δωροδοκίας, περί δήθεν άλλων παρανομιών κλπ. Για τις σχετικές με το Χρηματιστήριο καταγγελίες το Δ.Σ έχει απαλλαγεί με αμετάκλητο βούλευμα. Ειδικά σε σχέση με τις χρονομισθώσεις, η αλήθεια είναι ότι: με το συμβόλαιο αγοράς ο Όμιλος απέκτησε το σύνολο του ενεργητικού της επιχείρησης Καρρά, σύμφωνα με τον νόμο 1892/2000 που αφορά την εξυγίανση επιχειρήσεων. Η αποβολή των χρονομισθωτών έγινε κατ` εφαρμογή του νόμου 2538/1997 που είναι βέβαια γενική ρύθμιση για όλη την Ελλάδα (την οποία εισηγήθηκαν τράπεζες) και όχι ειδική διάταξη για το ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ. Η νομιμότητα των ενεργειών του Ομίλου για τους χρονομισθωτές επικυρώθηκε με τρεις πρόσφατες αποφάσεις του Αρείου Πάγου.
3. Είναι ψευδή και συκοφαντικά όλα όσα αναφέρθηκαν σχετικά με μυστικές συναντήσεις, δωροδοκίες, κατοχή μετοχών των εταιρειών από τον κ. Πάχτα κλπ. Κατά της ψευδολόγου, δήθεν ιδιαιτέρας γραμματέας του κ. Κ. Στέγγου, υποβλήθηκε ήδη μήνυση.
4. Είναι αυτονόητο ότι ο Όμιλος είναι τελείως αμέτοχος της διαδικασίας προωθήσεως και ψηφίσεως της τροπολογίας.
5. Ο Όμιλος καταγγέλλει ότι με τις συκοφαντίες και τα ψεύδη πλήττεται και η αξιοπιστία του τεχνικού κλάδου του Ομίλου.
6. Καταγγέλλει επίσης ότι με τα ψεύδη και τις συκοφαντίες δεκάδες χιλιάδες μικρομέτοχοι έχασαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε ελάχιστες ημέρες.
7. Τόσο η ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ όσο και ο ιδρυτής και πρόεδρός της προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη για την τιμωρία των ενόχων και την αποκατάσταση της περιουσιακής ζημίας και της ηθικής βλάβης των προσώπων που θίγονται από τις ενέργειες αυτές.
>Από το Γραφείο Τύπου του ομίλου της Τεχνικής Ολυμπιακής
Πηγή: skai.gr