Ο ανάδοχος του νέου ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων

Αναδείχθηκε ο προσωρινός ανάδοχος του νέου Ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων.

Πρόκειται για το σχήμα που αποτελείται από τις εταιρίες Άκτωρ - Intrakat - Ιntrasoft – Autostrade.

Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα των τελευταίων ετών ,με προϋπολογισμό 400 εκατομμυρίων ευρώ.

Ωστόσο, τόσο οι παραχωρησιούχοι που διαχειρίζονται τους αυτοκινητοδρόμους όσο και οι τράπεζες που έχουν χρηματοδοτήσει τα έργα αυτά, έχουν διατυπώσει κατ’ επανάληψη αμφιβολίες για τη λειτουργικότητα του συστήματος.

Παρατίθεται η ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών:

Στην τελική ευθεία μπαίνει η διαδικασία για την έναρξη κατασκευής του νέου συστήματος αναλογικών διοδίων σε όλους του Αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Στις 28 Ιουνίου η αρμόδια επιτροπή του διαγωνισμού «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση», αποσφράγισε τις οικονομικές προσφορές των δύο εναπομεινάντων σχημάτων.

Τα σχήματα αυτά ήταν:

1. Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech (Ιταλία)
2. Μυτιλιναίος - Nusz (Ουγγαρία)

Με βάση των έλεγχο των οικονομικών προσφορών και σε σχέση με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που προσέφερε το κάθε σχήμα, αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου των ηλεκτρονικών διοδίων το σχήμα « Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech».

Με τον τρόπο αυτό η προσπάθεια του Υπουργείου για την αναβάθμιση της χρήσης του εθνικού οδικού δικτύου με τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας διαχείρισης αποκτά άλλη μία έμπρακτη απόδειξη. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας θα είναι η οικονομικότερη και πιο σύγχρονη διαχείριση όλων των πόρων.

Όλο το σύστημα των αυτοκινητοδρόμων γίνεται, ηλεκτρονικά, μια ενιαία υποδομή.

Ο χρήστης του οδικού δικτύου δεν θα χρειάζεται να ασχολείται αν η υποδομή που κινείται ανήκει σε διαφορετικές εταιρείες η το δημόσιο, να σταματά και να καθυστερεί. Γίνεται οικονομία κλίμακας, το όφελος της οποίας θα περάσει άμεσα στον χρήστη.

Σκοπός του διαγωνισμού ήταν ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η συντήρηση για πέντε χρόνια ενός σύγχρονου συστήματος διαχείρισης οδικού δικτύου.

Το σύστημα λειτουργεί ως ενδιάμεσος μεταξύ όλων όσων λειτουργούν στο δρόμο είτε είναι ιδιώτες είτε δημόσιο.

Πηγή: Αχιλλέας Τόπας