Επίθεση εναντίον του Αρκά στο Facebook για πολιτικά σκίτσα του

Δύο πρόσφατα πολιτικά σκίτσα του Αρκά, που προκάλεσαν τις αντιδράσεις χρηστών στο facebook, στάθηκαν η αφορμή για να κλείσει, μέχρι νεοτέρας η επίσημη σελίδα του στο δημοφιλές δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης.

Δύο ήταν τα σκίτσα που προκάλεσαν την επίθεση αγνώστων χρηστών στο πρόσωπο του δημοφιλούς σκιτσογράφου.






Τα σκίτσα παρά την «δημιουργική ασάφεια» ως προς τα πρόσωπα, θεωρήθηκαν από κάποιους προσβολή προς την μάχη που δίνει η κυβέρνηση με τους δανειστές.

Την σελίδα του στο facebook δεν την διαχειρίζεται ο ίδιος ο Αρκάς αλλά έχει δώσει την άδεια του να αναρτώνται «ελεύθερα» τα σκίτσα του σε αυτή. Ο διαχειριστής της σελίδας αναγκάστηκε μέχρι νεοτέρας όπως δήλωσε και ο ίδιος να αναστείλει οποιαδήποτε ανάρτηση με εντολή του ίδιου του Αρκά.




Βέβαια παρά την σχετική ανακοίνωση η σελίδα παραμένει ανοιχτή.

Την e-πίθεση ακολούθησε μια "απαντητική" γελοιογραφία



 
Πολλοί βέβαια ήταν εκείνοι που υπερασπίστηκαν τον Αρκά και μεταξύ αυτών και ο Δ. Χαντζόπουλος που σχεδίασε το παρακάτω σκίτσο με αφορμή τον Αρκά.




Το ήδη γνωστό βιογραφικό του Αρκά:

Ο Αρκάς είναι Έλληνας καλλιτέχνης που ασχολείται με την τέχνη των κόμικς από τις αρχές της δεκαετίας του ΄80. Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα και πρωταγωνιστές, που με τη σειρά τους δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες.

Η ιστορία και η γνωστοποίησή του προς τον κόσμο ξεκίνησε με το έργο του «Κόκορα» το 1982 στο περιοδικό «Βαβέλ» υπογράφοντας επισήμως ως Αρκάς. Το 1987 το περιοδικό «ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ» αλλά και το «ΜΙΚΡΟ ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ» θα φιλοξενούν πλέον τα έργα του.

Μέχρι τότε βέβαια, το 1983, έχει εμπλουτίσει του ήρωές του με τον γενειοφόρο Θέκλα που θα παραμείνει από τις εμβληματικές φιγούρες του έργου του. Ακολουθεί το «Ξυπνάς μέσα μου το ζώο» το 1985, και ένα χρόνο μετά η σειρά «Μετά την Καταστροφή».

Αφού κυκλοφορήσει «Ο Παντελής και το Λιοντάρι» (1987) και το «Φάε το Κερασάκι» της ίδιας χρονιάς, ο Αρκάς το 1988 θα λανσάρει την πασίγνωστη σειρά του «Ο Ισοβίτης», ο οποίος αρχίζει να δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Η Πρώτη», πριν κυκλοφορήσει σε άλμπουμ και μετατραπεί κατόπιν σε μια μικρή σε διάρκεια τηλεοπτική σειρά με μαριονέτες, που προβαλλόταν τότε στην ΕΤ1.

Την ώρα που συνεχίζει τις περιπέτειες του αδίκως καταδικασμένου σε 622 χρόνια κάθειρξης Ισοβίτη και του αυθάδη ποντικού Μοντεχρήστου, ο Αρκάς εγκαινιάζει άλλη μια σύντομη σειρά, τους «Αταίριαστους Έρωτες» (1988). Μετέπειτα οι «Χαμηλές Πτήσεις» αρχίζουν τα πρώτα τους βήματα το 1991 μέσα από τις σελίδες της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας».

Συνεχίζοντας την επιτυχημένη σειρά του «Χαμηλές Πτήσεις», ο Αρκάς θα εγκαινιάσει μια νέα απόπειρα, που θα γίνει κι αυτή με τη σειρά της κλασική: ο «Καστράτο» που θα κυκλοφορεί στο περιοδικό «Μετρό» το 1995, με τη φιλήδονη γάτα Λουκριτία και τον ευνουχισμένο γάτο Καστράτο.

Και τελικά το 1998, έπειτα από 7 συναπτά έτη των «Χαμηλών Πτήσεων», η ανάρπαστη σειρά θα δώσει τη θέση της στα «Πειραματόζωα», τη νέα χιουμοριστική προσπάθεια η οποία όμως σύντομα θα αντικατασταθεί από τον ερωτοχτυπημένο «Καλό Λύκο».

Επόμενος σταθμός του Αρκά «Η ζωή μετά», που κυκλοφορεί στα τέλη του 1999 για να δώσει χιουμοριστικές απαντήσεις στο προαιώνια ερωτήματα της θνητότητας και της μεταθανάτιας ζωής!

Η δουλειά του δεν εκτιμήθηκε μόνο στη Ελλάδα, αφού ο Αρκάς έχει μεταφραστεί και σε πολλές άλλες γλώσσες όπως αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα.

Ως άνθρωπος της τέχνης όλα αυτά τα χρόνια έχει επιλέξει να μην δώσει το πραγματικό του όνομα στην δημοσιότητα και να μην γνωρίζουμε τίποτα για την ταυτότητά του.

Σε διάφορα κόμικς έχει αναφερθεί ως Αντώνης Ευδαίμων και Γεράσιμος Σπανοδημήτρης που θεωρούνται βέβαια ως ψευδώνυμα.

Το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο «Αρκάς» αποτελεί όμως ένα μοναδικό στοιχείο αποκαλύπτοντας την καταγωγή του. Όπως γράφει και στην επίσημη ιστοσελίδα του κατάγεται από την Αρκαδία αλλά εκεί μένει οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι το πραγματικό του όνομα είναι Άρης Καστρινός (Αρ-κας) κάτι βέβαια που δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί.

Σε αυτή την διάρκεια των 33 χρόνων όμως, ο Αρκάς μας βοήθησε να τον γνωρίσουμε. Αντιλαμβανόμαστε το χιούμορ του, την σουρεαλιστική ματιά που βλέπει τα γεγονότα και με αυτόν ακριβώς τον τρόπο τα αποδίδει στους ήρωες του.




Πηγή: Ζωή Κατζαγιαννάκη