Συνέδριο του υπουργείου Παιδείας για την επαγγελματική εκπαίδευση

Συνέδριο με θέμα «Αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας δεξιοτήτων μέσω της μάθησης στον χώρο της εργασίας (work-based learning) στο πλαίσιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης» διοργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας στο Ζάππειο στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας.

Ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου ο κ.Αρβανιτόπουλος υπογράμμισε ότι «απαιτείται επιτάχυνση των προτάσεων και των αποφάσεων, για δράσεις κατά της ανεργίας των νέων. Γιατί η αντιμετώπιση της ανεργίας δεν αρκεί από μόνη της για την επίλυση δομικών προβλημάτων όπως η ελλειμματική ανάπτυξη των δεξιοτήτων των νέων, η δύσκολη και μετ' εμποδίων μετάβαση από το σχολείο στην εργασία και πρωτίστως η αναντιστοιχία δεξιοτήτων εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, που οδηγεί σε ένα φαύλο κύκλο ενίσχυσης της ανεργίας».

«Μπορούμε να ομιλούμε για ανθρώπινο κεφάλαιο που χάνει την αξία του και δεν συμβάλλει θετικά ούτε στη δική του κοινωνική και οικονομική ευρωστία, αλλά ούτε στην εθνική ανάπτυξη», τόνισε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναφερόμενος στους νέους, με υψηλά προσόντα, που καλύπτουν θέσεις εργασίας, για τις οποίες απαιτούνται χαμηλότερα προσόντα.

«Γι' αυτό πρέπει τόσο για την Επιτροπή όσο και τις εθνικές κυβερνήσεις, ιδιαίτερα του ευρωπαϊκού νότου, να αποτελέσει στρατηγική επιλογή η διευκόλυνση της μετάβασης από το σχολείο στην εργασία, με μαθητεία, πρακτική άσκηση και προγράμματα πρώτης εργασιακής εμπειρίας και η αναδιάρθρωση των εκπαιδευτικών μας συστημάτων, ώστε αφενός να αποκτήσουν αντιστοιχία με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και αφετέρου να προσφέρουν εφόδια δια βίου μάθησης, που θα διευκολύνουν την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα της νέας γενιάς στην ταχεία των εργασιακών απαιτήσεων. .

Ο υπουργός Παιδείας επεσήμανε την ανάγκη να μετατραπούν τα εκπαιδευτικά μας συστήματα από δομές επικεντρωμένες στην απόκτηση προσόντων, σε ευέλικτες διαδικασίες που παρέχουν μαθησιακές ευκαιρίες δια βίου. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της στενής συνεργασίας με συναρμόδιους φορείς, εργοδότες, κοινωνικούς εταίρους και άλλα ενδιαφερόμενα μέλη της οικονομίας και της κοινωνίας.

Ο κ. Αρβανιτόπουλος αναφέρθηκε στις μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει στον τομέα της παιδείας από το 2012, όπως το αναμορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου, το νέο Επαγγελματικό Λύκειο με ειδικότητες αιχμής και αναμορφωμένα προγράμματα σπουδών και το έτος μαθητείας και τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης με ειδικότητες και επαγγέλματα τα οποία έχουν υψηλή ζήτηση και μηδενική προσφορά τα τελευταία χρόνια.

"Για να εξασφαλίσουμε την εύκολη πρόσβαση από το σχολείο στην εργασία συντάξαμε και επικυρώσαμε ως εθνική πολιτική το Εθνικό Σχέδιο για την Μαθητεία, που έχει ως στόχο το 2020 το 30% των νέων μας να έχει περάσει από θέση μαθητείας." τόνισε ο υπουργός Παιδείας.

Επόμενοι σταθμοί εντός του 2014 είναι το Εθνικό πλαίσιο Προσόντων, τα Επαγγελματικά Περιγράμματα, τα Επαγγελματικά δικαιώματα, τα Προγράμματα Μαθητείας, τα Προγράμματα Πρακτικής Άσκησης, τα Τοπικά Σύμφωνα Μαθητείας και μια Εκπαιδευτική Γεωγραφία αντίστοιχη με την οικονομική γεωγραφία της χώρας που συνιστούν θέματα προτεραιότητας.
Πηγή: Γιώτα Γκοβόστη