Πτωτική αναμένεται η πορεία των βάσεων

Σε πτώση θα οδηγηθούν οι βάσεις σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία των πανελλαδικών εξετάσεων που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας. Παρά το γεγονός ότι η τελική εικόνα θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από τις προτιμήσεις των υποψηφίων κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, οι εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών ερευνητών κάνουν λόγο για πτώση στις υψηλόβαθμες σχολές όλων των επιστημονικών πεδίων.

Το βασικό χαρακτηριστικό των βαθμολογιών είναι η μεγάλη αποτυχία σε βιολογία, μαθηματικά και φυσική θετικής κατεύθυνσης, μαθηματικά γενικής παιδείας καθώς επίσης σε μαθηματικά και φυσική τεχνολογικής κατεύθυνσης. Τα μαθήματα στα οποία παρουσιάζεται ο μεγαλύτερος αριθμός αριστούχων είναι η φυσική Γενικής Παιδείας (47,27%), η χημεία-βιοχημεία Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1 (44,97%), η ηλεκτρολογία Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1 (41,30%) και η χημεία Θετικής Κατεύθυνσης (36,54%).

Επίσης τα μαθήματα όπου συγκεντρώνονται τα περισσότερα γραπτά με βαθμολογία 0-4,9 είναι τα μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (48,37%), η φυσική Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (38,32%), η ιστορία Γενικής Παιδείας (32,44%) και τα μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1 (24,77%).

Σημειώνεται ότι ο αριθμός των υποψηφίων που βαθμολογήθηκαν με άριστα στις πανελλαδικές εξετάσεις είναι μειωμένος σε σχέση με πέρυσι. Συγκεκριμένα το ποσοστό των γραπτών που βαθμολογήθηκε μεταξύ 18-20 είναι 11,09 έναντι 15,51%. Το αντίστοιχο ποσοστό των γραπτών που βαθμολογήθηκε μεταξύ 15-18 είναι 18,08% έναντι 19% για το έτος 2010.

Στις εξετάσεις προσήλθε το 98,37% του συνόλου των υποψηφίων (85478 από 86924 υποψηφίους). Το 2010 είχε προσέλθει το 98,4% του συνόλου των υποψηφίων (90593 από 92081 υποψηφίους).
Φέτος αναβαθμολογήθηκαν, λόγω διαφοράς α’ και β’ βαθμολογητή, 36.538 γραπτά (ποσοστό 6,83%). Παρατηρείται δηλαδή μείωση σε σχέση με το 2010. (Το 2010 είχαν αναβαθμολογηθεί 40.089 γραπτά (ποσοστό 7,08%)).

Συγχαρητήρια σε όλους τους υποψήφιους για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έδωσε η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.

Όπως είπε, η επιλογή των σχολών προτίμησης πρέπει να γίνει με γνώμονα τις προσωπικές προτιμήσεις, αλλά και τις εθνικές ανάγκες, καθώς κριτήριο πλέον οφείλει να είναι και η επαγγελματική αποκατάσταση μέσα στις νέες αναπτυξιακές προοπτικές που θα πρέπει να δημιουργήσει η χώρα.
Πηγή: Αφροδίτη Παπακαλού