Κλείσιμο

Τελευταία ελπίδα η κρουαζιέρα για τον ελληνικό τουρισμό

Το 15% φτάνει η μείωση των κρατήσεων από το εξωτερικό δημιουργώντας έντονες ανησυχίες στον τουριστικό κλάδο για τη φετινή περίοδο. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, τον Φεβρουάριο η μείωση στις εισπράξεις μόνο από την παραδοσιακή αγορά της Γερμανίας ξεπερνά το 60% σε σχέση με πέρσι, με τα έσοδα από τους Γερμανούς τουρίστες να μειώνονται στα 10εκατ€ από σχεδόν 27εκατ.

Οι ελπίδες τώρα στρέφονται στην κρουαζιέρα μετά και την πλήρη άρση του καμποτάζ και με το δεδομένο ότι η ανατολική Μεσόγειος είναι ο Νο2 προορισμός κρουαζιέρας μετά την Καραϊβική. Μόνο στον Πειραιά αναμένονται φέτος 850 μεγάλα κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας άνω των 3.000 επιβατών και στόχος πλέον είναι με τις έξι νέες θέσεις που θα κατασκευαστούν στο λιμάνι μέχρι το 2016 οι επιβάτες κρουαζιέρας να φτάσουν τα 5 εκατ.

Τα γραφειοκρατικά εμπόδια που έθετε ο αρχικός νόμος για την άρση του καμποτάζ στοίχισαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην ελληνική οικονομία με δεδομένο ότι η κατά κεφαλήν δαπάνη ενός επιβάτη που αρχίζει και τερματίζει την κρουαζιέρα από την Ελλάδα είναι τουλάχιστον η διπλάσια (150€ - 70 €) από ό,τι των επιβατών που απλώς διέρχονται από τα ελληνικά λιμάνια.

Σύμφωνα με το Ναυτικό Επιμελητήριο, το όφελος για την ελληνική οικονομία από την άρση του καμποτάζ μπορεί να φτάσει ακόμη και το 1,5δισ€ με την κρουαζιέρα να προσθέτει 4 ποσοστιαίες μονάδες στο ΑΕΠ της χώρας.

Απαραίτητη ωστόσο προϋπόθεση για να συμβεί αυτό είναι να προχωρήσουν άμεσα οι λιμενικές υποδομές και να δημιουργηθούν 25 με 30 νέες θέσεις κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια της χώρας. Ήδη οι κορυφαίες εταιρείες του κλάδου έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους και για επενδύσεις όπως η Ρόγιαλ Καρίμπιαν που ενδιαφέρεται έντονα για το λιμάνι του Ηρακλείου.
Πηγή: Σωτήρης Μπολάκης