ΟΛΠ - ΟΛΘ: «Καθαρές λύσεις» για τα λιμάνια ζητάει η αγορά

«Καθαρές λύσεις» για το μέλλον των δύο εμπορικών λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ζητά ο επιχειρηματικός κόσμος που δραστηριοποιείται στα λιμάνια σύμφωνα με την Καθημερινή.

Οι επιχειρηματίες σημειώνουν ότι η είσοδος ιδιώτη επενδυτή μπορεί να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και την παραγωγικότητα των λιμένων, αλλά και να βελτιώσει την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών με δεδομένο το παράδειγμα της λειτουργίας του προβλήτα ΙΙ στον Πειραιά, υπό την κινεζική Cosco.

Μάλιστα, εκτιμάται ότι η δημιουργία του Αττικού Λιμενικού Συστήματος, όπου θα ενταχθούν υπό τον ΟΛΠ τα λιμάνια της Ελευσίνας, του Λαυρίου και της Ραφήνας θα κάνει ακόμη πιο ελκυστικό τον ΟΛΠ στους ξένους επενδυτές, υπό την προϋπόθεση ότι η πλειοψηφία των μετοχών θα βρεθεί υπό τη διαχείριση του ιδιώτη επενδυτή.

Στη διατήρηση υπό κρατικό έλεγχο της καινούργιας εταιρείας που θα δημιουργηθεί για την ενοποίηση των λιμανιών της Αττικής εμμένει πάντως ο υπουργός Θαλασσίων Γιάννης Διαμαντίδης.

«Tο 51% που θα παραμείνει στο κράτος από την ενοποίηση των λιμανιών της Αττικής υπό τον ΟΛΠ είναι αναγκαίος χρηματιστηριακός όρος, προκειμένου να γίνει το «Αττικό Λιμενικό Σύστημα», δηλώνει ο υπουργός, και προσθέτει ότι θέμα για οποιοδήποτε ποσοστό πώλησης πέρα από αυτό τίθεται στην κρίση του Υπουργικού Συμβουλίου.

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι στα δύο μεγάλα λιμάνια μέσω της ΟΜΥΛΕ (Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας) σε μία σκληρή ανακοίνωσή τους κάνουν λόγο για «εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης». Η ΟΜΥΛΕ πραγματοποίησαν την Παρασκευή στάση εργασίας από την έναρξη του ωραρίου έως τις 10 το πρωΐ.
Πηγή: skai.gr