Φρενάρει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Φρενάρει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία λόγω της οικονομικής ύφεσης, και όπως αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε, οι δυσάρεστες ειδήσεις από το χώρο διαδέχονται η μια την άλλη.

Ήδη, εξαιτίας της μείωσης του τζίρου και του φόβου ότι η γενικότερη οικονομική κατάσταση θα χειροτερεύσει, ορισμένοι κατασκευαστές ανακοίνωσαν πως θα περιορίσουν την παραγωγή τους.

Συγκεκριμένα, την περασμένη Τρίτη, η Opel (η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανήκει στον ευρωπαϊκό βραχίονα της αμερικανικής General Motors), ανακοίνωσε πως θα σταματήσει την παραγωγή για δυο έως τρεις εβδομάδες, σχεδόν σ’ όλα τα εργοστάσια της στην Ευρώπη.

Την Τετάρτη, εξάλλου, η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία BMW, διαμήνυσε επίσημα πως θα αναστείλει την παραγωγή της από τη μονάδα της Λειψίας κατά την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου.

Εξαιτίας της κατάστασης που διαμορφώνεται στην Ευρώπη με την παγκόσμια οικονομική κρίση, η Ford ανακοίνωσε πως απολύει στο Σααρλούις των ΗΠΑ 200 συμβασιούχους, δυο μήνες νωρίτερα απ’ ό,τι προβλεπόταν.

Όσο για την Daimler της Στουτγάρδης, ήδη από τις αρχές Αυγούστου είχε διαμηνύσει πως σε πολλά εργοστάσια της στη Γερμανία θα καταργήσει πολλές βάρδιες.

Μάλιστα, καθώς η οικονομική κρίση συνεχίζεται, οι εκπρόσωποι της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ζήτησαν βοήθεια από την ΕΕ.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα της Ντόιτσε Βέλε, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ζήτησαν από τις Βρυξέλλες να δημιουργήσουν ένα οικονομικό πακέτο, ύψους 40 δισεκατομμυρίων ευρώ, ώστε να καταστεί δυνατόν να δίνονται δάνεια με μικρότερο επιτόκιο.

Εξάλλου, όπως υποστηρίζουν, μέρος των χρημάτων αυτών θα διατεθούν και στην έρευνα για τη δημιουργία πιο οικονομικών αυτοκίνητων, ενώ θα καταστεί δυνατό να δοθούν κίνητρα στους καταναλωτές, ώστε να ανταλλάσσουν τα αυτοκίνητά τους με καινούρια, όταν δικά τους είναι παλαιότερα των 8 χρόνων.

Σημειώνεται ότι η Opel σκοπεύει να μειώσει την παραγωγή της έως το τέλος του χρόνου κατά 40.000 αυτοκίνητα. Το 2007 η Opel πούλησε 1,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Πάντως, το κεντρικό εργοστάσιο στο Ρίσελσχάιμ δεν κινδυνεύει.

Ιδιαίτερα ανήσυχοι είναι, όμως, οι εργαζόμενοι στη μονάδα του Μπόχουμ, όπου απασχολούνται 5.000 άτομα, καθώς και στο Άιζεναχ, όπου απασχολούνται 1.800 άτομα. Εκεί η παραγωγή, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, θα σταματήσει για δυο με τρεις εβδομάδες.

Από την εξέλιξη αυτή πλήττονται και τα θυγατρικά εργοστάσια στο Γκλίβιτσε της Πολωνίας, στο Έλσμερ Πορτ και στο Λούτον στην Αγγλία, καθώς και στη Σαραγόσα στην Ισπανία.

Πάντως, υπάρχουν και μερικές ευχάριστες εξελίξεις από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για παράδειγμα, η Volkswagen (VW) δεν προγραμματίζει, προς το παρόν, κανενός είδους περικοπές στην παραγωγή.

Εκπρόσωπος της μεγαλύτερης σε πωλήσεις ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας η οποία εδρεύει στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας και σχετικά πρόσφατα εξαγοράστηκε από την Πόρσε δήλωσε πως παρακολουθούν πολύ προσεκτικά την κατάσταση στην αγορά, διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή, κι αν χρειαστεί θα προσαρμοστούν αναλόγως.

Η θυγατρική πάντως της VW, η Seat δήλωσε την προηγούμενη εβδομάδα πως θα περικόψει κατά 5% την παραγωγή της. Τέλος, πολύ καλά φαίνεται να τα πηγαίνει η Audi, η οποία το Σεπτέμβριο κατέγραψε αύξηση του τζίρου της κατά 12,3%.
Πηγή: skai.gr