Είναι τόσο κακός ο διάλογος στη διαφήμιση;

Μία ασφαλιστική εταιρία αποφασίζει να τρολάρει τη μεγαλύτερή της ανταγωνίστρια. 
Κλέβει και μοντάρει το διαφημιστικό της υλικό.
Βάζει τον πρωταγωνιστή του τηλεοπτικού σποτ, έναν πρόεδρο ποδοσφαιρικής ομάδας, να συνομιλεί με τον Lionel Richie. Σιγή. Η ανταγωνίστρια δεν ασχολείται με την παρωδία.Αλλά η μικρότερη εταιρία ξαναχτυπά με μία καταχώρηση σε κυριακάτικη εφημερίδα. 
«Καλωσήρθες Anytime. Σοβαρά τώρα», γράφει με μεγάλα, bold, γράμματα. Αυτή τη φορά, η Hellas Direct συγχαίρει την Anytime Online που αποφάσισε να υιοθετήσει το τρίμηνο συμβόλαιο. Υπενθυμίζει, ωστόσο, ότι το έχουν ήδη κάνει τουλάχιστον δέκα ακόμη ελληνικές εταιρίες...Κλείνει με μία ευχή:«Σου ευχόμαστε το 2018 να είναι μία χρονιά με ακόμη μεγαλύτερες αλλαγές».
Η διαφήμιση έχει πολύ σαρκασμό και μπόλικο κείμενο, σε σχέση με τις ολοσέλιδες καταχωρήσεις που έχουμε συνηθίσει. Έχει λευκό φόντο και μία κάπως ξεπερασμένη γραμματοσειρά. Το design θυμίζει 1980’s. Ναι, γιατί από εκεί είναι βγαλμένο. 

Το καλοκαίρι του 1981 η IBM παρουσίασε το πρώτο της laptop. Δέχθηκε επίθεση από μία μικρή, σχετικά άγνωστη εταιρία τεχνολογίας, την Apple! Η εταιρία του Στιβ Τζομπς δημοσίευσε μία διαφήμιση, με αρκετό κείμενο σε λευκό φόντο, εκφράζοντας έναν «ειλικρινή» ενθουσιασμό και καλωσορίζοντας την IBM στον συναρπαστικό κόσμο των τεχνολογιών. Η τότε μικρή Apple προκάλεσε ένα γίγαντα. Και σήμερα πόσοι από εσάς έχετε μία συσκευή της IBM; 
Αυτό το μήνυμα θέλει να περάσει η Hellas Direct με μία πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα διαφημιστική καμπάνια. Δε συνηθίζεται να ανοίγει διάλογο με μία αντίζηλό της μία εταιρία στη χώρα μας. Πόσο μάλλον να «κλέβει» και να μοντάρει το τηλεοπτικό σποτάκι της. Στην πραγματικότητα, δεν είναι σαφές κατά πόσο κάτι τέτοιο συμβαδίζει με τα 26 άρθρα του ελληνικού κώδικα διαφήμισης – επικοινωνίας. 

Όπως και να έχει, αυτό που προσπαθεί να κάνει η Hellas Direct, που ιδρύθηκε το 2012 για να φέρει την αλλαγή στην ασφαλιστική αγορά αυτοκινήτων, είναι να φέρει από το εξωτερικό τον υγιή, διασκεδαστικό διάλογο ανάμεσα στις εταιρίες. 

Η CocaCola και η Pepsi άρχισαν να κονταροχτυπιούνται στις αρχές του 20ού αιώνα! Συνεχίζουν μέχρι σήμερα. 
Πριν από λίγες μέρες, το βρετανικό Burger King χάρισε στη μεγάλη του αντίζηλο, τα McDonald’s, το «δώρο της φωτιάς» - ένα γκριλ! «Για να μάθουν ποια ακριβώς είναι η γεύση των μπέργκερ στο γκριλ», όπως σχολίασε με  βρετανικό χιούμορ διευθυντής μάρκετινγκ του Burger King. 
Εξίσου διασκεδαστική είναι η μάχη που διεξάγεται στη Γερμανία, ανάμεσα στην Audi και την BMW. Η περίφημη «κόντρα των διαφημιστικών πινακίδων» άρχισε με μία διαφήμιση του νέου Α4 και την ατάκα: «Your move, BMW». Έκλεισε με ένα ζέπελιν.

Τι κοινό έχουν όλες αυτές οι εταιρίες; Εστιάζουν στον καταναλωτή και τις ανάγκες του. Κάθε επίθεση στην αντίζηλο εταιρία είναι μία πρόκληση που τελικά κρατά τους εργαζόμενους (το μάρκετινγκ σίγουρα) σε εγρήγορση, την ποιότητα σε καλά επίπεδα και τον ανταγωνισμό στα ύψη. Ποιος κερδίζει τελικά; Ο καταναλωτής. 

Πηγή: skai.gr