Διόδια

Σε εξέλιξη η μεγάλη επιστροφή μετά το Πάσχα: Αυξημένη κίνηση στην Αθηνών-Κορίνθου και χαμηλές ταχύτητες από τα διόδια του Ισθμού μέχρι τους Αγίους Θεοδώρους

Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα τόσο το προσωπικό όσο και τα μέσα της Ελληνικής Αστυνομίας για την επιστροφή των εκδρομέων

Κλείσιμο

Στην Αράχωβα με το νέο Subaru Levorg

Αδύνατο να αντισταθεί κανείς σε μια σύντομη απόδραση σε έναν από τους πιο αγαπημένους χειμερινούς προορισμούς της Ελλάδας, όταν στο γκαράζ της «Καθημερινής» βρίσκεται σταθμευμένο το νέο Subaru Levorg.

 Ειδικά αν αυτή η διαδρομή περιλαμβάνει «εμπόδια», που το οικογενειακό station wagon με το σύστημα Symmetrical All-Wheel Drive είναι έτοιμο να τα προσπεράσει με ιδιαίτερη ευκολία και ασφάλεια. Το νέο Subaru Levorg βασίζεται στο δοκιμασμένο πλαίσιο του WRX STI, κάτι που αυτομάτως συνεπάγεται σπορ οδηγικό χαρακτήρα.

Αρχικά να εξηγήσουμε ότι η λέξη Levorg προέρχεται από τον συνδυασμό των λέξεων LEegacy, reVOlution και touRinG. Mπορεί να κατηγοριοποιηθεί κάπου ανάμεσα από το Legacy και το Impreza και το μήκος του είναι 4,69 μέτρα. Η πρακτικότητα και η άνεση είναι ένα από τα δυνατά ατού του μοντέλου, αφού το πολυτελές εσωτερικό του φιλοξενεί άνετα 5 ενήλικες και ο χώρος αποσκευών είναι 522 λίτρα. Οταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν (ρυθμίζονται και στην επιθυμητή κλίση), τότε η τιμή σκαρφαλώνει στα 1.446 λίτρα. Εκτός από τα συστήματα ασφάλειας, το Levorg έρχεται στάνταρ με το σύστημα πολυμέσων STARLINK και με έγχρωμη οθόνη αφής 6,2 ιντσών.

Οταν μιλήσει κάποιος για την επιβλητική του σιλουέτα, δεν μπορεί να αφήσει απ’ έξω τον μεγάλο αεραγωγό επάνω στο καπό, ο οποίος προσφέρει επιθετικό look, αλλά είναι και υπεύθυνος για την ψύξη του τετρακύλινδρου 1.600 κυβικών εκατοστών turbo boxer των 170 ίππων. Η ροπή του είναι 250 Nm και μοιράζεται μέσω του «έξυπνου» συστήματος τετρακίνησης και στους τέσσερις τροχούς. Αναλυτικότερα, το Symmetrical All-Wheel Drive, που αναφέραμε και στην αρχή, κατανέμει τη ροπή 60/40 εμπρός/πίσω σε κανονικές συνθήκες, ενώ μπορεί να στείλει έως και το 99% σε έναν άξονα. Το σύστημα αυτό μας φάνηκε αρκετά χρήσιμο για να αντιμετωπίσουμε εύκολα τους χιονισμένους δρόμους μετά την Αράχωβα, ενώ δεν χρειάστηκε να... κουραστούμε με τη χειροκίνητη επιλογή ταχυτήτων, αφού το αυτοκίνητο δοκιμής εξοπλίζεται με το αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης Lineartronic CVT.

Το Levorg θέτει υψηλά στάνταρτ όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά, μιας και τα κρατήματα σε διαδρομή με συνεχόμενες κλειστές στροφές ήταν υποδειγματικά. Το επίπεδο πρόσφυσης των μεγάλων ελαστικών 225/45/18 είναι υψηλό, οι κλίσεις αμαξώματος (1.551 κιλά) είναι μηδαμινές και το τιμόνι είναι άμεσο, δίνοντας την καλύτερη πληροφόρηση στον οδηγό.

Παρά τις μεγάλες απαιτήσεις μας, ο 1.6 DIT δεν άφησε περιθώρια αρνητικών σχολίων. Με κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ, η βελόνα ανέβαινε επικίνδυνα και είναι πολύ εύκολο να παρασυρθεί κανείς από τον... γλυκό πειρασμό. Από την άλλη, η μέση κατανάλωση κατά την οδήγησή μας φλέρταρε με τα 9 λίτρα/100 χλμ., 170 ίπποι είναι αυτοί άλλωστε!

Η Subaru κρατάει σταθερά τις αξίες που την κάνουν να διαφέρει από τις υπόλοιπες μάρκες. Ετσι, για ακόμα μία φορά προσφέρει ένα πλήρες –και κάτι παραπάνω– πακέτο ενός σπορ station wagon μοντέλου με 1.6 turbo κινητήρα 170 ίππων, το οποίο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT και σύστημα τετρακίνησης. Η τιμή του ξεκινάει από τα 38.190 ευρώ για την έκδοση 1.6 GT-ES, ενώ η GT-S ES από τα 46.500. Τέλος, η κορυφαία έκδοση GT-S ES NAVI προσφέρεται στην τιμή των 49.500 ευρώ.

Νέο Volvo V90, ένα premium station wagon

Το νέο Volvo V90 είναι το τρίτο μέλος της κορυφαίας Σειράς 90 της Volvo. Πρόκειται για ένα luxury wagon που προστίθεται στα ήδη πολύ επιτυχημένα XC90 και S90, διαθέτοντας κοινή οπτική ταυτότητα με αυτά, προσφέροντας την ίδια απαράμιλλη αίσθηση πολυτέλειας. Με το λανσάρισμα του νέου Volvo V90 οι Σουηδοί ανέβασαν την κατηγορία των premium wagons σε πρωτόγνωρα επίπεδα, θέτοντας νέα standards στον τομέα της αισθητικής, των υλικών και του φινιρίσματος, χωρίς να κάνουν τον παραμικρό συμβιβασμό όσον αφορά την πρακτικότητα, που αποτελεί σήμα κατατεθέν κάθε wagon μοντέλου.Το νέο V90, όπως και τα προηγούμενα δύο μοντέλα της γκάμας των «90», βασίζεται στη νέα Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (Scalable Product Architecture – SPA).

Αν κάτι χαρακτηρίζει τη Σειρά 90, αυτό είναι η κορυφαία τεχνολογία. Στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου περιλαμβάνεται το Pilot Assist, προσδίδοντας δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης. Συνυπάρχει με τα πλέον προηγμένα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας στον κόσμο που περιλαμβάνουν έως και ανίχνευση μεγάλων ζώων με αυτόματη πέδηση, ενώ το Apple CarPlay προσφέρει ξεχωριστή εμπειρία όσον αφορά τη συνδεσιμότητα. Παράλληλα, στον τομέα των κινητήριων συστημάτων, το νέο V90 διαθέτει τους γνώριμους από τα XC90 και S90 κινητήρες και κιβώτιο ταχυτήτων, ό,τι πιο hi-tech υπάρχει σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Στην κορυφή, βρίσκεται η T8 Twin Engine plug-in υβριδική έκδοση, η οποία προσφέρει ισχύ περίπου 410 ίππων, ενώ η αυτονομία αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση θα είναι σχεδόν 50 χιλιόμετρα. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων. Επιπρόσθετα, στον βασικό εξοπλισμό ανήκει το πακέτο City Safety (ανίχνευση/αυτόματο φρενάρισμα για αποφυγή οχημάτων, πεζών, δικυκλιστών ή ποδηλατών, μεγάλων ζώων, αντίθετα ερχόμενων οχημάτων σε διασταυρώσεις κ.λπ. χωρίς περιορισμό ταχύτητας, μέρα και νύχτα) και σύστημα αποφυγής εκτροπής από τον δρόμο. Ακόμα, Pilot Assist, το οποίο συμπεριλαμβάνει Adaptive Cruise Control και Distance Alert και επίσης Lane Keeping Aid, Lane Departure Warning και πολλά άλλα. Αξίζει ακόμα να αναφερθεί το Sensus (κεντρική οθόνη αφής 9΄΄, ψηφιακός πίνακας οργάνων, ηχοσύστημα με 10 ηχεία, Bluetooth, Internet Browsing, Keyless Start κ.λπ.) καθώς και αυτόματος διζωνικός κλιματισμός και φυσικά όλα όσα θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ σε ένα σύγχρονο premium μοντέλο αυτής της κατηγορίας.
Πηγή: skai.gr