Με προηγμένη τεχνολογία το νέο Mokka X




ΑΠΟΣΤΟΛΗ - ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ Η πρώτη γενιά Mokka έχει ήδη ξεπεράσει τις 600.000 παραγγελίες από το 2012 που λανσαρίστηκε. Η κομψότητα, η γκάμα των κινητήρων σε συνδυασμό με τον περιπετειώδη χαρακτήρα, τις επιλογές συνδεσιμότητας και τις προηγμένες τεχνολογίες το ανέδειξαν σε ένα από τα πιο δημοφιλή οχήματα της κατηγορίας του σε όλη την Ευρώπη.

Εύλογα η Opel αποφάσισε να διατηρήσει όλα τα ατού του προηγούμενου Mokka στη φάση εξέλιξης του νέου Opel Mokka X, προσθέτοντας μερικές έξυπνες πινελιές που κάνουν το bestseller ακόμα πιο επιθυμητό.

Το νέο εξωτερικό του Opel Mokka X δηλώνει μια τολμηρή προσωπικότητα. Η νέα εμφάνιση του εμπρός τμήματος είναι εναρμονισμένη με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel με στοιχεία όπως η οριζόντια εμπρός μάσκα σε σχήμα φτερού και η δυναμική σχεδίαση φώτων ημέρας LED σε σχήμα διπλού φτερού. Αντίστοιχα, στο πίσω τμήμα υπάρχει και εκεί ένα στοιχείο διπλού φτερού στα πίσω φώτα και προαιρετικά διατίθενται με τεχνολογία LED.

Ανανεωμένη καμπίνα

Η καμπίνα του Opel Mokka X είναι πλήρως ανανεωμένη. Το νέο ταμπλό οργάνων υιοθετεί οριζόντια διάταξη στοιχείων με κύρια χαρακτηριστικά την απλότητα, αισθητική καθαρότητα και κατασκευαστική ακρίβεια και αρτιότητα. Η κεντρική κονσόλα είναι πλήρως ανασχεδιασμένη γύρω από τις οθόνες αφής 7 και 8 ιντσών των συστημάτων infotainment νέας γενιάς. Εντυπωσιακή, με φινέτσα και κομψή, σχεδιαστική λιτότητα με λιγότερους διακόπτες – πολλές από τις λειτουργίες ελέγχονται τώρα από «capacitive» οθόνες αφής. Επιπλέον, η κεντρική οθόνη πληροφοριών προσφέρει βελτιωμένη αναγνωσιμότητα χάρη στις νέες 3,5΄΄ μονόχρωμες και 4.2΄΄ έγχρωμες οθόνες με λευκό φωτισμό LCD.

Το συμπαγές SUV διατίθεται προαιρετικά με ένα ευφυές, προσαρμοζόμενο σύστημα τετρακίνησης που βοήθησε τον προκάτοχό του να κερδίσει δύο βραβεία All-wheel Drive Car of the Year στη Γερμανία. Χάρη σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, πολύδισκο συμπλέκτη, το σύστημα κατανέμει ομαλά την ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα από 100:0 έως 50:50, ενώ σε συνήθη καθημερινή χρήση λειτουργεί σαν ένα οικονομικό FWD αυτοκίνητο.

Το Αll-Wheel Drive σύστημα διατίθεται σε συνδυασμό με τον βενζινοκινητήρα 1.4 με 140 ίππους (μεικτός κύκλος 6,5 lt/100 km, εκπομπές CO2 152 g/km) και τον διακεκριμένο 1.6 CDTI με 136 ίππους (μεικτός κύκλος 4,7 lt/100 km, 124 g/km CO2). Και στις δύο περιπτώσεις συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο. H τετρακίνητη έκδοση με εξάρι αυτόματο κιβώτιο έρχεται με τον κινητήρα 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo των 152 ίππων (μεικτός κύκλος 6,5 lt/100 km και 150 g/km CO2) που έκανε το ντεμπούτο του στο νέο Opel Astra.

Κατά τη διάρκεια εξέλιξης του Opel MOKKA X, οι μηχανικοί ακολούθησαν και πάλι τη στρατηγική της Opel να κάνει τις καινοτόμες τεχνολογίες προσιτές στο ευρύ κοινό, που μεταξύ άλλων είναι οι προβολείς Adaptive Forward Lighting με πλήρη λειτουργικότητα LED και η εμπρός κάμερα Opel Eye. Επίσης, το Opel MOKKA X θα διατίθεται με όλες τις υπηρεσίες Opel OnStar από το λανσάρισμά του. Στην Ελλάδα, η υπηρεσία Opel OnStar θα είναι διαθέσιμη από το φθινόπωρο.

BMW 740e iPerformance, το υβριδικό που εκπλήσσει

Η τεχνολογία του συστήματος οδήγησης BMW eDrive που εξελίχθηκε για τα μοντέλα BMW i έφτασε στη νέα BMW Σειρά 7 με τη μορφή τριών plug-in υβριδικών πολυτελών sedans. Μία από αυτή είχε την ευκαιρία να έχει στο γκαράζ της η «Κ» και είναι η BMW 740e iPerformance. Η ισχύς προέρχεται από έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα τελευταίας γενιάς με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα. Και οι δύο μαζί παράγουν 326 ίππους και 500 Nm ροπής. Αναλυτικότερα, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 258 ίππους και 400 Nm ροπής μόλις από τις 1.550 rpm, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας των 113 ίππων και 250 Nm προσφέρει στο σύνολο μια εκρηκτική επιτάχυνση. Η άμεση απόκριση σε κάθε κίνηση του γκαζιού και η σταθερά υψηλή ροπή επιτρέπουν στην BMW 740e iPerformance να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 5,4 sec.

Η νέα BMW 740e iPerformance πετυχαίνει μέση κατανάλωση περίπου 2,0 lt/100 km και εκπομπές CO2 45g/km. Η υβριδική 7άρα λειτουργεί ως τετρακίνητη και αυτό χάρη στο ευφυές σύστημα τετρακίνησης που κατανέμει τη συνδυασμένη ισχύ του κινητήρα καύσης και του ηλεκτροκινητήρα μόνιμα και ανάλογα με τις απαιτήσεις στους εμπρός και πίσω τροχούς.

Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το μπουτόν eDrive στην κεντρική κονσόλα για να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης. Στην υβριδική λειτουργία AUTO eDRIVE, η διαχείριση ενέργειας εξασφαλίζει τη συνεργασία κινητήρα καύσης και ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη απόδοση και επιδόσεις. Η στρατηγική λειτουργίας έχει την ηλεκτροκίνηση ως προεπιλογή στις χαμηλές και μέτριες στροφές ώστε να αξιοποιούνται τα πλεονεκτήματα των τοπικά μηδενικών ρύπων στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό. Ο κινητήρας καύσης ενεργοποιείται μόνο σε ταχύτητες από 80 km/h ή σε έντονη επιτάχυνση.

Ο οδηγός μπορεί να αλλάξει σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία MAX eDRIVE πιέζοντας ένα μπουτόν. Σε αυτή τη ρύθμιση, το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, αν και ο κινητήρας καύσης μπορεί να ενεργοποιείται οποιαδήποτε στιγμή πιέζοντας τέρμα το γκάζι μέσω του kickdown. Στη ρύθμιση MAX eDRIVE, οι εκδόσεις BMW iPerformance της νέας BMW Σειράς 7 έχουν τελική ταχύτητα με ηλεκτρική λειτουργία 140 km/h. Η ρύθμιση Ελέγχου Μπαταρίας (Battery Control) επιτρέπει τη μηχανική φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης. Ο οδηγός μπορεί να εισάγει μία επιθυμητή τιμή μεταξύ 30 και 100% της μέγιστης φόρτισης, η οποία στη συνέχεια θα είναι διαθέσιμη για πλήρως ηλεκτρική οδήγηση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Για παράδειγμα, το επίπεδο ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να διατηρείται ή ακόμα και να αυξάνεται στον αυτοκινητόδρομο ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια για οδήγηση μηδενικών ρύπων στην πόλη.

Η εξέχουσα εμπειρία της εταιρείας στον τομέα των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης αντανακλάται όχι μόνο στις εξαιρετικές επιδόσεις των ηλεκτροκινητήρων και τις μπαταρίες υψηλής τάσης αλλά και στις αποδοτικές μεθόδους παραγωγής. Με ένα ευφυές αρθρωτό σύστημα για την τεχνολογία eDrive και μία ευέλικτη φιλοσοφία παραγωγής το BMW Group ανταποκρίνεται γρήγορα και με ακρίβεια στις απαιτήσεις των πελατών από όλο τον κόσμο.
Πηγή: Πηγή Καθημερινή