Κλείσιμο

Πανευρωπαϊκή ρυθμιστική αρχή για την αποφυγή ενός νέου Dieselgate

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός πανευρωπαϊκού ρυθμιστή προκειμένου να αποτρέψει μια επανάληψη του σκανδάλου εκπομπών της Volkswagen, εάν οι κανόνες δοκιμών που θα παρουσιαστούν αποδειχτούν ανεπαρκείς, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα EurActiv.com

Η Επιτροπή θα παρουσιάσει μια πρώτη πρόταση η οποία θα περιγράφει τη μελλοντική στρατηγική της ΕΕ για μείωση των εκπομπών στις μεταφορές. Η Επιτροπή πρόκειται επίσης να παρουσιάσει σύντομα σχέδιο του κανονισμού τον κανονισμό «Effort Sharing», o οποίος θέτει στόχους εκπομπών για τα κράτη μέλη σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών.

Οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το ένα πέμπτο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της ΕΕ, ποσοστό το οποίο πρέπει να μειωθεί προκειμένου να ανταποκριθεί το μπλοκ στις κλιματικές δεσμεύσεις του.

Η Volkswagen «πείραξε» τις δοκιμές για το οξείδιο του αζώτου,γεγονός που αποκαλύφτηκε από την αμερικανική ρυθμιστική αρχή Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος. Οι κινητήρες ήταν προγραμματισμένοι να ελέγχουν τις εκπομπές NOx μόνο σε εργαστηριακό έλεγχο. Σε πραγματικές συνθήκες τα αυτοκίνητα εξέπεμπαν έως και 40 φορές περισσότερο από το επιβλαβές αέριο.

Η Επίτροπος Μεταφορών Violeta Bulc δήλωσε στη EurActiv.com ότι οι δοκιμές για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων θα πρέπει να ενισχυθούν μετά το σκάνδαλο Dieselgate. Οι δοκιμές θα ακολουθούν τα πρότυπα της ΕΕ τα οποία θα τεθούν σε ισχύ το 2021.

«Έχουμε κάνει κάποια πολύ συγκεκριμένα βήματα μετά το σκάνδαλο», δήλωσε η Bulc.

«Έχουμε πλέον νέες διαδικασίες δοκιμών που έχουν επιβεβαιωθεί. Φέρνουν πιο κοντά τις εργαστηριακές δοκιμές με την οδική δοκιμή.»

Αλλά σε αντίθεση με την EPA, ένα κεντρικό σώμα με ανεξάρτητους πόρους, οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να είναι υπεύθυνες για τη διαχείρηση των δοκιμών. Ένα αυτοκίνητο θα πιστοποιείται ως συμμορφωμένο με τους κανόνες σε ένα κράτος μέλος και θα μπορεί να πωληθεί οπουδήποτε στην ΕΕ.

Η πρώην διευθύντρια της EPA, η γυναίκα πίσω από το σύστημα επιβολής που παγίδευσε τη VW, δήλωσε ότι μόνο ένας πανευρωπαϊκός επόπτης θα μπορούσε να αποτρέψει ένα ακόμα Dieselgate. Η Margo Oge έχει μοιραστεί την ιδέα αυτή με αξιωματούχους της Επιτροπής.

Η Επίτροπος Bulc διαφώνησε, αλλά δεν απέκλεισε τη δημιουργία ενός κεντρικού ρυθμιστή στο μέλλον.

Η Volkswagen θα δαπανήσει έως και 13,2 δισεκατομμύρια ευρώ για τη διευθέτηση αγωγών καταναλωτών των ΗΠΑ και κυβερνητικών ισχυρισμών, αλλά έχει γλιτώσει πρόστιμα από τη γερμανική κυβέρνηση.

Η δημόσια διαβούλευση για τα νέα πρότυπα CO2 της ΕΕ για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά μετά το 2020 άνοιξε στις 20/7. Η νομοθεσία αναμένεται να ακολουθήσει το επόμενο έτος.

Η Επιτροπή έχει δηλώσει ότι θα προτείνει πρότυπα CΟ2 για τα φορτηγά πριν από τη λήξη της θητείας της το 2019.

Η ανακοίνωση παρουσιάζει ένα μη δεσμευτικό «όραμα» ένος τομέα μεταφορών μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050.

Προωθεί εναλλακτικές λύσεις όπως το car-sharing, καθώς και τρόπους για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Η στρατηγική απαιτεί μια κλιμάκωση των εναλλακτικών πηγών ενέργειας με χαμηλές εκπομπές άνθρακα, όπως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η ηλεκτροδότηση. Υποδομές για τέτοιες εναλλακτικές λύσεις έχουν επίσης προγραμματιστεί να εγκατασταθούν, με την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει επιφορτιστεί με την ανάπτυξη μηχανισμών στο πλαίσιο του Σχεδίου Γιούνκερ, για παράδειγμα να βοηθήσει πόλεις να αγοράσουν ηλεκτρικά λεωφορεία, και να τονώσουν την καινοτομία.

Πηγή:  euractiv.gr Μετάφραση Άρια Κούτρα


Πηγή: skai.gr