Το σύστημα 4κίνησης 4MOTION λειτουργεί με τη βοήθεια ενός συνεκτικού συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς, που ρυθμίζει τη ροπή στους τροχούς. Σε νορμάλ συνθήκες οδήγησης, η κίνηση μεταδίδεται μόνον στους εμπρός τροχούς, γεγονός που συμβάλλει στον περιορισμό της κατανάλωσης. Μόλις το σύστημα διαγνώσει τον κίνδυνο απώλειας πρόσφυσης, εμπλέκει αυτόματα και σε κλάσματα του δευτερόλεπτο, και τους τροχούς του πίσω άξονα. Σε συνεργασία με το συνεκτικό συμπλέκτη Haldex που λειτουργεί σαν μεσαίο διαφορικό, τα ηλεκτρονικά διαφορικά (electronic differential locks/EDL) που ενσωματώνονται στο σύστημα του ESP ενεργούν σαν οριζόντια διαφορικά για τον κάθε άξονα, κλειδώνοντας έτσι την κίνηση για κάθε τροχό ξεχωριστά. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το νέο και ειδικά εξελιγμένο για το ΝέοTiguan σύστημα 4MOTION Active Control – που περιλαμβάνει έναν επιλογέα για τέσσερα διαφορετικά προγράμματα-προφίλ οδήγησης που είναι τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα με τις πληροφορίες να εμφανίζονται μέσω αναδυόμενων μενού στην οθόνη του Infotainment. Όταν ο οδηγός γυρίσει το διακόπτη προς τα αριστερά, μπορεί να ενεργοποιήσει ένα από τα δύο προγράμματα : “Onroad” ή “Snow”. Όταν τον στρέψει προς τα δεξιά, μπορεί να επιλέξει ένα από τα δύο προγράμματα οδήγησης εκτός δρόμου : «Offroad» (αυτόματη λειτουργία παραμέτρων για οδήγηση εκτός δρόμου), ή «Offroad Individual» (παραμετροποιημένες ρυθμίσεις). Όταν το αυτοκίνητο κινείται εκτός δρόμου, το 4MOTION Active Control δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει σε δευτερόλεπτα τον τρόπο υποβοήθησης της κίνησης, περιστρέφοντας απλά τον διακόπτη στην επιλογή Offroad. Κατά τον ίδιο τρόπο λειτουργεί και το πρόγραμμα «Snow» που βελτιώνει θεαματικά τα επίπεδα ασφαλούς κίνησης σε συνθήκες οδήγησης σε χιονισμένο οδόστρωμα.
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.