Νέοι κανονισμοί ελαστικών στην πρεμιέρα της F1

Με νέα δεδομένα, όσον αφορά τους κανονισμούς για τα ελαστικά,  ξεκινά την Κυριακή 20 Μαρτίου ο «Βασιλιάς» του μηχανοκίνητου αθλητισμού, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1. Στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, στην πίστα της Μελβούρνης στην  Αυστραλία, θα εφαρμοστούν οι νέοι κανονισμούς ελαστικών, που συγκαταλέγονται στους πιο καινοτόμους της πρόσφατης ιστορίας. Οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα περισσότερων επιλογών όσον αφορά τα ελαστικά και αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε διαφοροποιήσεις και τουλάχιστον 2 pit stop ανά αγώνα. 
Σύμφωνα με τον αγωνιστικό  διευθυντή  της PirellI Paul Hembery:  
 «Έχουν γίνει πολύ μεγάλες αλλαγές όσον αφορά στους κανονισμούς των ελαστικών σε σχέση με το 2015. Περιμένουμε λοιπόν οι επιλογές στρατηγικής να έχουν αντίστοιχα μεταβληθεί όχι μόνο όσον αφορά στις ομάδες αλλά και στον κάθε οδηγό ξεχωριστά. Στην πραγματικότητα οι επιλογές στρατηγικής για το Άλμπερτ Παρκ ξεκίνησαν από πέρυσι όταν κάθε ομάδα επέλεξε τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσει. Όμως μόνο πριν λίγες μέρες αποκάλυψε ο καθένας την επιλογή του, σαν ένα παιχνίδι πόκερ. Την Κυριακή το απόγευμα, στη Μελβούρνη θα φανεί ποιος έκανε τις σωστές επιλογές».

Ειδικότερα οι ομάδες έχουν επιλέξει για τον συγκεκριμένο αγώνα τρεις γόμμες ελαστικών της  Pirelli: 
•Λευκή, μέση: Δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και είναι μια από τις πιο εύκολες στη διαχείριση γόμες της γκάμας. 
•Κίτρινη, μαλακή: Δουλεύει σε πιο υψηλές θερμοκρασίες και το δυνατό της σημείο είναι η απόδοση. 
•Κόκκινη, πολύ μαλακή: Δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες, είναι γρήγορη και έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής. 

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της πίστας της Μελβούρνης είναι: 
•Η διαδρομή στο Άλμπερτ Παρκ αποτελείται από δημόσιους δρόμους έτσι στην αρχή του τριημέρου η πίστα είναι σκονισμένη και η αγωνιστική γραμμή δεν έχει στρωθεί με γόμα (green). 
•Κυρίαρχο ρόλο παίζει η επιτάχυνση και το φρενάρισμα: Οι διαμήκεις δυνάμεις που ασκούνται είναι μεγαλύτερες από τις πλευρικές. 
•Υπάρχουν πολλές αργές στροφές οπότε δίνεται έμφαση στη μηχανική πρόσφυση και στα υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης. 
•Η στροφή 8 (δεξιά) είναι γρήγορη όπως και η παρατεταμένη αριστερή στροφή μεταξύ των κερκίδων Clark και White. 
•Το πίσω αριστερά ελαστικό ταλαιπωρείται περισσότερο και αυτό πρέπει να προσέχουν οι οδηγοί. 
•Ο καιρός είναι πάντα απρόβλεπτος: Έχουμε δει από λιακάδα μέχρι καταιγίδες στο παρελθόν. 
•Η άσφαλτος είναι σχετικά λεία οπότε η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης είναι σχετικά χαμηλές. 

Στο φετινό πρωτάθλημα θα συμμετάσχουν έντεκα ομάδες με τους αντίστοιχους οδηγούς:


Mercedes (Lewis Hamilton- Nico Rosberg) 
Ferrari (Sebastian Vettel- Kimi Raikkonen) 
Williams (Valtteri Bottas- Felipe Massa)
Red Bull (Daniel Ricciardo- Daniil Kvyat)
Force India (Nico Hulkenberg -Sergio Perez)  
Renault (Kevin Magnussen - Jolyon Palmer)
Toro Rosso (Carlos Sainz Jnr -Max Verstappen)
Sauber (Felipe Nasr- Marcus Ericsson)
McLaren (Fernando Alonso- Jenson Button)
Manor (Pascal Wehrlein - Rio Haryanto)
Haas (Romain Grsjean - Esteban Gutierrez)
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης