Δοκιμή Suzuki Burgman AN 650Z abs executive

Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα σκούτερ του πλανήτη. Αυτό είναι γνωστό. Απευθύνεται σε ένα κοινό υψηλής οικονομικής επιφάνειας, αφού κοστίζει 10 χιλιάδες ευρώ, μια τιμή που δεν είναι καθόλου άσχημη πάντως σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Το Burgman 650 είναι ένα σκούτερ που θέλει να κάνει μεγάλες διαδρομές και να προσφέρει πλουσιοπάροχα, χωρίς τσιγκουνιές αξίες όπως άνεση, ευχαρίστηση στην οδήγηση, διάνυση μεγάλων διαδρομών. Αλλά και σε καθημερινή χρήση εντός πόλης χωρίς να κουράζει


Το Suzuki Burgman 650 ΑΒS Executive είναι κατασκευασμένο στην Ιαπωνία, είναι “Made in Japan”, μια ετικέτα που έχει καταστεί σπάνια πλέον στα δίτροχα και όχι μόνον, αποτελώντας σαφώς παράσημο για οποιοδήποτε προϊόν. οι σχεδιαστές της Suzuki διατήρησαν την θέση οδήγησης “πάνω στο σκούτερ” για να διατηρεί ο αναβάτης καλύτερο έλεγχο. Παράλληλα όμως η άνεση παραμένει υψηλή, αφού η σέλα είναι πλατιά και απολαυστική. Ο κορμός στέκει όρθιος τα χέρια ανεβαίνουν ψηλά για να φτάσουν το τιμόνι. Τα πόδια πατούν πάνω στα μαρσπιέ-δάπεδο που έχουν αρκετά μεγάλο πλάτος και ανοίγουν τα πόδια για να πατήσουν στο έδαφος. Το οπτικό πεδίο είναι καλό, παρότι παρεμβάλεται η ζελατίνα, αφού είναι καλής ποιότητας και δεν παραμορφώνει τα είδωλα

Τετράχρονος κινητήρας, δικύλινδρος, σε σειρά με τους κυλίνδρους να είναι επικλινείς προς τα μπροστά, έτσι ώστε να υπάρξει χωροταξία, να γίνει πιο άκαμπτο το πλαίσιο και να κατανεμηθούν σωστότερα το βάρος, ειδικά στον μπροστινό τροχό. Ο κινητήρας είναι 638cc, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, με αντικραδασμικούς άξονες, έχει βελτιωμένο ψεκασμό (Suzuki PAIR), νέα ελατήρια βαλβίδων και ελατήρια πιστονιών και διαθέτει καταλύτη.

Μεγαλειώδεις οι διαστάσεις της σέλας. Διαθέτει μεγάλο μήκος και πλάτος και πολύ αφρώδες υλικό. Η μεγάλη πλάτη-μαξιλαράκι του αναβάτη ρυθμίζεται μπροστά-πίσω κατά 50mm, έτσι ώστε να ταιριάζει στον εκάστοτε σωματότυπο, χωρίς τη χρήση εργαλείων και παράλληλα ο αναβάτης να μπορεί να κοντράρει το σώμα του προς τα πίσω στηρίζοντάς το. Το ύψος της σέλας δεν είναι μεγάλο στα 750mm και θα βολέψει πλήθος αναστημάτων. Ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη με το γύρισμα του κλειδιού. Όταν ανοίγει στέκει όρθια βολεύοντας τη φόρτωση του αποθηκευτικού χώρου

Αλλαξε η χωροταξία του αποθηκευτικού χώρου (με επένδυση και φωτισμό για τη νύχτα), κάτω από τη σέλα, που έγινε πλέον 50 λίτρων (μειώθηκε κατά 6 λίτρα), αλλά συνεχίζει να χωράει δυο κράνη φουλφέις. Παράλληλα υπάρχουν κι άλλα τρία ντουλαπάκια κάτω και δίπλα από το τιμόνι, ένα εκ των οποίων έχει και παροχή ρεύματος

Η ροπή και η δύναμη του κινητήρα είναι σοφά μοιρασμένη σε όλη την κλίμακα των στροφών. Σε όποια ταχύτητα κι αν ανοίξεις το γκάζι, το θηρίο τινάζεται μπροστά, είτε στην χειροκίνητη ή στην αυτόματη απλή ή στην σπορ επιλογή της αυτόματης μετάδοσης. Μικρή είναι η διαφορά στις επιδόσεις της επιλογής Power και είναι περισσότερο για να βελτιώνεις τις ρεπρίζ και τις προσπεράσεις, τη στιγμή που τα κουμπιά στο αριστερό άκρο του τιμονιού θα μπορούσαν – αν όχι πιο μεγάλα – να απέχουν περισσότερο μεταξύ τους.
Με την απόκριση στο γκάζι να είναι γλυκιά και άμεση και το φρενάρισμα όμοια προοδευτικό στο κλείσιμο του γκαζιού η κίνηση στην πόλη γίνεται απολαυστική σε όποια ταχύτητα κι αν κινείσαι. Αρχοντιά και στην κίνηση της πόλης.

Τα πολλά κιλά που βρίσκονται κοντά στα 280 (!) δεν φαίνονται παρά μόνο όταν χρειαστεί να σπρώξεις το Burgman με τα χέρια στο ξεπαρκάρισμα. Είναι τόσο καλή η ποιότητα κύλισης του maxi scooter που τα κιλά του εξαφανίζονται πάνω από τα 20 km/h, τη στιγμή που η μικρή ακτίνα στροφής στα 4.870 mm– σε σχέση με την κατηγορία και το μεταξόνιο – του τιμονιού είναι ευπρόσδεκτη.

Χρήσιμη είναι η λυχνία ένδειξης οικονομικής λειτουργίας του κινητήρα που είναι πράσινη και ειδοποιεί τον αναβάτη για τη βέλτιστη και οικονομικότερη λειτουργία του, ειδικά όταν πέφτει η βελόνα που μετράει τη βενζίνη στο ντεπόζιτο και δεν βλέπεις βενζινάδικο στη διαδρομή σου

O μπροστινός τροχός του Burgman είναι 15 ιντσών, ο οπίσθιος 14? και τα ελαστικά είναι 120/70 και 160/60 αντίστοιχα. Τα δύο μπροστινά δισκόφρενα είναι 260mm με πλευστούς δίσκους και ο πίσω δίσκος είναι 250mm. Και οι τρεις δαγκάνες είναι δύο εμβόλων. To σύστημα ABS που χρησιμοποιούν διαθέτει μονάδα ελέγχου ελαφρύτερη κατά 55% από το προηγούμενο μοντέλο. Παράλληλα για ασφαλές παρκάρισμα του σκούτερ υπάρχει χειρόφρενο που έχει μεταφερθεί από την ποδιά στο αριστερό πλαϊνό καπάκι.

Όσο δύσκολο είναι το σκούτερ σε κάποιες περιπτώσεις μέσα στην πόλη, τόσο μεγαλειώδες είναι στον αυτοκινητόδρομο, που είναι απολαυστικό. Δεν θέλεις να κατέβεις από πάνω του και μόνο πάνω από τα 150 km/h θα δείξει μικρή ασάφεια στον μπροστινό του τροχό, κάτω από πίεση.
Το κράτημα είναι βελτιωμένο και το Burgman μπαίνει ενιαία, σαν ένα σώμα στην στροφή, ακόμα και με δυο άτομα. Η κατανάλωσή του στο ταξίδι καταγράφηκε στα 4,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα με ήρεμες περιστροφές του γκαζιού και ταχύτητες στα 120-140 km/h, κάτι που σημαίνει ότι το 15λιτρο ντεπόζιτο θα διαρκέσει για 320 περίπου χιλιόμετρα.

Πηγή: skai.gr