Mercedes E 200 Natural GasDrive:Αεριοκίνηση υψηλού επιπέδου

Ενώ οι περισσότεροι  χρήστες-οδηγοί αυτοκινήτων περιμένουν την επόμενη θεαματική κίνηση της αυτοκινητοβιομηχανίας που θα σηματοδοτήσει την οριστική επιλογή του καυσίμου με το οποίο θα κινούνται τα αυτοκίνητα στο μέλλον  υπάρχουν εταιρίες –ευτυχώς πολλές – που ήδη προτείνουν μοντέλα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα. Η πιο «γήινη» αν θέλετε πρόταση είναι αυτή του φυσικού αερίου του πλέον ανέξοδου όσον αφορά την εκμετάλλευση του καυσίμου. Και μπορεί στην Ελλάδα το φυσικό αέριο να το χρησιμοποιούν εκατομμύρια νοικοκυριά για θέρμανση κατά βάση και κάποια για οικιακή χρήση τον τελευταίο χρόνο ξεκίνησε η χρήση του και για την κίνηση των αυτοκινήτων –σε μικρό αριθμό βέβαια.
Είναι μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού οι αυτοκινητοβιομηχανίες που στο στόλο τους δεν διαθέτουν μοντέλα που να κινούνται και με φυσικό αέριο- σε συνδυασμό με  βενζίνη. Η πιο πρόσφατη έλευση αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο για την κίνηση του είναι η Mercedes E 200 «Natural Gas» Drive η οποία πέρα από τη σηματοδότηση του logo Natural Gas στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου δεν διαφέρει σε τίποτα με τις «συμβατικές» εκδόσεις του μοντέλου . Η διαφοροποίηση έχει να κάνει με το ζωτικό χώρο του πορτ μπαγκάζ  όπου λόγω της ύπαρξης των δεξαμενών, όπου αποθηκεύεται το  συμπιεσμένο φυσικό αέριο, που είναι τοποθετημένες η μία πίσω από την πλάτη του πίσω καθίσματος και οι άλλες δύο κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. έχουν αφαιρέσει  περίπου 140 λίτρα χώρου περιορίζοντα τον στα περίπου 400 λίτρα. Η συνολική χωρητικότητά τους φτάνει τα 121,5 lt ή 19,5 kg CNG και με αυτή ην ποσότητα η αυτονομία με χρήση μόνο του φυσικού αερίου είναι λίγο πάνω από τα 300 χλμ.  Σε αυτό ίσως να υπάρχει η απάντηση γιατί η Mercedes επέλεξε να εφοδιάσει το συγκριμένο μοντέλο  με φυσικό αέριο και όχι κάποιο ενδεχομένως πιο μικρής κατηγορίας. Ακριβώς γιατί η γερμανική μπερλίνα με την τοποθέτηση των δεξαμενών φυσικού αερίου θα επηρέαζε κατ΄ ελάχιστον τον ωφέλιμο αποθηκευτικό χώρο και κατά συνέπεια την άνεση του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό ο οδηγός μιας συμβατικής Ε δύσκολα θα καταλάβει ότι η οδηγεί την έκδοση «Natural Gas» και το μόνο που θα τον κάνει να υποψιαστεί είναι ότι στην ψηφιακή οθόνη θα παρατηρήσει να υπάρχουν ενδείξεις για την κατανάλωση του φυσικού αερίου αφού υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης για ποιο καύσιμο θέλει να επιλέξεις για την κίνηση της.  
Επίσης ο οδηγός μιας συμβατικής ε- 200 θα καταλάβει ότι η ισχύς του κινητήρα είναι μικρότερη αφού στην με πρώτη ο υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος κινητήρας  βενζίνης έχει ισχύ  184 ενώ στην δεύτερη 156 ίππους. 
Από πλευράς οδηγικής εμπειρίας με την  Ε-200 δεν αντιλαμβάνεσαι σημαντικές διαφορές μεταξύ της συμβατικής και της έκδοσης  CNG παρά μόνο  στις επιταχύνσεις αφού το μοντέλο είναι βαρύτερο –λόγω των δεξαμενών φυσικού αερίου- και πιο «αργό» λόγω της  ύπαρξης του αυτόματου κιβώτιου 7G-Tronic Plus. Εκεί που ο δηγός θα δεί τη μεγάλη διαφορά είναι στο κόστος χρήσης αφού η Mercedes E 200 «Natural Gas» Drive σε ιδανικές συνθήκες χρειάζεται να καταναλώσει 4,3 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χλμ. ή με τις σημερινές τιμές περίπου 5 ευρώ, ενώ με «βαρύ» πόδι στο γκάζι η κατανάλωση κυμαίνεται στα 8 κιλά ανά 100 χλμ. ή περίπου 7,5 ευρώ. Σε αυτό προσθέστε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο έχει μειωμένες κατά 20% εκπομπές CO2 οπότε έχετε και την ηθική ικανοποίηση ότι μετακινείστε για περίπου 1200 χλμ. –συνδυαστικά βενζίνη και φυσικό αέριο- άνετα, οικονομικά, με  ασφάλεια και χωρίς να ρυπαίνεται το περιβάλλον.
Με τιμή αγοράς €54.900 (με απόσυρση) ο υποψήφιος αγοραστής εκτός όλων των άλλων θα πρέπει να έχει και αυξημένη οικολογική συνείδηση για να δικαιολογήσει απόλυτα την επιλογή του και το λίγο αυξημένο κόστος αγοράς και να αισιοδοξεί ότι πολύ σύντομα θα έχει τη δυνατότητα να εξασφαλίζει τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου με φυσικό αέριο σε όλη την ελληνική επικράτεια για να μην αναγκάζεται να κάνει χρήση  της βενζίνης παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης