Νέο Audi TT : Άλλης διάστασης σπορ οδήγηση

Με καταιγιστικό ρυθμό η Audi υλοποιεί τον προγραμματισμό της για πλήρη  ανανέωση όλου του στόλου των μοντέλων της. Μετά τα Q3, Α7,  Α3  που παρουσιάστηκαν τον περασμένο μήνα ήρθε η σειρά των Α1, Α6 και του ΤΤ. Σήμερα θα σας παρουσιάσουμε το νέο ΤΤ αφού πρόκειται για τη νέα γενιά του μοντέλου και σε επόμενη αναφορά θα σας παρουσιάσουμε τα Α1 και Α6 μιας και πρόκειται για ανανεωμένα μοντέλα.

Το Audi TT από την πρώτη φορά που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το 1998 σηματοδότησε την πρόθεση της γερμανικής μάρκας να δώσει μια άλλη διάσταση στην έννοια της σπορ οδήγησης στην πολυτελή κατηγορία. 

Αυτή η φιλοσοφία κατασκευής διατηρήθηκε και στις δύο γενιές του μοντέλου ενώ η τρίτη εμπλουτίστηκε με καινοτόμες τεχνολογίες και δυναμικά σχεδιαστικά στοιχεία που προσδίδουν στο νέο μοντέλο μοναδικά σπορ χαρακτηριστικά. Ως αυτοκίνητο 2 + 2 θέσεων, το νέο TT είναι ένα sport μοντέλο που είναι συγχρόνως και ιδιαίτερα κατάλληλο για καθημερινή χρήση.

Το Εξωτερικό

Το τρίτης γενιάς Audi ΤΤ Coupe με μήκος 4,18 μέτρα, μεταξόνιο 2,51 μέτρων και κοντούς προβόλους σε κερδίζει αισθητικά από την πρώτη ματιά.

Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του εξωτερικού του νέου  Audi ΤΤ Coupe   εστιάζονται: στο μπροστινό μέρος όπου κυριαρχούν οι οριζόντιες γραμμές, στην ενιαία τραπεζοειδή μάσκα που είναι ευρεία και επίπεδη, στούς  εισαγωγείς αέρα που έχουν τη μορφή ιστού και στους προβολείς με τις διαχωριστικές μπάρες στις οποίες είναι ενσωματωμένα και τα φώτα ημέρας, δίνοντας έτσι μια τρισδιάστατη εντύπωση. Μια ακόμη καινοτομία –μπορεί να θεωρηθεί και σχεδιαστική-στο νέο Audi ΤΤ είναι ότι δεν υπάρχει πώμα για τη δεξαμενή καυσίμου κάτω από την τάπα του ρεζερβουάρ καυσίμου που έχει ένα χαρακτηριστικό κυκλικό σχήμα του Audi TT.

Η σχεδίαση των πίσω φωτιστικών σωμάτων παραπέμπει στο μοτίβο των εμπρός φώτων. Είναι δε μόνιμα αναμμένα - ακόμα μία καινοτομία από την Audi. 

Το Εσωτερικό

Με το που ανοίγεις την βαριά πόρτα του νέου 2+2 κουπέ μοντέλου η σπορ αίσθηση του εσωτερικού σε απογειώνει. Τα εντελώς νέα sport καθίσματα είναι τοποθετημένα χαμηλά. Ο λεπτός πίνακας οργάνων μοιάζει με πτέρυγα αεροσκάφους, ενώ οι κυκλικοί αεραγωγοί, ένα κλασικό χαρακτηριστικό του ΤΤ, θυμίζουν κάτι από κινητήρες τζετ. Τα χρώματα και τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό υπογραμμίζουν, επίσης, το sport χαρακτήρα του νέου ΤΤ. Όλα όμως τα «λεφτά» στο νέο ΤΤ, είναι το εικονικό πιλοτήριο της Audi (Audi Virtual Cockpit), το οποίο αντικαθιστά τα αναλογικά όργανα και η καινούργια οθόνη MMI.  Είναι ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με ευέλικτα γραφικά και εξαιρετικά λεπτομερείς απεικονίσεις.

Ο οδηγός μπορεί να αλλάξει μεταξύ δύο επιπέδων στην οθόνη των 12,3 ιντσών. Στην κλασική προβολή, το ταχύμετρο και το στροφόμετρο κατέχουν εξέχουσα θέση, ενώ στην λειτουργία πληροφόρησης-ψυχαγωγίας ("Infotainment" mode), στοιχεία όπως ο χάρτης πλοήγησης δίνονται σε κεντρική θέση. Η εργονομία και η άνεση του χώρου για τους τέσσερις επιβάτες και τηρουμένων των αναλογιών ως προς τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου είναι σε κορυφαίο επίπεδο.

Ο μεταβλητός χώρος αποσκευών έχει όγκο 305 λίτρα, δηλαδή κατά 13 λίτρα μεγαλύτερος από του προηγούμενου μοντέλου.

Kινητήρες

Οι μηχανικοί της Audi  εφοδίασαν το νέο ΤΤ με μια σειρά δυναμικών, οικονομικών και καθαρών κινητήρων. Ειδικότερα είναι διαθέσιμο με έναν TDI και έναν TFSI κινητήρα. Στα 135 kW (184 hp) και 169 kW (230 hp), και οι δύο τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες κινητήρες προσφέρουν αξιοσημείωτη ισχύ, αλλά η κατανάλωσή τους έχει μειωθεί σε σύγκριση με το δεύτερης γενιάς ΤΤ. Αυτό ισχύει επίσης για τον 2.0 TFSI κινητήρα των 228 kW (310 hp), ο οποίος κινεί το νέο TTS. Ένα σύστημα start / stop είναι διαθέσιμο ως στάνταρ σε όλους τους κινητήρες, ενώ ένας ενεργοποιητής ήχου (εξάρτημα του συστήματος Audi drive select) παρέχει έναν «πλούσιο» ήχο.

Ο κινητήρας 2.0 TFSI στο ΤΤ, καθώς και στο TTS, προαιρετικά συνεργάζεται με το 6-τάχυτο S tronic. Το Audi TTS κατατάσσεται στα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων - χρειάζεται μόλις 4,7 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από 0 έως 100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα, η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά αγγίζει στα 250 km/h.

Το TT 2.0 TDI Ultra που αποδίδει 135 kW (184 hp) και 380 Nm ροπής και το οποίο είναι διαθέσιμο με χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς, καταναλώνει κατά μέσο όρο μόλις 4,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 km – κάτι που αντιστοιχεί σε εκπομπές CO2 110 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο θέτοντας νέα πρότυπα στην κατηγορία.

Μόνιμη τετρακίνηση

Το ΤΤ αντιπροσωπεύει για την Audi ένα νέο στάδιο ανάπτυξης της μόνιμης τετρακίνησης quattrο®. Ο ηλεκτρο-υδραυλικός πολύδισκος συμπλέκτης του, που έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα για λόγους κατανομής βάρους, είναι συμπαγής και ελαφρύς. Σε κανονική οδήγηση, στέλνει ισχύ στους εμπρός τροχούς, και, αν χρειαστεί, μπορεί σε χρόνο «ΤΤ» να την εκτρέψει στον πίσω άξονα. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ενσωματώνει ένα νέο επίπεδο οδηγικής απόλαυσης και ασφάλειας: 


Εξοπλισμός

Η Audi θα προσφέρει το νέο ΤΤ με πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού, όπως το κλειδί εύκολης πρόσβασης comfort key, η υποβοήθηση προβολέων ή το πακέτο εσωτερικού φωτισμού LED, είναι διαθέσιμα για εξατομίκευση του μοντέλου. Η γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνει: τη σύσταση "διαλείμματος" ως βασικό εξοπλισμό, το Audi side assist, το Audi active lane assist, την αναγνώριση οδικών σημάτων και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με απεικόνιση περιβάλλοντος χώρου.

Το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας (Infotainment) έχει σχεδιαστεί ως ένα αρθρωτό σύστημα, με κορυφαίο το σύστημα πλοήγησης MMI Navigation plus με MMI touch. Η πρόσθετη μονάδα Audi connect φέρνει τις προσαρμοσμένες υπηρεσίες Internet της Audi στο αυτοκίνητο μέσω του υψηλής ταχύτητας LTE προτύπου. Το Audi phone box είναι ένας εξαιρετικά βολικός τρόπος σύνδεσης ενός κινητού τηλεφώνου. Το ηχοσύστημα Bang & Olufsen αναπαράγει υψηλής ποιότητας ήχο μέσω 12 ηχείων.

Τιμές
TT Coupe 2.0 TFSI (230hp)                 44.900 €
TT Coupe 2.0 TFSI (230hp) S tronic         47.700 €
TT Coupe 2.0 TFSI (230hp) quattro S tronic         49.700 €
TT Coupe 2.0 TDI ultra (184hp) (6 ταχύτητες)  45.100 €

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης