H SEAT βελτίωσε κατά 56% τα οικονομικά της μεγέθη το 2014

Με «αιχμή του δόρατος» το Leon, το μοντέλο που προσφέρει τη μεγαλύτερη κερδοφορία στην επιχείρηση, η SEAT πέτυχε το 2014 το καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα στην ιστορία της. Η αύξηση των πωλήσεων το 2014, έδωσε τη δυνατότητα στην εταιρεία να κλείσει τη χρονιά με 7,497 δις ευρώ συνολικό κύκλο εργασιών που αντιστοιχεί σε 15,8% βελτίωση σε σχέση με το 2013. Το μετά φόρων αποτέλεσμα της ανήλθε στα -66 εκατομμύρια ευρώ, βελτιωμένο κατά 56% σε σχέση με το 2013 (-149 εκατομμύρια ευρώ).

Ο περιορισμός των ζημιών στα 66 εκατ. ευρώ οφείλεται κυρίως στην ανάκαμψη του όγκου των παγκόσμιων πωλήσεων καθώς και στην αυξανόμενη ενδυνάμωση των αγορών της Γερμανίας, της Ιταλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Κεντρικής Ευρώπης. Το γεγονός αυτό  συνέβαλε στο να αυξηθεί το περιθώριο κέρδους ενισχύοντας  τη θετική πορεία της εταιρείας. Ειδικά το Leon ήταν η μεγάλη επιτυχία της περσινής χρονιάς: Το 2014 πουλήθηκαν 154.000 Leon, 49,9% περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθιστώντας το έτσι ως το best-seller μοντέλο της μάρκας που ξεπέρασε για πρώτη φορά το Ibiza.

Η ανάπτυξη της οικογένειας Leon οδήγησε το 2014 σε μία βελτίωση του εισοδήματος ανά όχημα, ιδιαίτερα χάρη στην επιτυχία του Leon ST, του πρώτου compact estate μοντέλου της μάρκας, με πάνω από 47.000 πωλήσεις. Σε αυτές τις νέες εκδόσεις οφείλεται και η αύξηση κατά 10% των συνολικών πωλήσεων SEAT, με 390.500 πωλήσεις το 2014. Μέσα στα πέντε τελευταία χρόνια τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 61%.

Το Ibiza αποτελεί τον δεύτερο πυλώνα της μάρκας. Την προηγούμενη χρονιά, το πιο εμπορικό αυτοκίνητο στην ιστορία της μάρκας με πωλήσεις που ξεπέρασαν τις 5 εκατομμύρια μονάδες, γιόρτασε την 30η επέτειο του. Αυτά τα δύο μοντέλα μαζί καθώς και η καλή πορεία του Audi Q3 που παράγεται στο Martorell συνέβαλαν στην αύξηση της παραγωγής στο εργοστάσιο που ανήλθε σε 442.677 συνολικά οχήματα (+13,5%), το  μεγαλύτερο νούμερο τα τελευταία 12 χρόνια.

Και την προηγούμενη χρονιά, η SEAT συνέχισε να επενδύει στο R&D προκειμένου να καταστεί δυνατή η διεύρυνση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της και να αυξηθούν παράλληλα οι εμπορικές επενδύσεις ώστε να ενισχυθεί η αναγνωρισιμότητα της μάρκας. Από την άλλη μεριά οι αυξημένες αποσβέσεις, οι μεγαλύτερες δαπάνες προσωπικού καθώς και ο ανταγωνισμός στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, επέφεραν αρνητικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα.

 Ακόμα όμως και έτσι το 2014 έκλεισε με λειτουργικό αποτέλεσμα -167 εκατομμύρια ευρώ βελτιωμένο σε σχέση με το 2013 κατά 23%. Η SEAT είχε τη δυνατότητα να αποφέρει σημαντικά κέρδη μέσα από τη βασική της δραστηριότητα. Βελτίωσε την κερδοφορία της σε επίπεδο EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) κατά 36% σε 300 εκατομμύρια ευρώ ενώ παράλληλα αύξησε τις λειτουργικές ταμιακές της εισροές κατά 46% σε 523 εκατομμύρια ευρώ. 

Η SEAT προτίθεται να συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία και σε όλη τη διάρκεια του 2015. Τους δύο πρώτους μήνες του έτους οι παγκόσμιες πωλήσεις SEAT αυξήθηκαν κατά 7,5% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο του 2014, κυρίως χάρη στην ώθηση που παρείχαν αγορές όπως η Ισπανία, η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Κεντρική Ευρώπη και το Μεξικό. 

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης